Jump to content

Mandelmjölk?

Recommended Posts

Jag har läst innehållsförteckningen på alpros mandelmjölk, det räckte för mig, tvi vale :P

Ja den var förfärlig http://www.alpro.com/se/mandel

Men man kan ju göra egen http://lchfklubben.se/minajagochlchf/tag/mandelmjolk/

Den blir 75E% fett, 13E% protein och 9E% kh. 2/3 av fettet är enkelomättat, det mesta av resten är omega-6, så det enda negativa kan vara om man dricker riktigt mycket att man får för mycket av det fleromättade inflammationsdrivande omega-6-fettet, och att det kan ackumulera ihop sig till en hel del kh också...

Kanske vatten allra bäst?

• Like 2

Ja den var förfärlig http://www.alpro.com/se/mandel

Men man kan ju göra egen http://lchfklubben.se/minajagochlchf/tag/mandelmjolk/

Den blir 75E% fett, 13E% protein och 9E% kh. 2/3 av fettet är enkelomättat, det mesta av resten är omega-6, så det enda negativa kan vara om man dricker riktigt mycket att man får för mycket av det fleromättade inflammationsdrivande omega-6-fettet, och att det kan ackumulera ihop sig till en hel del kh också...

Kanske vatten allra bäst?

men den osötade då??? Den dricker ju jag :( hahaha! har inte kollat så noga i innehållsförteckningen... brukar alltid göra de..

Du får göra din egen.... eller dricka vatten ;)

Haha! Ja jag vet.. Man får göra allt själv... Bakar redan egna bröd var och varannan dag och all mat .. Vill hinna med mer men svårt när man jobbar hela dagarna ;) ska titta upp recept på egen mandelmjölk! Och vatten dricker jag! Helt beroende av min soda stream haha! Men mandelmjölken använder jag endast 2 dl till proteinet efter träning... Så är ju inte mkt per dag så sätt men blir väl mycket i slutändan om man dricker 2 dl per dag. Dock tror jag inte de är några mängder tillsatser i mandelmjölken men men.. Rent vill man ha!!

• Like 1

Haha! Ja jag vet.. Man får göra allt själv... Bakar redan egna bröd var och varannan dag och all mat .. Vill hinna med mer men svårt när man jobbar hela dagarna ;) ska titta upp recept på egen mandelmjölk! Och vatten dricker jag! Helt beroende av min soda stream haha! Men mandelmjölken använder jag endast 2 dl till proteinet efter träning... Så är ju inte mkt per dag så sätt men blir väl mycket i slutändan om man dricker 2 dl per dag. Dock tror jag inte de är några mängder tillsatser i mandelmjölken men men.. Rent vill man ha!!

Gå och lägg dig flicka lilla, det är jättesent!  :D

• 3 weeks later...

Ja, ibland känns det som om livsmedelsindustrin inte förstår att vi också är en målgrupp. Det är inte varje dag man har lust att slakta kon och ysta osten själv :rolleyes:  

• Like 1

Kan man ha mandelmjölk i kaffet istället för vanlig mjölk, är det någon som testat? Har aldrig mjölk hemma när det kommer fikagästet eftersom jag inte dricker det själv.

Det ska tydligen gå, ska prova göra mandelmjölk idag så vi får se.

• 2 months later...