Johanna07 Posted July 10, 2013 Share Posted July 10, 2013 "USA är inte längre världens fetaste land. Förstaplatsen har Mexiko tagit över, enligt en FN-rapport." http://www.di.se/artiklar/2013/7/9/detta-ar-varldens-fetaste-land/ Det verkar som om man i Mexico konsumerar otroliga mängder läsk? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bitteusa Posted July 10, 2013 Share Posted July 10, 2013 Förvånar mej inte, ser gott om mexikaner varje dag och ALLA är feta, från spädbarn till äldre. Och det är inte bara läsken, förvirrade mig häromdagen till en mexikansk restaurang, oh boy, där fanns det kolisar! Ledsen att se detta, men nån måste ju tyvärr leda denna liga! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MariaF Posted July 11, 2013 Share Posted July 11, 2013 Tycker mig ha sett att Hispanics i södra USA äter mycket majs i alla former. Då majs är en av de grödor som är mest GE (GMO) och dessutom subventionerad av diverse myndigheter runt om i världen finns ju alla förutsättningar för överkonsumption och påföljande fetma, i synnerhet om nedsköljd med läsk... 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Syster Posted July 18, 2013 Share Posted July 18, 2013 Jag vet inte om det är i Mexico som på vissa håll i USA, speciellt Texas tror jag, där allt som man äter är av gigantisk storlek. Hade bekanta som bodde där några år. Mjölkförpackningarna var på 3 liter, pizzorna av en storlek som kunnat mätta en hel familj och mer därtill, och som sagt storleken på läsken ska vi nog inte prata om. Överkonsumtion tillsammans med mycket kolhydrater och "skräpmat" är nog en av de största bovarna... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Emma Posted July 18, 2013 Share Posted July 18, 2013 Pratade nyligen med några som hade varit mycket i Sydamerika (samt släkt där) och just det ämnet. De berättade att många ENDAST dricka coca-cola. Anledningen var att det var billigare än att köpa vatten... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts