leif.nys Posted December 30, 2012 Share Posted December 30, 2012 Hej ni, alla glada. Jag har suttit och läst ett antal härliga trådar och likaledes härliga inlägg. När jag själv tycker att ett inlägg har varit bra och i överensstämmelse med min egen uppfattning, så har jag suttit och klickat i "gillaknappen". Allt gick jättebra en stund, men sedan verkar det som att jag var lite väl optimistisk och allt för mycket i "gillatagen". Det slutade med att nästa gång jag kände det angeläget att trycka på gillaknappen, så fick jag till svar av forumsystemet att jag hade "förbrukat" min dagliga kvot av det tilltaget . . . ? Så . . . . skall det vara så? Det känns inte helt bra, om jag skall säga min åsikt. Är saker bra, bör man kunna få klicka på gilla också. Hälsningar Leif 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hildegaard Posted December 30, 2012 Share Posted December 30, 2012 Jag håller med jag blev jätteförvånad när det hände mig tidigare idag, vad är poängen med att ha en kvot på "gilla"? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andreas Eenfeldt Posted December 30, 2012 Share Posted December 30, 2012 Det är en inbyggd funktion som jag inte vet hur man ändrar. "Gilla"-markeringarna man får räknas samman och tanken är nog att några få inte ska kunna få för stort inflytande på det. Man får helt enkelt spara sina gilla-markeringar till de riktigt bra inläggen varje dag. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
leif.nys Posted December 30, 2012 Author Share Posted December 30, 2012 << Man får helt enkelt spara sina gilla-markeringar till de riktigt bra inläggen varje dag. >> Så får det bli . . . Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sandra Posted December 30, 2012 Share Posted December 30, 2012 Någon koll på det tillåtna antalet? Edit: och vid vilken tidpunkt som räkningen börjar om? Då kan man ju "gilla" för glatta livet om man har några kvar liksom. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tommy Runesson Posted December 30, 2012 Share Posted December 30, 2012 Gillatryckningarna kan ni spara till mina inlägg... 5 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sandra Posted December 30, 2012 Share Posted December 30, 2012 Gillatryckningarna kan ni spara till mina inlägg... Ska ske! 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
leif.nys Posted December 30, 2012 Author Share Posted December 30, 2012 Gillatryckningarna kan ni spara till mina inlägg... Tänkte göra det . . . . men min kvot var slut. . . Nu är det du, som får vänta till i morgon, min gode man . . . Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andreas Eenfeldt Posted December 30, 2012 Share Posted December 30, 2012 Gillatryckningarna kan ni spara till mina inlägg... Du har redan klart flest "gilla" på hela forumet. Blir det aldrig nog för dig? 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andreas Eenfeldt Posted December 30, 2012 Share Posted December 30, 2012 Någon koll på det tillåtna antalet? Edit: och vid vilken tidpunkt som räkningen börjar om? Då kan man ju "gilla" för glatta livet om man har några kvar liksom. Jag vet inte. Någon som har en uppskattning? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kjell Granelli Posted December 31, 2012 Share Posted December 31, 2012 Jag vet inte. Någon som har en uppskattning?Jag har en känsla av att det är typ 10 st. Skulle vara lätt att kolla, men det får bli nästa år, för detta årets kvot är förbrukad.:-)Gott nytt år! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Johan Posted December 31, 2012 Share Posted December 31, 2012 Just nu är det 10 gilla "poäng" per 24 timmar. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kjell Granelli Posted December 31, 2012 Share Posted December 31, 2012 Just nu är det 10 gilla "poäng" per 24 timmar. "Gilla" Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Leopold Roos Posted December 31, 2012 Share Posted December 31, 2012 Tycker då det kan höjas till 50. Är man aktiv här i forumet och läser många trådar är 10 inte mycket. Men mer än 50 kan bli spammigt. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bazinga Posted January 2, 2013 Share Posted January 2, 2013 Som facebookskadad användare av forumet så kändes det obehagligt att bli tillsagd att "hörredu nu kan du inte gilla mer". Varför inte bara låta gillanden flöda fritt? Att belöna de som skriver bra inlägg borde väl vara en bra sak, och inget man ska begränsa. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lchftrollet Posted January 2, 2013 Share Posted January 2, 2013 Hi hi, men *gilla* funkar hur många gånger som helst=)) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Karin S Posted January 7, 2013 Share Posted January 7, 2013 Med tanke på hur många trådar det finns att läsa så känns det snopet att 10 gillamarkeringar begränsar. För att välja ut de allra bästa får man nog satsa en halv dag på att gå igenom allt och betygssätta graden av gillande så att de 10 man har hamnar mest rätt. Jag vill gärna kunna visa om jag gillar ett inlägg. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Leopold Roos Posted January 7, 2013 Share Posted January 7, 2013 Jag håller med Karin. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tommy Runesson Posted January 7, 2013 Share Posted January 7, 2013 Men ha gärna kvar gillabegränsningen på Doc... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andreas Eenfeldt Posted January 7, 2013 Share Posted January 7, 2013 Vi ökar gränsen till 20. Kommer senare under veckan. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
leif.nys Posted January 8, 2013 Author Share Posted January 8, 2013 Vi ökar gränsen till 20. Kommer senare under veckan. Toppen! Tack för det. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Johan Posted January 8, 2013 Share Posted January 8, 2013 Gränsen är nu ökad till 20 per 24 timmar. 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts