Jump to content

Gräns för 'Gillamarkeringar', är det något att ha, eller inte?

leif.nys

Recommended Posts

;)

Hej ni, alla glada.

Jag har suttit och läst ett antal härliga trådar och likaledes härliga inlägg.

När jag själv tycker att ett inlägg har varit bra och i överensstämmelse med min egen uppfattning,

så har jag suttit och klickat i "gillaknappen".

Allt gick jättebra en stund, men sedan verkar det som att jag var lite väl optimistisk och allt för mycket

i "gillatagen".

Det slutade med att nästa gång jag kände det angeläget att trycka på gillaknappen, så fick jag till svar

av forumsystemet att jag hade "förbrukat" min dagliga kvot av det tilltaget . . . ?

Så . . . .  skall det vara så?

Det känns inte helt bra, om jag skall säga min åsikt. Är saker bra, bör man kunna få klicka på gilla också.

Hälsningar

Leif

• Like 2

Som facebookskadad användare av forumet så kändes det obehagligt att bli tillsagd att "hörredu nu kan du inte gilla mer". 

Varför inte bara låta gillanden flöda fritt? Att belöna de som skriver bra inlägg borde väl vara en bra sak, och inget man ska begränsa.

Med tanke på hur många trådar det finns att läsa så känns det snopet att 10 gillamarkeringar begränsar. För att välja ut de allra bästa får man nog satsa en halv dag på att gå igenom allt och betygssätta graden av gillande så att de 10 man har hamnar mest rätt.

Jag vill gärna kunna visa om jag gillar ett inlägg.  :D