lelleleo Posted July 13, 2013 Share Posted July 13, 2013 Strul i livet, sommar, "ostadig helsa", ja lite av varje, gör att det haltar (veldigt) dietmessigt.... Blir trotts noll av alla bovar, bröd, pasta, potatis och socker osv "alldeles för mycke" kolisar. Och då ett pulver jag innsuper i sig = 20g kolisar, så är ju ketos inget att tänka på.. Men jag "tror" jag håller mig innom 50g gränsen... Men... Jag ser ju att många ser på detta som en ren bantningsmetod.. (några ska ju t.o.m. svälta sig til sjuklig undervikt), och andra som en livsstil... För mig är det nog lite både och... Men just nu känner jag att jag försakar FÖR mycke ift att "leva livet"... Så det blir nog 6-8 veckor till med lita halvdan innsatts... Men då tänker jeg "nystarta/rivstarta"... köra inn på "striktbanan" igen.. Och då i början som en bantningsgrunka med fakir (bortsett från mitt pulver som jag ska testa ut)..som planar ut i ett nytt år med strikt LCHF.. Men jag tänker som så... Jag tar 2-3 veckor med miljöbyte.. Tar med kokosfett + smör + ägg + kaffe...och kör på endast detta. Ska väl inte va nån fara.. Kör ju råa ägg-gulor i magicbullet kaffe. Och det sägs ju att allt man behöver av näringsämnen finns i ägg-gulor, utom C-vitamin. Så då skulle det väl inte varar nån fara mtp bristsjukdom på 3 veckor.... Eller Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Johanna07 Posted July 13, 2013 Share Posted July 13, 2013 Strul i livet, sommar, "ostadig helsa", ja lite av varje, gör att det haltar (veldigt) dietmessigt.... Blir trotts noll av alla bovar, bröd, pasta, potatis och socker osv "alldeles för mycke" kolisar. Och då ett pulver jag innsuper i sig = 20g kolisar, så är ju ketos inget att tänka på.. Men jag "tror" jag håller mig innom 50g gränsen... Men... Jag ser ju att många ser på detta som en ren bantningsmetod.. (några ska ju t.o.m. svälta sig til sjuklig undervikt), och andra som en livsstil... För mig är det nog lite både och... Men just nu känner jag att jag försakar FÖR mycke ift att "leva livet"... Så det blir nog 6-8 veckor till med lita halvdan innsatts... Men då tänker jeg "nystarta/rivstarta"... köra inn på "striktbanan" igen.. Och då i början som en bantningsgrunka med fakir (bortsett från mitt pulver som jag ska testa ut)..som planar ut i ett nytt år med strikt LCHF.. Men jag tänker som så... Jag tar 2-3 veckor med miljöbyte.. Tar med kokosfett + smör + ägg + kaffe...och kör på endast detta. Ska väl inte va nån fara.. Kör ju råa ägg-gulor i magicbullet kaffe. Och det sägs ju att allt man behöver av näringsämnen finns i ägg-gulor, utom C-vitamin. Så då skulle det väl inte varar nån fara mtp bristsjukdom på 3 veckor.... Eller Kan du lägga till 1-2 gröna smoothies om dagen så du är säker på att inte få näringsbrist? Kanske gjorda på babyspenat, broccoli eller något sånt (kanske några hallon)? Hade du tänkt och göra en LCHF variant av VLCD med typ äggmjölk eller magicbullet kaffe? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lelleleo Posted July 13, 2013 Author Share Posted July 13, 2013 Kan du lägga till 1-2 gröna smoothies om dagen så du är säker på att inte få näringsbrist? Kanske gjorda på babyspenat, broccoli eller något sånt (kanske några hallon)? Hade du tänkt och göra en LCHF variant av VLCD med typ äggmjölk eller magicbullet kaffe? Förstår inte helt vad VLCD (verry low carb diet?) betyder... Min magic bullet på morran = 1 stor msk kokosfett + 1 stor msk smör + 2 ägg-gulor... Håller mig mätt och "glad" till kvällen... Och detta är ju snack om typ 3 veckor... Så näringsbrist (tar en multivita också) borde det inte bli...tycker jag... För jag vill ha det enklast möjlig... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Johanna07 Posted July 13, 2013 Share Posted July 13, 2013 Förstår inte helt vad VLCD (verry low carb diet?) betyder... Min magic bullet på morran = 1 stor msk kokosfett + 1 stor msk smör + 2 ägg-gulor... Håller mig mätt och "glad" till kvällen... Och detta är ju snack om typ 3 veckor... Så näringsbrist (tar en multivita också) borde det inte bli...tycker jag... För jag vill ha det enklast möjlig... VLCD = very low calorie diet. Prova och se hur du mår, 3 veckor är ju inte så lång tid. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lelleleo Posted July 13, 2013 Author Share Posted July 13, 2013 VLCD = very low calorie diet. Prova och se hur du mår, 3 veckor är ju inte så lång tid. Ja det är i alla fall en plan..och det är ju bra att ha Anar mig att det kommer mer respons... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts