Linen Posted July 14, 2013 Share Posted July 14, 2013 Hej Jag upplever att jag inte alls är lika sugen på alkohol när jag äter Lchf,,,någon annan som märkt detta ?? Undrar vad de kan bero på ?? Bara positivt men intressant. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dufva Posted July 14, 2013 Share Posted July 14, 2013 Alla beroenden kanske fungerar ungefär på samma sätt i hjärnan och det kan mycket väl vara så att ett sockerberoende finns i botten som drivkraft till även andra beroenden 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kjell Granelli Posted July 14, 2013 Share Posted July 14, 2013 Håller med dufva. Går man från sockerberoende till ett stabilare inre liv så kan väl suget efter alkohol också tänkas dämpas. 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Leopold Roos Posted July 14, 2013 Share Posted July 14, 2013 Dricker allt mer sällan, och full har blivit en ovanlighet för man tappar suger efter bara ett litet tag på fester och fortsätter utan mer alkohol. 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pingo Posted July 14, 2013 Share Posted July 14, 2013 För min egen del så dricker jag mycket mindre och mer sällan också. Det känns liksom inte lika intressant längre. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts