Jump to content

Appar, bok, jobba mindre och ner under 80kg

Tommy Runesson
 Share

Recommended Posts

Min plan för 2013 är att lansera minst två appar till iPhone, komma långt med min bok, jobba mindre samt försöka komma ner under 80kg... Vi får se hur det går...

Det är första gången jag har ett egentligt viktmål uppsatt. Jag kommer iofs inte ta så hårt på målet då jag trivs ganska bra där jag är nu (mellan 86 och 88) men det vore kul att landa på ett nytt tiotal. Om jag går ner ända till 74,4kg har jag gått ner 100kg, det vore ascoolt men inget jag kommer kämpa för. 

Sen har jag massa andra projekt också som ska vara klara till maj, men det ordnar sig nog...

• Like 2

Jag är så ohyggligt indoktrinerad av Jobs ande så någon app till alternativa operativsystem kommer inte hända. Min bror hävdar dock att han ska köpa sig en leksakstelefon för att eventuellt porta apparna när de väl är klara till iOS. 

Jag har tre appar i röret (och en jobbigare som bara är en "dröm"). Rent tekniskt är de nog inte svåra att göra alls men det är mycket som ska till innan. Två en receptappar från Tommys perspektiv" och de andra två är lite annorlunda... Förmodligen kommer två kosta en liten peng medan den första kommer vara gratis och förmodligen uppskattad...

• Like 1

;)

Först till dig, Tommy,

jag önskar dig lycka till med dina föresatser inför 2013.

Både vad gäller de 100 kilona ner (jag har sett videon med Andreas intervju av dig, ett antal gånger. Gillar den.  :)  )

samt detta med dina appar.

Sedan till Pernilla . . .

som efterlyser appar till Android.

Jag håller med dig.

Måtte Tommy inse att, om han gör bra appar till ett av de två mest använda systemen för smartphones, så kommer

han att få än större genomslagskraft om han skriver appar även till det andra systemet. . .

Du och jag, Pernilla, får hoppas att Tommy inser det.  ;)

Hälsningar till er båda

Leif

• Like 2

Det finns smartphones och dumbphones... Jag hackar bara till smartphones...

Nävars, självklart kan apparna som jag tänkt portas till droider också. Det stora jobbet ligger i förarbetet och inte programmeringen.

Jag använder båda systemen då mitt arbete tvingat in mig i droidvärlden. Hemma är det dock bara den ljusa sidan som gäller.

De 100 kilona kommer nog aldrig hända utan amputation. Om jag bara vägde 74 kilo skulle jag nog se ännu sjukare ut än jag gör idag...

Det är kul med egna utmaningar ! Jag har lekt litet med tanken att en vacker dag kunna skaffa en sådan där gul T-tröja med siffror på. Men det skulle också innebära en lägsta vikt någonsin för mig i vuxen ålder, nämligen 77 kg. Då skulle jag ha tappat 50% av min viktmassa sedan den absoluta maxnoteringen. Allt skulle iofs inte vara LCHF.s förtjänst, men det mesta utom de 5 första kilona. Vi får se hur funderingarna blir, när jag kommer närmare normalvikten.

Först ska det bli en app till iOs. Främst för att jag faktiskt vill lära mig programmera lite igen. Om det sedan blir till flera plattformar vet jag inte. Det är inte så avancerade appar jag funderar på utan mer av "referenskaraktär". Sen kanske det blir något mer avancerat men först vill jag alltså både lära mig programmera och publicera...

Tanken med boken är att den ska handla om "praktisk LCHF" och baseras på mina egna erfarenheter under de (just nu) dryga tre åren jag ätit rätt... Kanske inte så mycket direkta recept och sådant då det redan finns väldigt många sådana böcker. Mer som Sten-Stures tidiga böcker med tankar, funderingar och praktiska tips och råd.

• Like 2