Anna-Lena Posted July 15, 2013 Share Posted July 15, 2013 Jag blev så sugen på sill häromdagen, men blev lite chockad över hur mycket kolhydrater det är i sill. Det var svårt att hitta något bra alternativ. Dock köpte jag mig en burk, och lät det passera; ville så gärna ha sill- och äggfrukost, efter nattarbete. Men fortsättningsvis vill jag hitta bra sillalternativ. Så jag skulle bli glad både för köp- och recepttips på sill. Det skulle ändå vara ett lättsamt sätt att få i sig Omega 3. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lusardimarie Posted July 15, 2013 Share Posted July 15, 2013 Jag lägger in sill själv. Finns burkar med inläggningssill i. Ta sedan ett vanligt recept men byt ut sockret mot sukrin. Gör samma sak med gurka. Blir jättegott. 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Misan Posted July 15, 2013 Share Posted July 15, 2013 För recept så kan jag rekommendera Lannérs Tre snabba sillar 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Anna-Lena Posted July 15, 2013 Author Share Posted July 15, 2013 För recept så kan jag rekommendera Lannérs Tre snabba sillar Oj, där fanns det goda recept! Tack för tipset! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pingvin Posted July 16, 2013 Share Posted July 16, 2013 Jag lägger in sill själv. Finns burkar med inläggningssill i. Ta sedan ett vanligt recept men byt ut sockret mot sukrin. Gör samma sak med gurka. Blir jättegott. Kan man verkligen byta ut sockret mot sukrin? Eller är det snabbinläggning som man äter direkt du menar med sukrin? Inläggning av sill och liknande är livsfarligt att experimentera med på grund av botulism. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pingvin Posted July 16, 2013 Share Posted July 16, 2013 För recept så kan jag rekommendera Lannérs Tre snabba sillar Tack Verkar ofarligt med 5 minuters inlagd sill. Antar man inte kan spara sådana där inläggningar speciellt länge utan att riskera otrevliga bakterier annars Sill har man saknat, blev så skum i kroppen den här midsommarn när man åt några som var sockerinlagda och så vidare. Var inte roligt hur kroppen reagerade på socker Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jerker Posted July 17, 2013 Share Posted July 17, 2013 Jag har länge funderat på hur det funkar med näringsdeklarationen i inlagd sill. Sockret finns ju i lagen, och man äter ju inte all lag. En del av ingredienserna i lagen drar ju in i sillen, men det mesta måste ju finnas kvar i lagen, trots allt. Så det kan ju inte vara så att man, när man äter sillen i en burk, får i sig mer än en liten del av de kolhydrater som är deklarerade. Ska nog skriva till nån sillproducent och fråga hur de gör när de sammanställer näringsdeklarationen och om de har räkna på hur mycket som finns enbart i sillen... (Sill som är lagd i krämig sås, däremot, får man ju i sig mycket mer av burkens hela innehåll!) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts