MariaF Posted July 21, 2013 Share Posted July 21, 2013 Fick ett meddelande att jag uppnått max antal gillamarkeringar för dagen. Jag använder ofta gillaknappen istället för att skriva "håller med" och måste säga att jag blev lite snopen... För det första har jag så vitt jag vet inte gillat mer än andra dagar (fast jag sitter för ovanlighetens skull med paddan och den där putmagen jag har kan åstadkomma allt möjligt har jag märkt... ) och för det andra är klockan bara 11 och jag har inte suttit här hela förmiddagen. Hur många inlägg får man gilla? 5 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Syster Posted July 21, 2013 Share Posted July 21, 2013 Fick ett meddelande att jag uppnått max antal gillamarkeringar för dagen. Jag använder ofta gillaknappen istället för att skriva "håller med" och måste säga att jag blev lite snopen... För det första har jag så vitt jag vet inte gillat mer än andra dagar (fast jag sitter för ovanlighetens skull med paddan och den där putmagen jag har kan åstadkomma allt möjligt har jag märkt... ) och för det andra är klockan bara 11 och jag har inte suttit här hela förmiddagen. Hur många inlägg får man gilla? Man kan använda max 10 Gilla under en 24-timmars-period, när den perioden börjar att räknas på, vet jag inte I ditt fall nu så måste det ha varit under gårdagen. Jag vet att frågan tidigare har varit uppe. Putmagen! Ha Ha, skyll på den du 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MariaF Posted July 21, 2013 Author Share Posted July 21, 2013 Ja, nu skulle jag ju velat trycka på gilla, Syster... Jag tycker jag gillar hela tiden, kändes inte mer än vanligt sista dygnet. Men det är bra, jag fortsätter gilla men lite sparsammare! 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Emma Posted July 21, 2013 Share Posted July 21, 2013 Man skulle ju önska sig att man fick vara lite mer positiv än 10. Eller kunna spara de till bättre dagar Är man borta några dagar läser ikapp är 10 ytterst snål... Alternativt så får folk skriva lite sämre saker istället så slipper vi andra att gilla deras inlägg... Trådarna blir så långtrådiga om man alla börja skriva "håller med" utan att tillfoga något nytt. Så en liten höjning till 15 eller 20 känns ju rimligt (Maria: du kan ju göra återköp på några gilla, så har du igen... ) 4 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Annika Rane Posted July 21, 2013 Share Posted July 21, 2013 Någon som kan vara snäll och förklara för mig hur man "gillar" en kommentar från iPhone? 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MariaF Posted July 23, 2013 Author Share Posted July 23, 2013 Det sitter en liten bock i övre höger kant som funkar som gillaknapp fast det inte syns mer än att bocken försvinner och blir ett kryss. 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tuva Posted July 23, 2013 Share Posted July 23, 2013 Haha, ja jag är så himla positiv att jag har råkat ut för det där ett par gånger. Där sitter jag och tycker att alla är så kloka och så får jag inte visa det. Lite surt, tycker jag. 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Annika Rane Posted July 23, 2013 Share Posted July 23, 2013 Tack Maria F! Trodde bocken betydde läst. Det gör den ju nämligen i menyn. Konstigt... 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MariaF Posted July 23, 2013 Author Share Posted July 23, 2013 Nu blev jag osäker men nog ser jag på datorn att jag gillat när jag gjort det via mobilen så... 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
stoscha Posted October 11, 2013 Share Posted October 11, 2013 Jag råkar ut för det där stup i kvarten. I synnerhet som Emma säger när man ligger efter och har lite att läsa igen. Vore intressant med en förklaring VARFÖR det över huvud taget är begränsningar på att tycka andras inlägg är vettiga? Hur har tanken varit då? 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sälta Posted October 16, 2013 Share Posted October 16, 2013 Lilla Anna är den enda som gillar mig hitills. Det kan ju bero att hon inte träffat mig än på riktigt. Trots det har jag 0 gillande. Suck 6 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sigurdur Posted October 16, 2013 Share Posted October 16, 2013 Lilla Anna är den enda som gillar mig hitills. Det kan ju bero att hon inte träffat mig än på riktigt. Trots det har jag 0 gillande. Suck Nu har jag gillat er allihop! Det blev alltså 11 gillande (1 gill per kommentar). Det verkar funka... 4 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sigurdur Posted October 19, 2013 Share Posted October 19, 2013 (edited) Idag fick jag också ett meddelande om att det inte går att gilla. Jag har inte gillat så mycket idag, men under veckan som gått har jag gillat järnet! Nu funkar smajlisarna! Kan man förbruka en veckoanvändning av smaljisar också? Edited October 19, 2013 by Sigurdur 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
AnnikaE Posted October 19, 2013 Share Posted October 19, 2013 Jag har också skrivit ett inlägg om detta med max antal gilla... Så typiskt tråkigt svenskt! Mer gilla till folket! Bort med maxgränsen! 6 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kostrådgiverskan Posted October 21, 2013 Share Posted October 21, 2013 Jag har nog aldrig gillat min dagliga dos så nu får det bli ändring på det Hehehehehe. Det borde inte finnas begränsningar för att gilla något. Jag vet i alla fall att jag blir jätteglad när någon har gillat det jag skrivit. Det blir liksom ett litet kvitto på att någon har läst det. 5 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nytt Liv Posted February 16, 2014 Share Posted February 16, 2014 Nej, det borde inte finnas gilla-gräns. Känns väldigt avsnoppande att få det meddelandet. 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Popular Post Leopold Roos Posted February 16, 2014 Popular Post Share Posted February 16, 2014 Ska ändras snart. 8 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nytt Liv Posted April 1, 2014 Share Posted April 1, 2014 Ska ändras snart. När är snart? 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ɐuuɐ Posted April 3, 2014 Share Posted April 3, 2014 Ja, nu skulle jag ju velat trycka på gilla, Syster... Jag tycker jag gillar hela tiden, kändes inte mer än vanligt sista dygnet. Men det är bra, jag fortsätter gilla men lite sparsammare! Du kan ju alltid frigöra några "gilla" genom att "ogilla" några gamla inlägg in någon tråd ingen läser längre. Iallafall borde det funka så. Recycling av "gilla", liksom... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ɐuuɐ Posted April 3, 2014 Share Posted April 3, 2014 Kan man förbruka en veckoanvändning av smaljisar också? Nu är du inne på något! Maxförbrukning av såväs smajlisar som frågetecken och utropstecken. Fast inte här utan på det ökända forumet Familjeliv. (Även där finns LCHF trådar. Jättekul!) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Popular Post Syster Posted May 15, 2014 Popular Post Share Posted May 15, 2014 Nu ska max antal Gilla vara ökat till 40 per dag 10 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
stoscha Posted May 15, 2014 Share Posted May 15, 2014 Äääntligen! 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sigurdur Posted October 20, 2014 Share Posted October 20, 2014 Hur går det? Har någon sprängt det nyare gilla-taket med över 40 gillningar på 1 dag? Annars vore det ju riktigt illa. Gilla varandra (mig) mer, liksom... LOL 5 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Popular Post Malin303 Posted October 22, 2014 Popular Post Share Posted October 22, 2014 Hur går det? Har någon sprängt det nyare gilla-taket med över 40 gillningar på 1 dag? Annars vore det ju riktigt illa. Gilla varandra (mig) mer, liksom... LOL Jag! Idag sprängde jag vallen 8 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ɐuuɐ Posted October 29, 2014 Share Posted October 29, 2014 "Gillningarna" gör att man kan se vad folk har läst/intresserat sig för och det är användbart. Kanske skulle man ha en funktion som renodlar denna informationsöverföring? Det är ju inte alltid man "gillar" ett intressant och bra inlägg. Ibland när någon skriver något ledsamt men intressant kan det bli fel att trycka gilla. Ungefär som att man skulle "gilla" att någon drabbats av cancer och berättar om det, för att ta ett extremt exempel. Det går ju inte. Just my 2 cents... 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Syster Posted November 1, 2014 Share Posted November 1, 2014 "Gillningarna" gör att man kan se vad folk har läst/intresserat sig för och det är användbart. Kanske skulle man ha en funktion som renodlar denna informationsöverföring? Det är ju inte alltid man "gillar" ett intressant och bra inlägg. Ibland när någon skriver något ledsamt men intressant kan det bli fel att trycka gilla. Ungefär som att man skulle "gilla" att någon drabbats av cancer och berättar om det, för att ta ett extremt exempel. Det går ju inte. Just my 2 cents... Jag håller helt med dig, ibland kan det kännas "konstigt" att gilla ett inlägg där någon berättar något jobbigt och/eller personligt. Men jag brukar försöka "gilla" ändå, då jag "gillar" att någon har det modet och styrkan att berätta något, som är väldigt jobbigt, men ändå orkar dela med sig av det. 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts