Jump to content

Max antal "gilla"..?

MariaF

Recommended Posts

Fick ett meddelande att jag uppnått max antal gillamarkeringar för dagen. Jag använder ofta gillaknappen istället för att skriva "håller med" och måste säga att jag blev lite snopen... För det första har jag så vitt jag vet inte gillat mer än andra dagar (fast jag sitter för ovanlighetens skull med paddan och den där putmagen jag har kan åstadkomma allt möjligt har jag märkt... :) ) och för det andra är klockan bara 11 och jag har inte suttit här hela förmiddagen. Hur många inlägg får man gilla?

• Like 5

Fick ett meddelande att jag uppnått max antal gillamarkeringar för dagen. Jag använder ofta gillaknappen istället för att skriva "håller med" och måste säga att jag blev lite snopen... För det första har jag så vitt jag vet inte gillat mer än andra dagar (fast jag sitter för ovanlighetens skull med paddan och den där putmagen jag har kan åstadkomma allt möjligt har jag märkt... :) ) och för det andra är klockan bara 11 och jag har inte suttit här hela förmiddagen. Hur många inlägg får man gilla?

Man kan använda max 10 Gilla under en 24-timmars-period, när den perioden börjar att räknas på, vet jag inte :( I ditt fall nu så måste det ha varit under gårdagen. Jag vet att frågan tidigare har varit uppe.

Putmagen! Ha Ha, skyll på den du :)  ;)

• Like 2

Man skulle ju önska sig att man fick vara lite mer positiv än 10. Eller kunna spara de till bättre dagar ;) Är man borta några dagar läser ikapp är 10 ytterst snål... Alternativt så får folk skriva lite sämre saker istället så slipper vi andra att gilla deras inlägg...

Trådarna blir så långtrådiga om man alla börja skriva "håller med" utan att tillfoga något nytt. 

Så en liten höjning till 15 eller 20 känns ju rimligt :)

(Maria: du kan ju göra återköp på några gilla, så har du igen... ;) )

• Like 4

• 2 months later...

Jag råkar ut för det där stup i kvarten. I synnerhet som Emma säger när man ligger efter och har lite att läsa igen.

Vore intressant med en förklaring VARFÖR det över huvud taget är begränsningar på att tycka andras inlägg är vettiga?

Hur har tanken varit då?

• Like 3

Idag fick jag också ett meddelande om att det inte går att gilla. :(

Jag har inte gillat så mycket idag, men under veckan som gått har jag gillat järnet! :)

Nu funkar smajlisarna! Kan man förbruka en veckoanvändning av smaljisar också? :huh:

Edited by Sigurdur
  • Like 1

• 3 months later...
  • 1 month later...

Ja, nu skulle jag ju velat trycka på gilla, Syster... :)

Jag tycker jag gillar hela tiden, kändes inte mer än vanligt sista dygnet. Men det är bra, jag fortsätter gilla men lite sparsammare! ;)

Du kan ju alltid frigöra några "gilla" genom att "ogilla" några gamla inlägg in någon tråd ingen läser längre. 

Iallafall borde det funka så. Recycling av "gilla", liksom...

Kan man förbruka en veckoanvändning av smaljisar också? :huh:

Nu är du inne på något! Maxförbrukning av såväs smajlisar som frågetecken och utropstecken. Fast inte här utan på det ökända forumet Familjeliv. (Även där finns LCHF trådar. Jättekul!)

• 1 month later...
  • 5 months later...

"Gillningarna" gör att man kan se vad folk har läst/intresserat sig för och det är användbart. Kanske skulle man ha en funktion som renodlar denna informationsöverföring? Det är ju inte alltid man "gillar" ett intressant och bra inlägg. Ibland när någon skriver något ledsamt men intressant kan det bli fel att trycka gilla. Ungefär som att man skulle "gilla" att någon drabbats av cancer och berättar om det, för att ta ett extremt exempel. Det går ju inte. Just my 2 cents...

• Like 3

"Gillningarna" gör att man kan se vad folk har läst/intresserat sig för och det är användbart. Kanske skulle man ha en funktion som renodlar denna informationsöverföring? Det är ju inte alltid man "gillar" ett intressant och bra inlägg. Ibland när någon skriver något ledsamt men intressant kan det bli fel att trycka gilla. Ungefär som att man skulle "gilla" att någon drabbats av cancer och berättar om det, för att ta ett extremt exempel. Det går ju inte. Just my 2 cents...

Jag håller helt med dig, ibland kan det kännas "konstigt" att gilla ett inlägg där någon berättar något jobbigt och/eller personligt.

Men jag brukar försöka "gilla" ändå, då jag "gillar" att någon har det modet och styrkan att berätta något, som är väldigt jobbigt, men ändå orkar dela med sig av det.

• Like 3