Jump to content

Känslostormar

TillMinus

Recommended Posts

Ni som har lite erfarenhet kanske kan tala om det normalt och/eller vanligt att man i början kan bli lite lätt överkänslig? Har det med förändringen i kosten att göra, eller är det jag som har mycket känslor i det?

Det skulle vara skönt att höra att det är vanligt att både kropp och knopp påverkas, så jag kan slappna av i den vetskapen för nu är känslorna "all over the place":)

Ni som har lite erfarenhet kanske kan tala om det normalt och/eller vanligt att man i början kan bli lite lätt överkänslig? Har det med förändringen i kosten att göra, eller är det jag som har mycket känslor i det?

Det skulle vara skönt att höra att det är vanligt att både kropp och knopp påverkas, så jag kan slappna av i den vetskapen för nu är känslorna "all over the place":)

Kämpar man mot ett beroende kan man få lite humörsvängningar. Åtminstone gällde det mig när jag avgiftade mig från sockret. Grejen är också den att hjärnans begär efter socker inte tar slut bara för att man inte har något sug längre. Då kan man bli nedstämd och ledsen till synes helt utan orsak. Det hände mig för inte så länge sedan. Jag började lipa vid diskbänken utan att egentligen ha någon anledning till det. Efter en periods avhållsamhet, för mig ca 6 veckor, blev det märkbart mycket bättre.

Det är just de där limpandet titt som tätt och att jag kan gå från nedstämd och ledsen utan orsak, till att få enorma lyckorus, även dom utan orsak :) Då jag är en tjej med enorma pms besvär dessutom är dessa känslostormar väldigt ovälkomna. Jag får lov att hoppas på att det går över.

Jag har med PMS hormonrubbningar och därför hoppas jag att med lchf kunna återgärda de!! 3 dagen nu och än mår jag bra men PMS et är väl

Hm som vanligt fast kanake bättre? Man får nog vänta ett tag och se :) äter ju female balance med!! Hört det hjälper 90

%.

Jag har ju ett CV, när det gäller jojobantning. Gemensamt alla gånger, LCHF inkluderat, är att jag känner en viss nedstämdhet, som jag inte riktigt kan peka på, de första veckorna. Det är jobbigt, men det har gått över, och jag har sedan mått väldigt bra, och känt mig harmonisk.

Nu hoppas jag att jag en gång för alla att jag går ner det jag ska, och håller en viktminskning. Sur på mig själv!