Jump to content

Kanner mig duktig

Panni

Recommended Posts

Vart pa family bbq idag, och jag lyckades halla mig fran alla frestelser, dar va korvbrod hamburger brod, baguette brod, och nypotatis drankta i smor o salt o peppar( en va mina tidigare favoriter) och jag lat bli allt utan nagra storre problem :)

• Like 6

Dagen idag blev spenderad pa stranden i Bournemouth, kanon vader, harligt klart vatten, jag o gubben spenderade timmar i vattnet, simmade runt varvat med just flyta ppa rygg o njuta av solen. Glassen lockade, o svarmorsans smorgasar med, men lat bli, sa en lyckad dag idag med :) Gottade mig med kyckling i en kramig sas gjord pa cream cheese och dragon, yummi.

dock fortfarande tramsig med att fa i mig ordentligt med vatska :S

Har idag efter 1 o en halv vecka gatt ner lika mycket som ja gjorde pa 3 manader med viktvaktarna i borjan pa aret. Jag kannner mig mycket piggare, Solen har lockat fram mina fraknar i ansiktet o min hy ar len o fin utan finnar blammor osv, vilket gor att jag faktiskt gillar mina fraknar, huden ser valdigt sund ut :)

• Like 5

Har idag efter 1 o en halv vecka gatt ner lika mycket som ja gjorde pa 3 manader med viktvaktarna i borjan pa aret. Jag kannner mig mycket piggare, Solen har lockat fram mina fraknar i ansiktet o min hy ar len o fin utan finnar blammor osv, vilket gor att jag faktiskt gillar mina fraknar, huden ser valdigt sund ut :)

Härligt, bara att fortsätta kämpa på till du når ditt mål och göra hälsa till din livsstil ;)

DIn psoriasis kan absolut vara kopplad till dieten, huden är ett organ av detoxifiering så när kroppen inte kan avgifta sig genom de normala detoxifieringsvägarna trycker den ut det genom huden vilket kan resultera i t.ex exem. Psoriasis kan t.ex vara ett problem med candida som blir bättre om man bättrar sin kost och livsstil i allmänhet.

Bra jobbat, bara att fortsätta köra på! Följer dig med spänning! :)

• Like 1

Har denna veckan tappat 2.9kg, 1cm pa overarmarna, 5cm over brostkorgen, 7.5cm over midjan, 5 cm over hoft, och 2 cm over laren

en sak ja har markt ar att ja ar lite mindre varm, vanligtvis ar mina fotter som element nar ja lagger mig pa kvallen o tar mig alltid ett tag att somna pga de, men ar battre nu. dock dom senaste 4 kvallarna har ja haft en krypande kansla i benen som gjort att ja har haft svart att komma till ro,, mitt humor har varit lite svangingt under dagarna, inte saker om det kankse har att kroppen satt igang nu o att de ar en slang av pms eller vad de ar, min man tillampar ibland radet "duck and cover"  :P

Ar nog lite mindre entuasiastik an jag varit forut, men min hjarna verkar ha kommit in i dieten o nar ja ibland borjar tanka pa fusk bromsar hjarnan de direkt, o ja tanker, nej nej nej gatt sa bra sa nu banne mig ska ja halla de, hehe

har kannt mig hangig dock pa senaste, "krypningarna" i benen har blivit varre, kan inte ha benen stilla pa kvallarna o igar vart jag sa utmattad + att jag tagit min kvallsmedecin sa varje gang ja stod upp trillade ja nastan omkull, dock kunde ja inte komma till ro pa flera timmar utan var 5te minu t eller sa vart ja tvungen att ga upp o stampa runt lite for att benen skulle kannas battre.

Har ocksa nastan en hel vecka haft omma brost, halsbranna. matt illa o varit allmant hanging, kort o gott, kanner mig som forsta gangen jag vart gravid, men stickan visar negativt. Vanligtviss nar ja madde illa forr brukade ja ata lite torrt rostat brod o brukade hjalpa, nu.. ingen aning vad ja ska gora for att ma battre.

lite gnalligt inlagg, men kampar pa, de maste val ga over nan gang. Ska till doktorn imorgon, tankte begara blodprov med "full bloodcount" for att se om allt star ratt till med jarn osv

• Like 1

Har denna veckan tappat 2.9kg, 1cm pa overarmarna, 5cm over brostkorgen, 7.5cm over midjan, 5 cm over hoft, och 2 cm over laren

en sak ja har markt ar att ja ar lite mindre varm, vanligtvis ar mina fotter som element nar ja lagger mig pa kvallen o tar mig alltid ett tag att somna pga de, men ar battre nu. dock dom senaste 4 kvallarna har ja haft en krypande kansla i benen som gjort att ja har haft svart att komma till ro,, mitt humor har varit lite svangingt under dagarna, inte saker om det kankse har att kroppen satt igang nu o att de ar en slang av pms eller vad de ar, min man tillampar ibland radet "duck and cover"   :P

Jag tror att det här med varma och hettande fötter kan vara ett inflammatoriskt inslag i din kropp. När du inte äter kohydrater så minskar de inflammatoriska processerna och dina fötter känns svalare.

Jag tror att det här med hettande och brännande fötter är ett ganska vanligt fenomen hos reumatiker.

Jag tror också att du inte har något att förlora med att inte äta kolhydrater, med de "symtomen", och om du har? reumatiska sjukdomar i släkten så har du allt att vinna, mota Olle i grind, som man brukar säga :)

Den krypande känslan i dina ben och humörsvängningarna kan bero på saltbrist, testa att dricka lite extra och ta lite mer salt än vanligt, både på maten och gärna innan sänggående och när du stiger upp på morgonen.

Jag tror att det här med varma och hettande fötter kan vara ett inflammatoriskt inslag i din kropp. När du inte äter kohydrater så minskar de inflammatoriska processerna och dina fötter känns svalare.

Jag tror att det här med hettande och brännande fötter är ett ganska vanligt fenomen hos reumatiker.

Jag tror också att du inte har något att förlora med att inte äta kolhydrater, med de "symtomen", och om du har? reumatiska sjukdomar i släkten så har du allt att vinna, mota Olle i grind, som man brukar säga :)

Har latta reumatiska besvar i familjen, sjalv vart ja inne pa en kolla for manga ar sen for ja har ibland omma leder, specielt wrists and ankles, och knan, dom sa da att ja hade overrorliga leder, men aldrig tankt pa att mina varma fotter haft nat med det att gora

• Like 1

Har latta reumatiska besvar i familjen, sjalv vart ja inne pa en kolla for manga ar sen for ja har ibland omma leder, specielt wrists and ankles, och knan, dom sa da att ja hade overrorliga leder, men aldrig tankt pa att mina varma fotter haft nat med det att gora

Konstigt nog, så är överrörliga leder i ungdomen ett fenomen som ibland visar sig hos människor som senare i livet utvecklar en reumatisk sjukdom. Var rädd om dina leder och ät så lite kohydrater du bara kan, då du vet att det finns reumatiska sjukdomar i din släkt. Jag skulle även rekommendera dig att äta cocosolja för lederna, då även den är antiinflammatorisk :)

verkar ha stannat i vikt nu,

Har nastan alla dagar endast ait en gang om dan, och da varit vralhungrig ett par timmar innan ja faktiskt ater, blivit valdigt trott pa de o senaste dagarna har ja forsokt med sma snacks under dagen, hittade en korv som ar valdigt lik falukorv som e gott att mumsa pa men tror ja istallet atit for mycket, samt att ja kanner ett maste att ha ketchup pa som inte gjort de mycket battre, funderar pa att om ja ska forsoka ga tillbaka till ett mal om dagen samt en kaffedrink.

nagon som vet om snabbkaffe ar ok? samt om agg ar ett maste tillsammans med kokosfetter?