M3MM3 Posted July 21, 2013 Share Posted July 21, 2013 Hej alla hurtiga människor! Jag och min sambo har precis börjat med lchf. Vilken energi det går att bara planera vad man ska äta när man är van vid kolhydrater. Mitt stora problem är frukosten. Många jag har pratat med säger ägg och bacon. Men jag avskyr allt som har med stekt eller kokt ägg att göra. Kesella har jag testat och det var faktiskt helt ok. Men vad kan man göra till en som näst intill åt bara bröd (ljust framför allt) och en som i stort sett bara dricker kaffe till frukost? Jag har i stort sett inte ätit frukost sen jag började sjuan, det vill säga att det är drygt 15 år sedan (!?). Sen när jag jobbar som jag gör får jag inte in någon bra rutin i det hela. Min sambo är sjukpensionär och har svårt för att röra i grytor och skära m.m så han äter oftast inget under den tiden jag jobbar. Plus att vi har en tonåring och en tvååring som ska komma in i matvanor + att de får kolhydrater. Jag behöver lite bra tips iaf för att komma igång och få det rullande. Ha en underbar natt där ute! Tack på förhand. Emmelie Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...