Undeniably

Min dagbok - ballongmage vik hädan!

Recommended Posts

Deppardag! Vågen går uppåt, och jag fattar inte vad jag gör fel! Jag har registrerat allt i lifesum, och det ser jättebra ut. Ändå går jag upp 400 g per dygn. Jag ville ju flytta snögubben idag! :-(

Depp depp og bliiiiiiip!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jamen i förrgår var ju en bra dag!! Jag varierar upp och ner i vikt trots att jag är i menopaus och kan inte alltid räkna ut varför. Det är ju trenden man får titta på

• Gilla 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jodå, men man vill ju så gärna... ;-) trenden har ju varit sååå fin, och plötsligt åt fel håll! Det är ju inte lite heller!

Nåja, får tro att det är det pakistanska måltidet som spökar. Jag var skum i magen i går, och fortfarande. Inte hungrig alls, men åt av "gammal vana".

Idag ska jag inte äta något förrän jag känner mig riktigt hungrig, och inte uppblåst som en barbara....

• Gilla 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Idag kurrar magen som en katt! Äntligen är jag hungrig! Jag fastade 23 timmar igår, men jag drack fettkaffe. Jag har tidigare märkt att fett drar igång förbränningen hos mig. Till middag blev det fläskkött, kryddsmör och en grön sallad med olja. Kalasmåltid!

Vips hoppade vågen neråt, hoppas det håller i sig nu då!

• Gilla 4

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jorå, sakta men säkert. 3 hg till, så ska snögubben flyttas :-) Kul med en sådan larvig grej för att se framgång. Jag är fruktansvärt barnslig egentligen.

I måndags halkade jag på isen, och slog mig rejält. En riktig kalle anka vurpa, ni vet där bena far i luften först, och likt en skalbagge landar man på rygg med en smäll som kan mätas på richterskalan. Ilsken som ett bi kravlar man på isen tills man får fotfäste och kommer upp. Rygg och huvud fick en rejäl smäll. Men idag går det bättre!

• Gilla 3

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Oj! Plötsligt händer der! Swish bara!

Snögubben är bytt ut med en häst, ny vikt uppdaterad, men jag har lagt till ett kilo på målvikt, för målvikt är under 60, dvs 59 (eller mindre, om mirakler skulle ske..)

Jag är i själ och hjärta hästtjej, det växte liksom aldrig av mig. Och ni har jag varit utan häst läääänge, men tagit beslut om att köpa ny, så min häst-ticker får representera framtiden :-)

• Gilla 3

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Men vad ÄR det med helger? Nu har jag ätit bra, inte ens en liten jordnöt har försvunnit i gapet, ändå inte ett gram ned. Tvärtom, lite upp. Fast det misstänker jag är vätska, min kropp är lite felkonstruerad, tydligen. Om jag svettas mycket, går jag upp i vikt dagen efter. Misstänker att vattnet jag dricker för att ersätta vätska, lagras i kroppen ett tag, och att det tar ett tag att hamna i balans så att säga. Igår satt jag länge i bastun och njöt. Och vips! Upp några hekton idag.

Såg mig i spegeln igår, först framifrån, och var ganska nöjd. Det syns på kroppen. Sen såg jag mig från sidan, fy fan! Altså hur blir man kvitt en bayersk ölkagge?? Det är inget kul att vara tjej och ha en sådan typisk manlig ölmage. Usch!

• Gilla 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Träna de inre magmusklerna så du får en korsett

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Nu är det dags med ett samtal med mig själv. Det är alldeles för mycket hjärnspöken. Att äta lchf är piece of cake (fat), men det mentala är svårt. Jag får panik om jag inte ser något på vågen, och analyserar mig ihjäl, dygnet runt. Vad åt jag igår? Var det något extra? Var det tomaten som fuckade upp vågen? Igen, igen och igen. Börjar omedventet äta mindre, för svält hjälper väl... Och en vacker dag gör vågen ett hopp, och himlen är blå igen. (Möjligen rosa, till och med)

Nu är det färdiglarvat. Lchf är ingen snabb-bantar-kur (även om facebook florerar med "-5 på två veckor!" ). Kroppen släpper väl kilon när den är klar för det. Nu ska jag göra mitt bästa för att släppa tag om ångesten och panikkänslan, och lita på att det går åt rätt håll, även om det inte alltid går i raketfart.

Sådär.

När ångesten väller in, ska jag läsa detta inlägg. Varje gång.

• Gilla 6

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Heja heja. Du är så klok som tar itu med dina hjärnspöken och börjar låra dej att tycka om dej själv. Ha vågförbud ett tag. Jag väger mej nästan varje dag men jag läser horoskop varje dag också. Jag tror inte på någondera

• Gilla 3

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Heja heja :)

Visst är det väl f*n vad hårt det där sitter, äta mindre, kanske till och med vara hungrig=duktig flicka..

Det tog ett tag för mig, men när jag hade identifierat det hjärnspöket var det ju lätt att kontra med verkligheten. Alltså, höja fetthalten, vara mätt och belåten=duktig flicka :rolleyes:

Det låter ju vansinnigt töntigt när man ser det nerskrivet, hjärnspöken gör ofta det har jag märkt..

Kanske spola vågen ett tag? Din långsiktiga trend är ju tjusig, det är väl viktigare än vad de dagliga vägningarna visar?

• Gilla 4

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det sitter i! Hårt! Jäkla jobbigt. Och hjärnspöken ser otroligt töntiga ut när man väl skriver ner dem... Men jag tror det är bra att skriva, eller säga högt, för då hör man hur löjligt det är!

Jag kan försöka låta bli den dagliga vägningen. Jag är med i en pepp-grupp på facebook, och vi har vägning varje fredag. Så om jag håller mig till bara den, så kanske jag kan ta det lite lugnare i veckan. Mentalt altså.

Jag funderar på att köra fakirluncher ett tag. Bara protein och fett, inte ens ett salladsblad. Men middagarna blir som vanligt, jag orkar inte laga två olika rätter. Men fakirlunch borde väl bidra positivt, skulle man tro. Förresten, är ägg fakir-godkänt?

• Gilla 4

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Idag behöver jag inte väga mig för att veta att det går åt fel håll. Lördagskväll blev det alldeles för mycket alkohol, och hela söndagen var jag på mässa. Där kunde man köpa baguette, pizza eller wrap. Jag köpte en wrap, och plockade bort det mesta av tortillan. Men se, de jäklarna hade haft bulgur i wrappen också. Och på kvällen åt jag två tacoskal. Så söndag var inte direkt lyckad.

Men pyttsan. Ny vecka. Nu har jag massor av grejer på G! Spännande värre!

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Så skönt att inte väga sig. En vecka utan ångest. Dock känner jag mig svullen och pluffsig, men vet inte varför. Kan vara gamla hjärnspöken som härjar. Jag äter iallafall bra mat, tycker jag själv. Får se vad vågen tycker på fredag.

Idag ska jag måla tak. Finns det något tråkigare? Hej nackspärr, liksom...

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ohoj, här går livet i hundra... Och maten får lida lite. Jag har målat hela eftermiddagen och kvällen, och det var inte tid för mat. Så det blev keso, grädde och hallon. Kanske inte direkt en höjdarmiddag.. Men! I morgon är det vägdag, tror inte jag gått ner ett smack. Sen är det nya tag. Och mer målande.

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Oj som jag spårade av. Verkligen. Började med lite smygätande varje dag i en vecka, sen spårade det av totalt. Nu vet jag vad hetsätning är, det har jag aldrig gjort innan! Jösses.

Jaja...

Tillbaka på lchf spåret. Har tänkt att äta strikt i två månader nu, och se. Om det inte ger resultat får jag hitta en annan diet. För jag skippar inte pasta och knäckemackor för att det är kul eller att jag mår bra, jag behöver gå ner i vikt. Så enkelt är det.

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Så är man tillbaka igen. Nu med en ny plan - att äta mig frisk. Jag har fått en slags reumatism, och äter mediciner. Men min kloka väninna menar inflammationer börjar i tarmen, så här ska det bli ny kost. Om man skulle gå ner ett kilo eller så är trevligt, men viktigast är att bli frisk. Stark motivation, med andra ord!

Lifesum är installerad för att ha lite koll, men så himla lite man får äta enligt den.. [emoji15] burr.

Sent from my iPhone using Tapatalk

• Gilla 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Har du kollat autoimmun kokbok? Det är mer Paleo men helt inriktat på inflammationer i kroppen. Där finns en väldigt enkel matlista att följa med vad som läker tarmen och inte. Jag lagade matlåda för en månad åt dottern. Vissa saker saknar man väl som t ex chili och tomater men visst sjutton kan man äta gott!

• Gilla 3

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

En månad har gått, inte ett gram ner.. suck!!!! Kaggen har minskat lite i volym, så byxorna sitter lite lösare, men ändå... nå't kilo hade varit trevligt att tappa..

Stosha, jag har googlat och läst om antiimflammatorisk kost, mycket intressant!

Sent from my iPhone using Tapatalk

• Gilla 4

Dela detta inlägg

Länk till inlägg