Jump to content

Prostataförstoring

Bitteusa

Recommended Posts

Är det någon av de mogna männen på forumet som lidit av förstorad prostata och som blivit hjälpta av mindre kolhydrater eller LCHF? Min käre make har det problemet, men har hittills förkastat LCHF. Jag vill minnas att jag läst att LCHF kan hjälpa mot detta liksom det hjälper mot så mycket annat. Mycket tacksam för era ev. erfarenheter!

Är det någon av de mogna männen på forumet som lidit av förstorad prostata och som blivit hjälpta av mindre kolhydrater eller LCHF? Min käre make har det problemet, men har hittills förkastat LCHF. Jag vill minnas att jag läst att LCHF kan hjälpa mot detta liksom det hjälper mot så mycket annat. Mycket tacksam för era ev. erfarenheter!

Min man har haft problem med prostatan i 25 år, ryggbesvär, magproblem, torra o kalla händer, fötter, var på väg till akuten för

att han inte kunde kissa för ett år sedan, läkaren skrev ut 2 sorters medicin som vi ännu inte hämtat ut pga att vi i samma veva hittade Mats Lindbergs bok "Frisk av mat- LCHF från början" med liknande problem och följde hans råd om Lchf. Har konstaterat att vi äter godare mat nu och har aldrigt mått så bra på 25 år.

• Like 3

Min man har haft problem med prostatan i 25 år, ryggbesvär, magproblem, torra o kalla händer, fötter, var på väg till akuten för

att han inte kunde kissa för ett år sedan, läkaren skrev ut 2 sorters medicin som vi ännu inte hämtat ut pga att vi i samma veva hittade Mats Lindbergs bok "Frisk av mat- LCHF från början" med liknande problem och följde hans råd om Lchf. Har konstaterat att vi äter godare mat nu och har aldrigt mått så bra på 25 år.

Har besvären försvunnit helt i och med kostomläggningen? Jag har undrat en del över just det om en förstorad prostata kan krympa till normal storlek igen.

Har besvären försvunnit helt i och med kostomläggningen? Jag har undrat en del över just det om en förstorad prostata kan krympa till normal storlek igen.

Har kommit bakslag endast någon timme ibland, men det verkar försvinna med tiden eftersom det har trappats ner under ett år, är helt övertygad om att det kommer att försvinna helt och hållet eftersom har haft problem med ryggen också i 25 år och det är helt borta och alla andra krämpor har försvunnit successivt.

• Like 2

Jag har haft prostatabesvär sedan 50 års åldern (är nu 68). Det har tidvis varit väldigt svårt att pinka. Har varit tvungen springa på toaletten på nätterna.

Nu efter 4 år med ganska strikt LCHF (på grund av min frus diabetes) går det lätt att pinka, behöver aldrig upp på nätterna. 

På grund av prostatabesvären har jag varje år tagit PSA prov. Det har stigit för varje år, fullt normalt säger min läkare. Men nu har PSA värdet sjunkit

så sist jag var på vårdcentralen så sa han det finns ingen anledning att fortsätta mäta när jag inte har besvär längre och PSA värdet sjunkit.

Dessutom har jag slutat med blodtrycksmedicinen, nu är blodtrycket lägre än det var när jag åt medicinen. Ingen halsbränna som jag tidigare haft väldiga 

besvär med.

• Like 5