Jump to content

Appar att notera matintaget i dag för dag, finns det nån bra?

Majabella
 Share

Recommended Posts

Hittar inte ämnet när jag letar under Övrigt eller Näring. Jag vill notera vad jag äter enkelt och snabbt i min iPhone, finns det nån app på svenska som funkar bra och även anger energiprocent? Är ingen vän av PC. Tar tacksamt emot tips. Har nämligen påbörjat en 70-dagars fakir efter att ha slirat i o ur LCHF-spåret hela sommaren (jordgubbar, blåbär...), nu blire hårda bandage och bara ett planerat avsteg: en surströmmingsskiva ( ingen "rutten" fisk utan snaps o mandelpotatis!).

Hittar inte ämnet när jag letar under Övrigt eller Näring. Jag vill notera vad jag äter enkelt och snabbt i min iPhone, finns det nån app på svenska som funkar bra och även anger energiprocent? Är ingen vän av PC. Tar tacksamt emot tips. Har nämligen påbörjat en 70-dagars fakir efter att ha slirat i o ur LCHF-spåret hela sommaren (jordgubbar, blåbär...), nu blire hårda bandage och bara ett planerat avsteg: en surströmmingsskiva ( ingen "rutten" fisk utan snaps o mandelpotatis!).

Denna tycker jag fungerar bra

http://tinybird.com/ios/nutrient-guide.html

• Like 1

För Android finns Livsmedelsdatabasen Beta, skulle vara förvånad om den inte fanns för iphone också... fördelen med den är att man även får uppgifter om olika mineraler och vitaminer.

Jag undrar om man kan få det i shape-up också? Skulle vilja ha så detaljerad information som möjligt.

• Like 1