Jump to content

Frågor från en nybörjare


joey
 Share

Recommended Posts

Hej.

 

Jag har slutat med potatis, pasta och ris (alla sorter). Äter ej frukt eller socker. Detta borde vara en bra början väl?

 

 

 

1. Jag äter ungefär 20g bacon och 3st ägg till fruckost. Är det för många ägg?

 

2. Lunch på jobbet är svårt pga tidsbrist. Så det brukar bli grillad kyckling med sallad. Är det för lite fett? Om så kom gärna med enkla tips till vad man kan ha till, och lite variationer. 

 

3. Spelar det någon roll vilken tid på dynget man äter mest fett?

 

4. Makrill i tomatsås? Som mellanmål några gånger i veckan. Känner mig osäker av nån anledning även om det är låg kalorihalt. 

 

 

Det var några funderingar jag har, tack för era svar!

 

/Joey

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Jag har 1 eller 2 ägg och en hel burk makrill fileer i tomatsås till frukost. Känner att jag står mig riktigt länge då. Makrill och Sill är viltfångad i kalla och rena vatten så näringsinnehållet stämmer med de tabeller som finns. Däremot finns det klara frågetecken kring näringsinnehållet i odlad fisk som lax.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Det är inte för många ägg. Ät när du är hungrig och ät tills du är mätt :). Till kycklingen fungerar bearnaisesås, eller någon annan fet sås du tycker om. Har du tillgång till kyl på jobbet kan ju burken/flaskan stå kvar.

Link to comment
Share on other sites

Jag tar för givet att du även slutat med annan mjölmat förutom pasta som du nämnt?!

 

Förutom bra förslag ovan kanske du kan ha en flaska olivolja ståendes på jobbet som du kan ringla på din kycklingsallad? Gott med en sked kokosfett i kaffet

 

Lycka till! :)

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Ett tips från mej också när det gäller morgonmålet. Jag åt tidigare tre ägg och lite annat till morgonmål, men gick inte ner i vikt utan stod länge stilla. Jag blev irriterad, frustrerad och lite sur så jag kapade ett ägg och skippade grädden från äggröran. I stället började jag röra ner två ägg i en skaplig klick smör.

Det här gjorde jag i samband med att jag började köra periodisk fasta, så jag vet ju inte om ändringarna gällande morgonmålet gjorde susen eller inte. Men jag hålls mätt till långt efter normal lunchtid, så fel kan det ju inte vara.

Nu vet jag ju inte om vikten går åt det håll du önskar med de matvanor du har idag... Om så är fallet ska du naturligtvis äta precis så som du äter just nu. Om inte är mitt förslag ett bland många andra som du kan prova

Lycka till nu :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...