Leopold Roos Posted July 25, 2013 Share Posted July 25, 2013 Nästa vecka ska jag och några kompisar göra våran årliga översegling till Gotland. Vi ska till årets höjdpunkt (för mig) - Medeltidsveckan i Visby. Självklart kommer jag klä ut mig i medeltida stil - håller just nu på att uppdatera några klädesplagg - som en övertunika och en ny barett.Kommer vara första gången jag bli huvudansvarig för seglatsen (min kompis kommer inte kunna vara med hela tiden så jag får låna hans lilla Albin Viggen).Denna gång seglar vi över några dagar tidigare så vi kan cykla runt innan veckan börjar. Vad bör man kolla in av gottland? Är det någon annan som gillar att: Segla? Besöka Visby? Sy egna kläder? Klä ut er i medeltida kläder? Insupa medeltidens härliga atmosfär? PS Jag kommer vara borta närapå 2 veckor, och inte ha så mycket tid med forumet (och mitt hemliga projekt). DS 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Syster Posted July 25, 2013 Share Posted July 25, 2013 Eftersom jag har suttit på en hästrygg från det att jag var fyra år till för tio år sedan , skulle jag gärna klä ut mig i riddarutrustning och vara med i ett tornerspel (lite överkurs för mig) men det skulle vara urkul (tror jag) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Johanna07 Posted July 25, 2013 Share Posted July 25, 2013 Har varit ute och seglat i två veckor denna sommar! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Leopold Roos Posted July 25, 2013 Author Share Posted July 25, 2013 gärna klä ut mig i riddarutrustning och vara med i ett tornerspel 95%+ av alla torneringar är tyvärr redan uppgjorda i dagens Sverige, bara skådespelare som underhåller barnfamiljer. Men riddardagarna i Gräffnäs såg jag för första gången ett "riktigt" tornerspel förra året. Alltså visst var det skådespelare som showade, men det var även en kamp där de inte visste vem som skulle vinna (under säkra former). Bara då är det sevärt. Alltså det som visas i Visby är inte sevärt, och det tycker nog få av mina 10 000 kamrater som är utklädda (och inte är där som barnfamilj). Alltså som unge är det ju superhäftigt, då man inte ser skillnad på skådespel och tävling. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zepp Posted July 26, 2013 Share Posted July 26, 2013 Egentligen är det bara Visby som är något att se på Gotland, fast man kan finna en o annan guldklimp oxå.. beroende på tycke o smak. Själv tyckte jag friluftsmuseet i Bunge var värt att stanna vid, det är ett antal gamla gårdar, typ Gotlands skansen. Har du sett ruinerna i Visby behöver du inte åka till Roma för att se ytterligare en. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Leopold Roos Posted July 26, 2013 Author Share Posted July 26, 2013 Har noggrant sett Visby de senaste 5 medeltidsveckorna. Hoppas se lite av resen av gottland med . Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Leopold Roos Posted August 12, 2013 Author Share Posted August 12, 2013 Tillbaka. Det var både en bra och en dålig resa. Lyckades tajma den största stormen på 5 år på Östersjön på vägen dit. Så halva tiden (10h) var det dödskräck. Förutom lite materiella skador gick det dock bra med oss tre. Medeltidsveckan är så skoj att jag knappt haft tid att äta. Tror jag hann med 3 riktiga mål på 12 dagar. Annars vart det mest nötter, skinka och ost (och massa alkohol varje ef+kväll+natt). Gått ner 4kg och har aldrig varit så deffad. Så nu passar det perfekt att jag börjar igen med styrketräningen. Köper kort imorgon. Medeltidsveckan var medelrolig denna gång. Höjdpunkterna var trevligt nytt folk, eldshowen (som 7 tusen såg), och nya dokumentärfilmen "7 Dagar" som såg på en temporär massiv utefilmduk (3 tusen pers). Se filmen så kommer ni mer förstå varför jag har detta som största händelsen på året. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts