Jump to content

Leopold Roos

Recommended Posts

Lägg gärna till att det finns en mobilapp som gör det smidigare att läsa forumet på iPhone/Android: Appen heter Tapatalk.

.. och jag som använder Lumia som en äkta finne kan tala om att din sida visas perfekt på min telefon ;) .. utan appar i en windows telefon.. ;)

• Like 1

.. och jag som använder Lumia som en äkta finne kan tala om att din sidas visas perfekt på min telefon ;) .. utan appar i en windows telefon.. ;)

Den visas perfekt i min iPhone också, men Tapatalk gör det så mycket lättare för mig att hålla koll på forumet och skriva där.  :)

• Like 1

För att få fram olika alternativ om vad som ska hända när trådar uppdateras:
1a) Tryck på notifierningssymbolen längst upp (pratbubbla med gubbe i) och välj överst "Alternativ".
1b) Eller "Min kontrollpanel" under ditt namn, och sedan "Notiferingsalternativ".
2) Välj "In-linenotifiering" på "Notifieringsmetod att använda för svar på ämnen som följs" och "Notifieringsmetod att använda för ämnen i forum som följs" (vet inte riktigt skillnaden på de två).

Leo, tack för svar. Men antingen är jag helt lost eller så har vi inte samma sida uppe.

När jag går in på "forum" så ser jag inte någon pratbubbla med gubbe i, ingen pratbubbla alls faktiskt.

Vad menar du med "under ditt namn"? Jag ser inte mitt namn någonstans när jag går in på forumet.

Resten kan jag bara inte hitta  :(

Notera en nyhet på forumet: Det syns nu under ens namn, bild och antal inlägg även antal insamlade "gilla". Det vill säga hur många som tryckt "gilla" på något av ens inlägg. De som redan fått riktigt många gilla får siffran markerad med grönt.

Vad sägs om detta? Låter det bra eller kan det göras ännu bättre på något sätt?

Det kom en ny kommentar i tråden jag följer, men jag kan inte se någon "blink" här.

Fick ett meddelande på mailen om det, men jag skulle vilja se det tydligt när jag loggar in på forumet.

Likaså med trådar jag har kommenterat i. Inte så många hitills, men jag fick söka för att hitta den här.

Notera en nyhet på forumet: Det syns nu under ens namn, bild och antal inlägg även antal insamlade "gilla". Det vill säga hur många som tryckt "gilla" på något av ens inlägg. De som redan fått riktigt många gilla får siffran markerad med grönt.

Det är väl rätt bra. Man ser även neutral/utmärkt/enastående när man håller över muspekaren (hover). Antar dessa nivåer höjs ju större forumet blir.

Jag har svårt för detta att forum så gärna vill dela in medlemmarna i grupper, såsom neutral - utmärkt eller medlem - stammis - veteran osv. För mig räcker det gott att se hur många inlägg en medlem har skrivit, och att kunna klicka mig in på dem för att skaffa mig en uppfattning om huruvida jag ska anse medlemmen "seriös" eller ej.

• 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Det låter väldigt bra men förstår inte varför jag bara får gilla 10 ggr / dygn? Läst Leos svar om att det är för att undvika spammande???? Har inte en aning om vad det betyder!

Skulle vilja gilla hur många ggr som helst! eftersom många skriver bra saker som jag gillar! Iallafall kan det väl ökas till 25? eller 50?

Se'n skulle jag vilja ha fler smilisar, många av de som finns är obegripliga för mig. Skulle gärna se de som finns på yahoomail :)

• Like 1

• 6 years later...