MacSune Posted July 29, 2013 Share Posted July 29, 2013 Efter en fantastisk start med -3kg har jag en liten undran, Jag klurar lite på är fler alt till "livlinor", dvs enkla mellanmål att ta i flykten vid stress eller liknande. Babybell brukar man säga, men då jag inte äter ost går det bort, likaså blir det lite tradigt att käka ölkorv för jämnan vid behov då det är rätt kryddstarkt.. Jag jobbar natt nån el några dagar i veckan och när jag kommer hem vid kl 03-04 på morgonen är man oftast tokhungrig. Före LCHF "dunkade" jag in massor med corn flakes och mjölk på nätterna vilket är uselt så klart. Idéer? Förslag? mvh MacSune Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Johanna07 Posted July 29, 2013 Share Posted July 29, 2013 Jag skarvar ofta med en kaffedrink gjord på 1 ägg som jag mixar med 1-2msk kokosolja, kardemumma och kanel. Häll i 2 dl kaffe och fortsätt mixa. Väldigt mättande. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MacSune Posted July 29, 2013 Author Share Posted July 29, 2013 Jag skarvar ofta med en kaffedrink gjord på 1 ägg som jag mixar med 1-2msk kokosolja, kardemumma och kanel. Häll i 2 dl kaffe och fortsätt mixa. Väldigt mättande. Bra förslag, stort tack Johanna07! Låter gott! Men nattetid tror jag det är dumt då jag inte bör trycka in koffein. Men som ett mellanmål dagtid, SUPER!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mithera Posted July 29, 2013 Share Posted July 29, 2013 Kokt ägg. Portionsförpackat och enkelt att ha färdigt i kylen eller väskan 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Johanna07 Posted July 29, 2013 Share Posted July 29, 2013 Bra förslag, stort tack Johanna07! Låter gott! Men nattetid tror jag det är dumt då jag inte bör trycka in koffein. Men som ett mellanmål dagtid, SUPER!! Går att göra som thé drink eller choklad drink också. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Syster Posted July 29, 2013 Share Posted July 29, 2013 Jag tycker att Avocado är bra som mellanmål, och Fetaost, om du äter det, jag är lite återhållsam med ost gjord på komjölk, då jag inte mår helt bra på stora mängder, men Feta gjord på fårmjölk fungerar utmärkt Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Modesty Posted July 29, 2013 Share Posted July 29, 2013 Här slinker det ner lite kokosolja. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Undeniably Posted July 29, 2013 Share Posted July 29, 2013 Ägg, tonfisk och en rejäl klick majonnäs. Eller kokt skinka, gärna med ost. Eller ägg och kaviar. Någon middagsrest som du micrar. Rysk yoghurt. Mustig soppa som du värmer. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Limp Posted July 29, 2013 Share Posted July 29, 2013 Det finns femtioelva smakers ölkorv att välja mellan. Sedan finns det t.ex torkat kött som man tälja själv. Vidare går det hitta olika sorters skinka, korv mm delikatesser vis charkdiskar. Ägg ska vi inte glömma heller. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Johanna07 Posted July 29, 2013 Share Posted July 29, 2013 Fröknäcke med leverpastej är min nya grej. Leverpastejen är hemmagjord och väldigt fet, dvs brer man på ordentligt så blir man jättemätt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Anders A Posted July 29, 2013 Share Posted July 29, 2013 Jag är förtjust i makrill i tomatsås. Säljs i konservburkar som är lätta att ta med och som håller länge. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sjukgymnastmaria Posted July 30, 2013 Share Posted July 30, 2013 JAg står ofta på jobbet 8-9h i sträck och kan inte komma ifrån, utan är tvungen att hålla mig till det jag har med. Och när jag inte lyckas så köper jag ibland då en "rawbite" eller likn (då vi säljer det där jag jobbar) som känns väldigt onödigt med tanke på att det är socker i (även om det är naturliga grejjer). Så min räddning kommer vara att ha med ägg som är kokt. Det är ju SÅ enkelt och perfekt då det ju innehåller massa näring med. Det lockar inte mig till överätning på samma sätt som ost gör. Då skulle jag iaf nog äta mer än vad jag behöver. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MacSune Posted July 30, 2013 Author Share Posted July 30, 2013 Tack för alla kreativa förslag! Kommer absolut addera några till min "kappsäck"! Men som text BabyBell och Ölkorv, det är ju så smidigt att kunna köpa en förpackning och sedan öppna och äta. Dvs ingen planering krävs eller för den delen, som nödlösning om man är på jobbet och inte kommer loss, känner ni till något liknande förutom ölkorv och Babybell? MacSune Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fnutt Posted July 30, 2013 Share Posted July 30, 2013 Jag har alltid några burkar makrill i tomatsås samt en låda hembakat LCHF-knäcke undangömt i en skrivbordslåda på jobbet. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
HälsaSomLivsstil Posted July 30, 2013 Share Posted July 30, 2013 Jag brukar baka upp bullar på helgen som jag kan ha som mellanmål i veckan. Här är receptet: HSL Frukosbullar. Annars brukar jag ha med mig ägg, och eftersom jag kör lite mer åt paleohållet så tar jag med mig frukt, ex äpple, bär osv. Annars är tycker jag också makrill funkar bra, är en lagom portion i en sån burk . Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Realisten Posted July 30, 2013 Share Posted July 30, 2013 Ett glas av den fetaste grädden som kan hittas i affären. Mättar mig i ett par timmar. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Johanna07 Posted July 30, 2013 Share Posted July 30, 2013 Jag använder ibland mandlar, dom har ganska lågt kolhydratsinnehåll, man får bara kolla innehållsdeklarationerna noga så de inte har maltodextrin i sig. Jag önskar att jag kunde äta makrill men efter matförgiftning pga makrill så kan jag inte med smaken. Om man inte äter mejeriprodukter och är ganska strikt med mjöl etc i korvar så är det ganska svårt att hitta "äta-direkt" mat i affären. Tonfisk med majonnäs? Kokosolja kan man alltid ha i the och kaffe. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MacSune Posted July 30, 2013 Author Share Posted July 30, 2013 Tack för alla supertips! Nu är skafferiet i skallen fullt av bra lösningar! MacSune Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Emma Posted August 3, 2013 Share Posted August 3, 2013 Tack för alla supertips! Nu är skafferiet i skallen fullt av bra lösningar! MacSune Men tro inte att tipsen tar slut bara för det Tonfisk finns också i olika smaksättningar, de funkar tycker jag. Annars är mascarpone mitt heta tips. Några skedar och man är mätt och belåten. I övrigt kanske du blir glad över att höra att suget efter mellanmål/kvällsmål kommer försvinna med tiden Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Emilia Posted August 3, 2013 Share Posted August 3, 2013 Oopsies med smör och valfritt pålägg, så himla gott! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
sjesther Posted July 14, 2014 Share Posted July 14, 2014 Är det så att man inte bör äta grädde, ost, youghurt och fil när man skagå ner i vikt? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
stoscha Posted July 15, 2014 Share Posted July 15, 2014 Är det så att man inte bör äta grädde, ost, youghurt och fil när man skagå ner i vikt? Om du har hamnat på en platå kan du prova om mejerifritt hjälper. Fil är generellt för lite fett så då är turkisk eller helst rysk youghurt bättre för oss 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts