Jump to content

Hetsätning av rysk yoghurt

Ronny

Recommended Posts

Tjena!

När jag kom hem från jobbet förut så "råkade" jag häva i mig en burk rysk yoghurt (20 gram kh totalt), och har förövrigt ätit normal lchf-frukost och lunch idag.

Det jag undrar är om denna klantighet kommer att bromsa viktnedgången kraftigt? Eller kommer det knappt att märkas? 

Har för övrigt inte långt kvar till målvikten, så det är ju klantigt att börja slarva nu!!

Tacksam för svar!

Det är lika illa att slarva sen som nu. Jag gissar på att lågt fettintag kan vara en delorsak till frosseriet. Tillfälliga höga kolisar kommer sakta ner viktnedgången, men tids nog kommer det igång på nytt igen. Alltså, ingen större fara på den fronten. Riskerna ligger på annat håll. Nämligen risk för fortsatt slarv, eftersom straffet blir så litet...

• Like 1

1: Firing mah lazor.

2: Jag vet hur det där. Mejerier triggar mig som helvetet självt. Vilket jag hatar, för mejerierna gör det liksom okej att säga nej till variationen som var kolhydraterna.

Men NÄDÅ, min kropp klarar ingenting. Jävla skitkropp.

• Like 1

Glöm och gå vidare.. glöm däremot inte varför du gjorde som du gjorde.. man lär sig nästan bara av misstag!

Eller rättare sagt.. fundera varför det blev som det blev.. dåligt med mat/fett, stress/tröst.. gått för länge mellan målen.. osv!

Det här var ju inte sista gången, innbilla dig inget annat, utan det är en del av ditt framtida liv, men det skall mera vara undantag än regel!

• Like 1

Tjena!

När jag kom hem från jobbet förut så "råkade" jag häva i mig en burk rysk yoghurt (20 gram kh totalt), och har förövrigt ätit normal lchf-frukost och lunch idag.

Det jag undrar är om denna klantighet kommer att bromsa viktnedgången kraftigt? Eller kommer det knappt att märkas? 

Har för övrigt inte långt kvar till målvikten, så det är ju klantigt att börja slarva nu!!

Tacksam för svar!

Hej :)

Jag tycker att du skall vara stolt över det du har åstadkommit, och vara glad att det inte var en påse ostbollar :)

Det är ju det är som är själva livet - vi kommer alltid att kunna "åkadit"" på misstag, men det gäller att tänka på varför det blev som det blev, då blir det längre mellan gångerna!

AK

• Like 1

Tjena!

Tacksam för svar!

Är det inte ganska mycket fett i Rysk yoghurt och hur mycket är en burk? Även om man skall hålla nere kolhydratintaget så är det väl inte det som är bekymret om man äter en burk rysk yoghurt extra?

Sedan kan man ju spekulera i om det verkligen var extra eller om du faktiskt behövde påfyllning (dock kanske inte en hel burk).

• Like 1