Gå till innehåll

[Recept] Shake med variation

Recommended Posts

Vill höra era tankar om mina varianter av shakes som jag gör till frukosten.

Bas:

1dl kokosmjölk Kung Markatta

1ägg

1/2 dl grädde

1 msk kokosolja Kung Markatta

Variation smaksättning

1 Avocado + 1 dl hallon/blåbär

1 dl hallon + saft från en halv lime

1 dl jordgubbar

Hur kan jag variera smaken mer om jag vill minska på kolhydraterna som bären ger. Tips mottages gärna. :-)

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vill höra era tankar om mina varianter av shakes som jag gör till frukosten.

Bas:

1dl kokosmjölk Kung Markatta

1ägg

1/2 dl grädde

1 msk kokosolja Kung Markatta

Variation smaksättning

1 Avocado + 1 dl hallon/blåbär

1 dl hallon + saft från en halv lime

1 dl jordgubbar

Hur kan jag variera smaken mer om jag vill minska på kolhydraterna som bären ger. Tips mottages gärna. :-)

låter spännande själv mixar jag 100 g spenat, 1banan, 1knippe mynta, 1tsk ingefära färsk, 1lime, 1citron, 1 apelsin, mixa i en bländer super gott taget resept från lchf kokbok spenaten drar  ner kolhydraterna i frukten:)

Länk till inlägg

låter spännande själv mixar jag 100 g spenat, 1banan, 1knippe mynta, 1tsk ingefära färsk, 1lime, 1citron, 1 apelsin, mixa i en bländer super gott taget resept från lchf kokbok spenaten drar  ner kolhydraterna i frukten:)

Mnjae, en banan innehåller c:a 26g kolhydrater. Din färdiga blandning innehåller fortfarande 26g kolhydrater från bananen.

Länk till inlägg

Mnjae, en banan innehåller c:a 26g kolhydrater. Din färdiga blandning innehåller fortfarande 26g kolhydrater från bananen.

har också reagerat på bananen men jag litar på vad Ulrika Davidsson skriver i sin bok:)) kolla gärna i den

Länk till inlägg

Mandelsmör och avokado kanske är bra fetare ingredienser att ha i en smoothie? Annars är ju feta yoghurtar ett alternativ om man kan äta dom. Kokosgrädde, ägg, babyspenat. Jag har sett många smoothies som har kiwi i sig men jag tror den har mycket kolhydrater (har inte kollat)?

Länk till inlägg

Håller man sig till gröna grönsaker, så blir det inte många kolhydrater.

Banan och vissa andra frukter håller jag mig borta ifrån. Tror faktisk inte på det där med att spenaten skulle slå ut kolh.

Jag älskar spenat, och äter/dricker det ofta. Ändå har kh format volanger runt min midja :(

Banan gör att smoothien blir krämig, kanske därför som det ingår så ofta. Men avocado har exakt samma effekt (vattenlösliga fibrer).

• Gilla 1
Länk till inlägg