Valkyria70 Posted July 29, 2013 Share Posted July 29, 2013 Vill höra era tankar om mina varianter av shakes som jag gör till frukosten. Bas: 1dl kokosmjölk Kung Markatta 1ägg 1/2 dl grädde 1 msk kokosolja Kung Markatta Variation smaksättning 1 Avocado + 1 dl hallon/blåbär 1 dl hallon + saft från en halv lime 1 dl jordgubbar Hur kan jag variera smaken mer om jag vill minska på kolhydraterna som bären ger. Tips mottages gärna. :-) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Naturist Posted July 29, 2013 Share Posted July 29, 2013 Släng i olika grönsaker. T ex din bas, gurka, avocado, spenat, lime och några myntablad. Nyttigt och gott. Plus att man håller sig mätt länge på en sådan drink. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
meiamira Posted July 30, 2013 Share Posted July 30, 2013 Vill höra era tankar om mina varianter av shakes som jag gör till frukosten. Bas: 1dl kokosmjölk Kung Markatta 1ägg 1/2 dl grädde 1 msk kokosolja Kung Markatta Variation smaksättning 1 Avocado + 1 dl hallon/blåbär 1 dl hallon + saft från en halv lime 1 dl jordgubbar Hur kan jag variera smaken mer om jag vill minska på kolhydraterna som bären ger. Tips mottages gärna. :-) låter spännande själv mixar jag 100 g spenat, 1banan, 1knippe mynta, 1tsk ingefära färsk, 1lime, 1citron, 1 apelsin, mixa i en bländer super gott taget resept från lchf kokbok spenaten drar ner kolhydraterna i frukten:) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Slacktivisten Posted July 30, 2013 Share Posted July 30, 2013 låter spännande själv mixar jag 100 g spenat, 1banan, 1knippe mynta, 1tsk ingefära färsk, 1lime, 1citron, 1 apelsin, mixa i en bländer super gott taget resept från lchf kokbok spenaten drar ner kolhydraterna i frukten:) Mnjae, en banan innehåller c:a 26g kolhydrater. Din färdiga blandning innehåller fortfarande 26g kolhydrater från bananen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Johanna07 Posted July 30, 2013 Share Posted July 30, 2013 Här finns en massa smoothie recept, man får dock anpassa dom till lchf (tex är väl inte sojamjölk så bra) http://www.ceciliafolkesson.se/2013/04/23/massa-smoothie-recept-samtliga-bidrag-i-tavlingen/ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
meiamira Posted July 30, 2013 Share Posted July 30, 2013 Mnjae, en banan innehåller c:a 26g kolhydrater. Din färdiga blandning innehåller fortfarande 26g kolhydrater från bananen. har också reagerat på bananen men jag litar på vad Ulrika Davidsson skriver i sin bok:)) kolla gärna i den Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zepp Posted July 30, 2013 Share Posted July 30, 2013 Banan är utan tvekan nyttig, men det blir hur som helst en dagsdos kolhydrater! 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Slacktivisten Posted July 30, 2013 Share Posted July 30, 2013 har också reagerat på bananen men jag litar på vad Ulrika Davidsson skriver i sin bok:)) kolla gärna i den Jag är ledsen men jag har ingen som helst respekt för Ulrika Davidsson. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Johanna07 Posted July 30, 2013 Share Posted July 30, 2013 Mandelsmör och avokado kanske är bra fetare ingredienser att ha i en smoothie? Annars är ju feta yoghurtar ett alternativ om man kan äta dom. Kokosgrädde, ägg, babyspenat. Jag har sett många smoothies som har kiwi i sig men jag tror den har mycket kolhydrater (har inte kollat)? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Naturist Posted July 30, 2013 Share Posted July 30, 2013 Håller man sig till gröna grönsaker, så blir det inte många kolhydrater. Banan och vissa andra frukter håller jag mig borta ifrån. Tror faktisk inte på det där med att spenaten skulle slå ut kolh. Jag älskar spenat, och äter/dricker det ofta. Ändå har kh format volanger runt min midja Banan gör att smoothien blir krämig, kanske därför som det ingår så ofta. Men avocado har exakt samma effekt (vattenlösliga fibrer). 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
meiamira Posted July 31, 2013 Share Posted July 31, 2013 jag slänger bananen tack för tipset tar avokado i stället 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts