Jump to content

Illamående

Namnlös

Recommended Posts

I normala fall, då äter jag massor av fett (säkert för mycket) och jag tycker det är så gott med kött, smör och sådant.
Brukar inte finnas något stopp, vilket kanske inte är så bra.
Nu är det lite problem, för jag gjorde misstaget och köpte en stor förpackning kokosgrädde (sån 500 ml) och hällde i mig.
Jag har aldrig gillat kokos.
Det låter rätt idiotiskt nu när jag tänker efter, men det lät hur bra som helst innan!
Jag mår så fruktansvärt illa och kämpar hela tiden för att hålla inne spyan.
Det är ändå länge sedan jag drack kokosgrädden (igår förmiddag). Illamåendet försvinner inte.
Fick ont i magen precis efter att jag druckit och mådde illa. Kändes som en magsjuka.
Jag kan bara inte få ner något. Kan inte äta alls. Mår så illa.
Jag äter hyfsat strikt LCHF (förutom den där kokosgrädden som var ett undantag) och vill inte göra något mer undantag. Men kan inte komma på något som går ner, förutom möjligtvis något bär, äpple eller så.
Men det är absolut inget jag vill äta, då jag är livrädd för sockret. Har blivit av med migrän, finnar och alla möjliga grejer genom att sluta med så mycket socker.
Men äta måste jag väl göra, antar jag, så är det någon människa som vet vad som kan vara acceptabelt att äta och som samtidigt inte förvärrar ett fruktansvärt illamående?
Om inte annat, så fick jag gnälla av mig lite. :wacko:

Kanske det är magsjuka...men bacillerna har inget att leva på då du bara åt fett och inte mycket kohydrater när det var dags för magsjukan att bryta ut, och du klarar dig med enbart illamående  :)

Det går en hel del magsjuka nu, många som har hög feber, diarre och kräkningar som håller i sig några dagar.

Jag skulle nog prova att enbart dricka vatten och äta lite salt ett tag, till dess det ger med sig.

Har du någon surkål hemma? Det är ju svårt att veta varför du blev illamående men surkål har funkat på mig ibland när jag mått illa. Det var visserligen surkål som jag gjort själv med levande kultur så jag vet inte hur det funkar med surkål som inte är levande. Tistelvind har dock levande surkål som någon kanske kan köpa åt dig.

Har man ätit något som gjort en illamående så är det en reflex som förstärks av hjärnan.. vilket betyder att man skall undvika det man blev dålig av.

Den reflexen kan sitta i länge, ibland flera år vad gäller just det livsmedlet.. men i ditt fall handlar det nog mer om en fördröjd reflex av illamåendet som så att säga hindrar dig från att äta överhuvudtaget.. det lär gå över när du blir svinhungrig så småningom.

Och fasta lär inte vara farligt, så länge den inte varar för lång tid.