Jump to content

Nu eller aldrig, åter till god kosthållning! Planering mm.

Towandaa

Recommended Posts

Hej på er!

Som mitt alias säger så är det nu eller aldrig som gäller. Jag är beordrad av min läkare att gå ner i vikt då jag och min sambo har en sista möjlighet att bli föräldrar.

Jag började med LCHF i februari i år och det gick bra i ca 4 månader. Gick ner 7 kilo och en massa centimetrar. Hade jag vetat hur bra jag skulle må så skulle jag gjort det här för länge sen.

Sen kom sommaren och det började smyga sig in lite godis och annat gott igen, dock har jag fortsatt vara rätt bra på att äta rätt och äter nästan inga kolhydrater.

Nu är jag här för att jag behöver helt enkelt lite "peppning" och tips från er andra. Tänker använda min semester till att styra upp kosthållningen igen och tänker nu gå in på strikt LCHF för att verkligen komma igång. Jag är tacksam för alla tips som ni kan komma på som kan hjälpa mig på vägen. Måste gå ner ca 10 kilo till på relativt kort tid. Jag vet att det inte är optimalt, men nu har jag som sagt var inget val.

Jag tänker börja med att göra menyer för 4 veckor och planera alla huvudmål och mellanmål för att verkligen ha en överblick över vad jag äter och inte tillåta mig att avvika från detta. Någon som gjort det och hur funkade det för dig/er?

Alla tips är välkomna!