Jump to content

LCHF och gastric by-pass

Bygg80

Recommended Posts

Jag har gjort en GBP för ett antal år sen, har en tråd om det här på forumet: http://forum.kostdoktorn.se/topic/2606-matdagboken-om-acceptans/

Tack, har kollat lite på din tråd men jag var lite mer "medicinskt intresserad", dumpar du inget av allt fett? Gjorde min operation för 10 år sedan och har hållit vikten hyfsat +/- 3kg men går omöjligt ned mer, oavsett metod. Tänkte prova LCHF men undrar hur "våra" kroppar klarar allt fett.

• Like 1

Tack, har kollat lite på din tråd men jag var lite mer "medicinskt intresserad", dumpar du inget av allt fett? Gjorde min operation för 10 år sedan och har hållit vikten hyfsat +/- 3kg men går omöjligt ned mer, oavsett metod. Tänkte prova LCHF men undrar hur "våra" kroppar klarar allt fett.

Var någon i tråden som undrade detta också, skrev att fettet inte är något problem för mig. Trodde jag skulle dumpa på allt fett, men i jämförelse med hur jag mår av typ vitt ris eller några godisbitar så är det ingen match alls.

• Like 1

För att "halka" lite åt ett sidospår - en kollega med diabetes har gjort en GBP och hon kör verkligen HCLF. Hon är hemma galet många dagar i månaden för att hon mår så genomdåligt fysiskt, både av sin diabetes och sin kraschande mage. Samtidigt kan hon inte tänka sig alls att testa LCHF... 

• Like 1

För att "halka" lite åt ett sidospår - en kollega med diabetes har gjort en GBP och hon kör verkligen HCLF. Hon är hemma galet många dagar i månaden för att hon mår så genomdåligt fysiskt, både av sin diabetes och sin kraschande mage. Samtidigt kan hon inte tänka sig alls att testa LCHF... 

Kalla mig kall. Personligen har jag svårt att känna empati med sådana. Mest p.g.a. att jag har försökt hjälpa men i slutändan har dom bara struntat i vad jag har sagt.

Skit i det då, känner jag. Sluta slösa min tid.

Kort och gott. Man kan inte hjälpa någon som inte vill ha hjälp.

• Like 2

• 2 weeks later...

Såg en länk till Kvällsposten om "Livet efter bantingsoperation blev ett helvete":

http://annikadahlqvist.com/2013/08/10/livet-efter-bantningsoperationen-blev-ett-helvete/

"Han måste äta varannan timme, även på nätterna, för att inte svimma. Och han måste äta massor av mediciner."

Förfärligt, stackars människa.