Bygg80 Posted July 31, 2013 Share Posted July 31, 2013 Undrar om det är någon som har gjort en gastric by-pass och som har gått ned ytterligare i vikt med LCHF? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kjell Granelli Posted July 31, 2013 Share Posted July 31, 2013 Intressant fråga! Det verkar ju som att en del som gjort GBP efter ett antal år börjar gå upp i vikt igen, och då borde LCHF kunna vara en räddare i nöden. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
SoFi Posted July 31, 2013 Share Posted July 31, 2013 Jag har gjort en GBP för ett antal år sen, har en tråd om det här på forumet: http://forum.kostdoktorn.se/topic/2606-matdagboken-om-acceptans/ 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bygg80 Posted August 1, 2013 Author Share Posted August 1, 2013 Jag har gjort en GBP för ett antal år sen, har en tråd om det här på forumet: http://forum.kostdoktorn.se/topic/2606-matdagboken-om-acceptans/ Tack, har kollat lite på din tråd men jag var lite mer "medicinskt intresserad", dumpar du inget av allt fett? Gjorde min operation för 10 år sedan och har hållit vikten hyfsat +/- 3kg men går omöjligt ned mer, oavsett metod. Tänkte prova LCHF men undrar hur "våra" kroppar klarar allt fett. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
SoFi Posted August 2, 2013 Share Posted August 2, 2013 Tack, har kollat lite på din tråd men jag var lite mer "medicinskt intresserad", dumpar du inget av allt fett? Gjorde min operation för 10 år sedan och har hållit vikten hyfsat +/- 3kg men går omöjligt ned mer, oavsett metod. Tänkte prova LCHF men undrar hur "våra" kroppar klarar allt fett. Var någon i tråden som undrade detta också, skrev att fettet inte är något problem för mig. Trodde jag skulle dumpa på allt fett, men i jämförelse med hur jag mår av typ vitt ris eller några godisbitar så är det ingen match alls. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zepp Posted August 2, 2013 Share Posted August 2, 2013 Har läst om många som klarar fett utan att dumpa.. och som äter LCHF! Grejen är att det borde vara standardkost, dvs näringstät mat! http://kolhydrater.ifokus.se/discussions/4fa63f05d4ebea0b260012d3-en-separat-topic-for-ar-gbp-opererad-och-ater-lchf?4fab908388f4722bfb0011ba-1-vi-som-ar-gbp-opererade-och-ater-lchf 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Syster Posted August 2, 2013 Share Posted August 2, 2013 De några få jag har träffat som har genomgått Gastric By Pass har nog dumpat på pasta, ris och potatis. Fettet har inte varit några problem då det blir mindre mängd i magsäcken, jämförelsevis med samma energiinnehåll. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bonnfrua Posted August 2, 2013 Share Posted August 2, 2013 Jag har gjort en gbp och äter nu lchf. Dumpingen kommer om det smyger sig in kolhydrater tillsammans med fettet. Så på strikt lchf, ingen dumping! Sådan skillnad i måendet!!!! 5 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Emilia Posted August 2, 2013 Share Posted August 2, 2013 För att "halka" lite åt ett sidospår - en kollega med diabetes har gjort en GBP och hon kör verkligen HCLF. Hon är hemma galet många dagar i månaden för att hon mår så genomdåligt fysiskt, både av sin diabetes och sin kraschande mage. Samtidigt kan hon inte tänka sig alls att testa LCHF... 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tjoran Posted August 2, 2013 Share Posted August 2, 2013 För att "halka" lite åt ett sidospår - en kollega med diabetes har gjort en GBP och hon kör verkligen HCLF. Hon är hemma galet många dagar i månaden för att hon mår så genomdåligt fysiskt, både av sin diabetes och sin kraschande mage. Samtidigt kan hon inte tänka sig alls att testa LCHF... Kalla mig kall. Personligen har jag svårt att känna empati med sådana. Mest p.g.a. att jag har försökt hjälpa men i slutändan har dom bara struntat i vad jag har sagt. Skit i det då, känner jag. Sluta slösa min tid. Kort och gott. Man kan inte hjälpa någon som inte vill ha hjälp. 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lchfvän Posted August 11, 2013 Share Posted August 11, 2013 Såg en länk till Kvällsposten om "Livet efter bantingsoperation blev ett helvete": http://annikadahlqvist.com/2013/08/10/livet-efter-bantningsoperationen-blev-ett-helvete/ "Han måste äta varannan timme, även på nätterna, för att inte svimma. Och han måste äta massor av mediciner." Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kjell Granelli Posted August 11, 2013 Share Posted August 11, 2013 Såg en länk till Kvällsposten om "Livet efter bantingsoperation blev ett helvete": http://annikadahlqvist.com/2013/08/10/livet-efter-bantningsoperationen-blev-ett-helvete/ "Han måste äta varannan timme, även på nätterna, för att inte svimma. Och han måste äta massor av mediciner." Förfärligt, stackars människa. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tjoran Posted August 11, 2013 Share Posted August 11, 2013 Förfärligt, stackars människa. Kan man svimma när man sover? 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kjell Granelli Posted August 11, 2013 Share Posted August 11, 2013 Kan man svimma när man sover? Det skulle jag svara ja på. Att svimma är att tillfälligt förlora medvetandet pga brist på syre o/e blod, och om det sker medan man sover så... 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts