Kiddekula Posted July 31, 2013 Share Posted July 31, 2013 Jag undrar om någon vet något bra, +2000, d-vitamintillskott som inte är gjort på lanolin, eller innehåller magnesium/sodium stearat? Jag är allergisk mot kött och kan inte äta vanliga d-vitamintabletter. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dufva Posted July 31, 2013 Share Posted July 31, 2013 Solen! 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
u s Posted July 31, 2013 Share Posted July 31, 2013 Jag undrar om någon vet något bra, +2000, d-vitamintillskott som inte är gjort på lanolin, eller innehåller magnesium/sodium stearat? Jag är allergisk mot kött och kan inte äta vanliga d-vitamintabletter. Vad kallas en sådan allergi? Har aldrig hört talas om "köttallergi". 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
chilisalsa Posted July 31, 2013 Share Posted July 31, 2013 Jag undrar om någon vet något bra, +2000, d-vitamintillskott som inte är gjort på lanolin, eller innehåller magnesium/sodium stearat? Jag är allergisk mot kött och kan inte äta vanliga d-vitamintabletter. Finns inte så många att välja på om det ska vara D3.... http://www.vitashine-d3.com/indexc.html är gjort från en lavart. Tabletterna innehåller dock magnesiumstearat så du får välja spray isf... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
HälsaSomLivsstil Posted July 31, 2013 Share Posted July 31, 2013 Vad kallas en sådan allergi? Har aldrig hört talas om "köttallergi". Man kan bli allergisk (känslig) mot allt så är egentligen inte så konstigt men mot kött är inte så vanligt vad jag vet. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zepp Posted July 31, 2013 Share Posted July 31, 2013 Det finns de som utvecklar allergi mot ett glykoprotein i kött.. men flera kan av någon anledning äta älgkött! Sen så är Lanolin inget kött.. utan rent fett. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
evadal0708 Posted July 31, 2013 Share Posted July 31, 2013 Makrill innehåller massor av d-vitamin, mest av alla feta fiskar. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
chilisalsa Posted July 31, 2013 Share Posted July 31, 2013 Rökt ål ä ännu D-vitaminrikare men bör undvikas då den är eller borde vara rödlistad... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
zcorpan Posted July 31, 2013 Share Posted July 31, 2013 Det finns vegan-D3-tillskott från lav. (edit: det var visst redan påpekat i #4.) Alternativt ett modernt solarium med tillräcklig andel UVB. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts