emjavisst Posted July 31, 2013 Share Posted July 31, 2013 Hej! Jag undrar lite angående LCHF, varför ni just valt denna diet/livsstil? Varför ni tror att fett inte är dåligt för kroppen? Jag skulle gärna vilja höra åsikter och tankar runt just LCHF och varför man ska äta enligt LCHF. Ha en fortsatt trevlig kväll! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Emilia Posted July 31, 2013 Share Posted July 31, 2013 Jag äter LCHF för att jag tror att det är den kosthållningen som kroppen mår bäst av. Jag tror att vi behöver fett och att vi blir sjuka av många kolhydrater. Sen mår jag väldigt bra på LCHF och viktnedgången är definitivt en trevlig bonus. 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lyx-LCHF Posted July 31, 2013 Share Posted July 31, 2013 Hej! Jag undrar lite angående LCHF, varför ni just valt denna diet/livsstil? Varför ni tror att fett inte är dåligt för kroppen? Jag skulle gärna vilja höra åsikter och tankar runt just LCHF och varför man ska äta enligt LCHF. Ha en fortsatt trevlig kväll! Här har du förklaringar till varför många väljer LCHF: http://www.kostdoktorn.se/stora-skryttraden/comment-page-1#comments Fett utgör 60 procent av hjärnans torrvikt. Om fett skulle vara dåligt för kroppen, så... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Popular Post Tuva Posted July 31, 2013 Popular Post Share Posted July 31, 2013 När jag läst på och tänkt efter insåg jag att fettskräcken var ren idioti. Resten gav sig själv. Kunde jag på något sätt bli av med mitt förödande godissug visste jag att jag skulle gå ner i vikt. LCHF-förespråkarnas betoning på ren, riktig mat var också viktig. Jag ville ner i vikt men jag vägrade ta tabletter eller piller eller nåt i den vägen. Jag visste alltid i mitt hjärta att det var meningen att man ska kunna äta utan att det är ett problem. Och så var det. Ta bort spannmål och min mage blev lugn för första gången på ett par årtionden och mina knän slutade värka. Ta bort socker och mina vinterdepressioner försvann! Lägg till bra fetter istället för skumma växtoljor. När man tänker efter är det ju självklart. 9 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tjoran Posted July 31, 2013 Share Posted July 31, 2013 Med risk för att låta sur och elak. Men jag ger blanka fan i om folk undrar varför jag käkar lchf. För det är en diskussion jag inte är redo att ta. Inte längre. Min PERSONLIGA erfarenhet är att dom som frågar är ute efter att få mig att ändra mig. Eftersom det alltid slutar med att dom som frågar mig säger att man MÅSTE ha kolhydrater. Så egentligen är dom inte nyfikna, utan vill mer bekräfta och cementera sin egna tro att dom har rätt. Lite som att dom visar att dom kan minsann försvara sig om jag skulle försöka omvända dom. Samma sak på gymmet. En bekant som säger att man måste ha kolhydrater för att träna. Okej, jag äter inte kolhydrater, och jag är svagare samt mindre än dig och du ger upp innan mig? Viisssst, kör på du. I övrigt gillar jag inte LCHF direkt mycket. Speciellt när inte kan äta mejerier, vilket jag inte kan. Men jag måste för annars blir jag överviktig. Önskar dock att jag kunde stänga av smaklökarna. 7 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aleks Posted August 1, 2013 Share Posted August 1, 2013 För min del började det med en desperat önskan om att gå ner i vikt. Jag hade provat så många andra dieter så varför inte denna? Ju mer jag lärde mig om LCHF och läste på vad jag ätit innan desto mer insåg jag vilken skitmat jag ätit!! Jag åt enligt tallriksmodellen, fettsnålt som bara den på dietists inrådan och en smörgås efter varje måltid! *ryser vid minnet* När jag var hos dietisten sist sa hon något som fick mig att reagera och ifrågasätta. Hon menade på att "nu" (när min dotter var 2 år) var det ingen fara med det mättade fettet, men jag gjorde henne en björntjänst för när hon blev större skulle mättat fett bli farligt för henne. Jag satt som ett levande frågetecken. HUR kunde något som INTE var farligt BLI farligt? Hon hade inget svar på den frågan. Dietisten sådde ett frö av tvivlande i mig då. När jag såsmåningom hittade LCHF var det inte svårt att "hoppa på tåget". Jag har inte gått ner i vikt tyvärr, men jag har fått andra hälsovinster! Jag är fri från min eksem som alla läkare ordinerat starkare och starkare kortisonkrämer för! Jag har inte använt något annat än trevliga bodylotions de sista 2-3 åren!! 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Annika Rane Posted August 1, 2013 Share Posted August 1, 2013 Jag äter LCHF för jämn energi och för att det ger mig ett stort lugn i kroppen. En känsla som kan vara svår att förstå för den som inte äter LCHF. Följande hälsoförbättringar har jag noterat de senaste åren. Jag ansåg mig helt frisk och normalviktig, men upplever ändå detta: Jämnare energi över dagen Jämnare humör, färre vredesutbrott (ja, jag har kort stubin...) Mina tidigare knastrande knän knastrar mindre/inte alls Åratals problem med morgonsnuva och serienysningar helt borta Ren, problemfri hy med få ålderstecken Tidigare upplevda ryggsmärtor borta Riktigt fina kolesterolvärden (bättre än alla jag känner) Lugn och alltid platt mage: uppblåsthet och gaser förekommer inte Håret känns tjockare, inga gråa strån alls (40+) Känner mig muskulösare, trots att jag inte tränar speciellt mycket Oerhört viktstabil, min "normalvikt" är nog ca två kg mindre än tidigare, utan bantning Bättre immunförsvar: sällan sjuk, lättare förkylningar som ofta vänder Sällan eller aldrig huvudvärk (tidigare flera ggr i veckan) Förbättrad tandhälsa, ingen karies Större bröst (ja, visst är det märkligt) Afte och munsår, tidigare ett par gånger per år, har upphört helt Upplever min kattallergi som mycket lindrigare Torrsprickor på fingrar vintertid borta Nu förstår jag också att alla dessa hälsoförbättringar kanske inte med hundraprocentig säkerhet beror på just LCHF, men det är i alla fall det jag upplevt sedan jag la om min kost för ca 5-6 (?) år sedan. Jag fyller på denna lista ibland, tycker att det är kul att kunna ge svar på tal när folk ifrågasätter varför jag äter som jag gör utan att vara sjuk eller överviktig. Så, varsågod! 5 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Y62 Posted August 1, 2013 Share Posted August 1, 2013 (edited) Jag äter modefettdiet sedan ca 2007 för att jag mår väldigt bra av det. Har gått ner men inte blivit särskilt smal. Mina blodvärden och andra värden är mycket bra. Det är god lättlagad (och snabb) mat. Halv och helfabrikat är nästan borta ur mitt liv. Tålamodet är påtagligt bättre. Under en period lämnade jag bort bilen när den var trasig fast jag är mekaniker i grunden. Jag stod inte ut med tanken. Nu fixar jag vadsomhelst, kanske inte med glädje men iallafall med ett jämnt humör. Jag är nog väldigt kolhydratkänslig, minsta mjöl så kommer suget. Hursomhelst finns det inte en chans att jag lämnar min lågkolhydratkost! Halsbrännan hade jag glömt, knaprade novalucol varje vaken stund innan jag la om kosten! Edited August 1, 2013 by Y62 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hatter Posted August 1, 2013 Share Posted August 1, 2013 Jag började med LCHF i ett försök att bli av med min ständiga halsbränna. Det var någon som föreslog det, och det funkade! Jag har dessutom Crohns så jag måste vara noga med vad jag äter, och LCHF är en bra diet (har jag läst) för personer med mag- och tarmsjukdomar. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rebecka Posted August 1, 2013 Share Posted August 1, 2013 Min IBS blev bara värre och värre. Det var då dags att göra något åt situationen - då jag vägrade äta medicinerna läkarna skrev ut. Jag har aldrig ätit så varierat som nu med denna kost! Skulle aldrig någonsin gå tillbaka ... Dessutom är jag på god väg o bli av med mitt sockerberoende, vilket jag är oerhört stolt över! :-) Att jag har gått ned tolv kg är enbart en bonus. 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Popular Post Magnus77 Posted August 1, 2013 Popular Post Share Posted August 1, 2013 Jag började med LCHF som ett sätt att gå ner i vikt. Jag var 27-28 år gammal och vägde 130 kg till mina 187 cm. Jag fick problem med att gå uppför trappor i form av andfåddhet och svettningar. Mina knän krånglade och ryggen var inte som den skulle. Jag hade dessutom perioder då hjärtat "rusade", vilket kändes väldigt obehagligt. Jag tänkte, "såhär ska det inte vara när man inte ens är 30!" Jag hade hamnat i denna ohälsosamma situation trots att jag alltid tränat rätt mycket (allt från 3-10 ggr/vecka). Jag hade alltså gått upp ca 50 kg trots all träning. Jag började först med att få kontakt med en dietist. Hon sa att jag skulle byta ut allt med fett i till produkter det stod light eller fettfri på. Utöver det skulle jag sluta med, eller i alla fall drastiskt minska, mitt konsumerande av sk skräpmat och godis. Hon sa inget om att räkna kalorier eller så. Med hjälp av dessa tips gick jag upp ett par kg. När jag förkastat hennes råd och gått tillbaka till produkter med lite mer fett (men inte fullfeta produkter än... det kommer senare), så kunde jag börja minska på vågen. Jag gick ner ca 10 kg genom att äta mat som vanligt, men undvika godis, läsk, kakor och skräpmat så gott jag kunde. Dock kom jag inte längre än så. Jag satt fast på den vikten oavsett om jag motionerade eller inte. Efter det gav jag viktväktarna en chans. Med hjälp av dessa Points-tabeller kunde jag minska ca 4 kg i vikt, men gick snabbt upp två igen och sedan var det stopp. Hur mycket jag än räknade kom jag inte längre. Jag satt fast igen. Då slopade jag räknandet av Points under en tid. Jag hade dock kvar en rätt stor del av min ursprungliga övervikt, vilket jag inte var nöjd med... så jag gav viktväktarna en till chans. Även denna gång gick jag ner fyra kg och sedan upp två. Och sedan stopp, precis som förra gången. Nu var jag redo att kasta in handduken. Jag var ledsen och trött på att inget verkade fungera bra för mig. Jag hade tidigare hört talas om LCHF, men i samråd med min sambo bestämt att inte prova ännu en "diet". Vi var nog less båda två. Hon har ju fått stå ut med alla förändringar som ändå inte lett någonstans. Men... en kollega på jobbet berättade att hon läst om LCHF och skulle ge det ett försök. Jag blev genast inspirerad och efter lite övertalning var även sambon med på noterna. Vi hade tänkt börja en måndag, men vi blev så ivriga att vi på lördagen packade påsar fulla med kolhydratrik mat som vi gav bort till släkt och vänner. Sedan for vi på affären och köpte nytt. Lågkolhydrat och fullfeta produkter. Redan första veckan tappade jag 7 kg i vikt! Jag visste inte då, men jag fick ganska snabbt reda på att det mesta är vatten. Trots det var jag lyrisk. Jag fortsatte med att gå ner ca 30 kg på 6 månader. Utöver viktminskningen, vilken var väldigt viktig för min självkänsla, fick jag betydligt bättre i knän och rygg. Jag kunde inte bara gå i trappor igen, jag sprang upp med ett skutt i steget. Mitt "rusande" hjärta var ett minne blott. Energinivån ökade, jag tog upp mycket av min tidigare träning igen. Jag fick ett nytt liv, kan man säga. Där allt annat jag provat har misslyckats, har LCHF fungerat förträffligt utan någon egentlig ansträngning. Jag är, och kommer förbli, ett fan! Nu blev detta kanske aningen längre och mer detaljerat än tanken var från början... men har ni orkat läsa till hit önskar jag er lycka till med ert LCHF:ande och en trevlig dag! 13 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Limp Posted August 1, 2013 Share Posted August 1, 2013 F: Varför ni just valt denna diet/livsstil? S: Jag har valt min livstil för att återvinna min hälsa och erhålla ett längre liv ! F:Varför ni tror att fett inte är dåligt för kroppen? S: Jag tror inget längre... jag ser det...det räcker att titta i spegeln. F: Jag skulle gärna vilja höra åsikter och tankar runt just LCHF och varför man ska äta enligt LCHF. S: För livsglädjets skull, helt enkelt ! Det finns liksom ingen anledning att medvetet förgifta sin kropp och må dåligt, när det finns naturliga metoder som hjälper en att må bra. Dessutom behöver man inte anstränga sig heller för att nå dessa framgångar - bara äta "rätt". 5 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pygmepuff Posted August 1, 2013 Share Posted August 1, 2013 lchf valde mig. Testade för jag hade 15 gravidkilon att bli av med. De försvann på 2 månader. efter snart 2 år äter jag så här fortfarande för att jag för för första gången i livet mår bra både fysiskt och psykiskt 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Artessa Posted August 1, 2013 Share Posted August 1, 2013 Efter att (ganska nyligen) ha läst "ett sötare blod" och "kostrevolutionen" stod det klart för mig att antingen förpassa dess författare till samlingen oseriösa lycksökare eller ge dem status som modiga "whistleblowers"... Jag valde det senare! Detta medförde att jag var tvungen att radikalt modifiera min uppfattning om vad som är god kost. Jag mådde mycket bra innan jag läste denna revolutionerande information och trodde inte att jag kunde må bättre... ack så fel jag hade. Det är mycket enkelt att lätt begränsa den så skadliga insulinhöjande delen av vår kost mot ett så ofantligt större välbefinnande som livs stilen medför. Jag kan helt enkelt inte finna några argument emot så därför tänker jag fortsätta! 5 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jeanette H-H Posted August 1, 2013 Share Posted August 1, 2013 Jag tror att jag redan svarat på det här. Det finns väl ganska många orsaker till varför jag började med LCHF, så i ett annat svar kan jag ha skrivit något annat. Först och främst har jag brottats med övervikt. Jag vägde som mest 82 kg till mina 170 cm och värsta gravidvikten var 99 kg (med baby i magen)! Sen lånade en granne mig boken GI dag för dag av Ola och Ulrika och berättade att hon med hjälp av den gått ner 9 kg. Samtidigt hade jag stressat över att jag hade så dålig fantasi då det gällde mat. Recepten i boken jag fick låna var praktiskt taget LCHF allihopa, och de var väldigt goda. Med en touch av positiv överraskning när jag tog första tuggan. Gissa om jag blev fast genast! Jag bestämde att varje gång jag lagar mat, varm mat, ska jag laga något från den boken. Och det gjorde jag. Sen blev jag mer och mer intresserad av det här vart efter att kilona rasade. Jag började väl någonstans på 85-86 kg när mellanflickan var 3 månader gammal i maj 2010. I oktober visade vågen på 65-67 kg och jag var mycket lycklig. Så småningom upptäckte jag andra hälsovinster (bland annat huden och sömnen) och började läsa på allt mera och i något skede hittade jag hit till Kostdoktorn. En annan sak som gjorde att jag så konsekvent hållit fast vid LCHF nu i över tre år är att jag samtidigt läste Mats-Eric Nilssons böcker. De fick mig att inse vikten av naturlig mat, fri från en massa tillsatser och konstigheter. Och jag började köpa mera ekologisk mat. För två år sedan skickade jag min far till en LCHF-kostrådgivare och han blev frisk från sin prediabetes, gick ner tio kilo och blev lyrisk över att få sätta grädde i kaffet igen De hälsovinster jag sett hos mig och några andra samt det jag läst andra skriva på forum angående vetenskap och hälsovinster gör att jag aldrig kan gå tillbaka. I took the pill - som i Matrixfilmen. 6 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Effie Posted August 4, 2013 Share Posted August 4, 2013 Varför jag äter LCHF? Jaaa...jag har försökt undvika fett så mycket jag har kunnat i hela mitt liv (åtminstone från femtonårsåldern). Matfixerad ("när får jag äta nästa gång?"), Krånglande mage. 30-40 kg övervikt. Men frisk var jag ju. Jag valde aldrig LCHF. Jag hittade en bok i min bokhylla "GI i praktiken" och tänkte "GI, det låter bra, fullkorn och sånt, det är ju så jag äter, så den viktminskningsmetoden borde passa mig...va, ska man äta fett? ok, säger han det så får jag testa...va, inget bröd eller potatis, hur ska det gå? ok, några veckor ska jag väl klara". Efter ett tag hade jag insett att man inte behöver börja äta bröd och potatis igen. Jag var inte matfixerad längre, utan nöjd, jag gick ner tio kg första året, jag sov bättre på nätterna, magen krånglade inte längre, bihålorna har jag bara känt av när jag testade blodgruppsdieten nyligen med lite flatbröd, hyn är bättre, blodtrycksmedicinen har jag minskat på, antydan till värk i fingerlederrna försvann, ingen paltkoma efter lunch,..ja, det finns säkert fler saker jag glömt (och då var jag ändå frisk och mådde bra före lchf) Varför jag inte tror att fett är skadligt för kroppen? Känslan av frid och nöjdhet när jag ätit en måltid. Att jägarfolk valt de fetaste bitarna på bytet i första hand. Och att jag mår bättre av kosten. Och fler skäl som jag inte kommer på just nu. Varför man ska äta LCHF? Det beror väl på hur du mår. Mår du bra, kan det väl räcka med att undvika socker och spannmål, och inte vara rädd för fett. Har du problem som du tror LCHF kan påverka, så är det väl bara att testa och se om det blir bättre, och sedan testa vilken nivå på kolhydrater som passar dig bäst. 5 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Raketbränsle Posted August 4, 2013 Share Posted August 4, 2013 Svaret på de ursprungliga frågorna är mycket enkelt: För att fettskräcken baseras på felaktiga gamla forskningsresultat som spridits som sanningar under många många år. Och för att modern, mer pålitlig forskning bevisat gång på gång att fettsnål kost är direkt olämplig. Det handlar inte om att "tro att fett inte är dåligt". Vi vet! Varför? För att vetenskapen visar att det är så och för att våra egna resultat bekräftar det. Jag tror det är viktigt att hänvisa till modern forskning och vetenskap varje gång någon nyfiken fettskrämd person (framförallt journalister) ställer denna fråga. Det är lätt att bara slänga en massa "för att det funkar för mig!" tillbaka. Problemet är att man kan göra det med i princip vilken bluffdiet som helst. Det går alltid att hitta någon stackare som kan stå upp och säga "Viktväktarna funkar utmärkt för mig!". Att personen svält sönder sin kropp och matat den med bluffprodukter fulla med socker kommer det aldrig talas högt om. En journalist skulle aldrig ställa några sådana frågor. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
u s Posted August 4, 2013 Share Posted August 4, 2013 Jag började med LCHF i slutet av 2009 efter att ha hamnat på akuten med 32 mmol/L blodsocker och en stroke. Man sa att jag visst hade diabetes typ 2. Jag funderade lite på detta och mindes att diabetes hette sockersjuka en gång i tiden. Funderade ett par sekunder till och tänkte att man antagligen inte tål socker då. Efter en stunds googlande hamnade jag på Annika Dahlqvists och sedan Kostdoktorns hemsida - och sedan var ju saken biff. Bort med kolhydraterna och sedan insulinet. Och på den vägen är det sedan dess. 6 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LottaJ Posted August 5, 2013 Share Posted August 5, 2013 Hej! Jag undrar lite angående LCHF, varför ni just valt denna diet/livsstil? Varför ni tror att fett inte är dåligt för kroppen? Jag skulle gärna vilja höra åsikter och tankar runt just LCHF och varför man ska äta enligt LCHF. Ha en fortsatt trevlig kväll! Jag valde den för att testa om den kunde få bukt med mitt sötsug och min matfixering. Och det har den, samt min gasiga mage, min förstoppning, mina eksem, mina depressioner, min pms, mitt dåliga tålamod, min ork och energi (bättre). Jag kan nog fortsätta på denna lista, men nöjer mig här. Tror du inser varför jag valt denna kosthållning. Varför skulle naturliga fetter vara dåliga? Smör och olivolja och lite rapsolja samt kokosfett. Men transfetter, det tror jag INTE är bra, eller margarin, hua. Men naturliga fetter? Mina tankar kring LCHF är att det är en kosthållning, inte en diet. Man experimenterar själv fram till vad just jag kan äta och inte äta, vilka kolhydrater och hur mycket. För att undvika socker och dolt socker (te x mycket socker i halvfabrikat, leverpastej, blodpudding, juice mm mm) och onaturliga fetter så är det bra att äta LCHF, då undviker man detta automatiskt. Men "man" kanske inte ska äta enligt LCHF, men en de (troligen många)l, och som sagt, alla måste hitta sin variant. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MagnusH Posted August 5, 2013 Share Posted August 5, 2013 Jag har diabetes 2 eller snarare diabetes 0 eftersom jag är så gott som symptomfri och kunnat sluta medicinera sedan jag börjat med LCHF. Mina blodsockervärden blir bättre och bättre i stället för sämre och sämre som det var före LCHF. Troligtvis kommer jag genom LCHF att slippa diabeteskomplikationer, såsom blindhet, fotamputation, hjärt- kärlsjukdomar och för tidig död. 5 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Susanne Posted August 5, 2013 Share Posted August 5, 2013 Jag tog en chans bara och hoppades att det skulle fungera när jag hade provat allt annat. Gick ner 45 kilo vilket var min primära avsikt men fick andra fördelar på köpet också:1) Begynnande diabetes 2 helt borta.2) Återkommande migrän helt borta.3)Koma-liknande trötthet varje eftermiddag helt borta.4)Ständiga smärtor i min artros-fot betydligt bättre. (kan säkert delvis bero på mindre vikt/belastning) 5)Ständiga diaréer helt borta. Hade diarée och magsmärtor flera dagar i veckan.Jag säger inte att man SKA äta lchf - var och en får göra precis som de vill men har man problem med övervikt, diverse magproblem etc så varför inte prova och se vad som händer. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Karin S Posted August 5, 2013 Share Posted August 5, 2013 Jag såg Annika Dahlkvist i kvällsöppet där hon hävdade att mättade fetter var hälsosamma och då tyckte jag att hon måste ha en hel drös skruvar lösa eftersom jag "visste" hur farligt det var. Jobbade då rätt mycket i en hälsokostaffär och fick åka på en massa utbildningar. Hade testat mig igenom alla de slags produkter som fanns för ledproblem men fick ingen nämnvärd förbättring. Så ett halvår ung. efter att jag sett A D på tv så var jag på biblioteket och på disken låg en bok av henne som någon nyss lämnat in. Lånade och läste den samma kväll. Där hade hon tagit med många berättelser från människor som upplevt hälsoförbättringar och det var flera som skrev om hur deras leder blivit bättre eller helt bra. Nästa dag övergick jag till att äta LCHF (5 år sedan) och min ledvärk försvann rätt snart. Gick och väntade på att den skulle komma tillbaka i minst ett halvår eftersom det var för bra för att vara sant men nu har jag slutat vänta för länge sedan Min man som är med på det mesta hängde på och vi fick på köpet så många hälsovinster att det när vi pratar om det verkar det helt otroligt. Som bonus gick han ned 30 kg och jag 20 kg. Min ledvärk var precis lika illa på den tiden jag var smal så det var inte de extra 20 kg som orsakade den. Vår viktökning hade mycket att göra med att vi var så otroligt hälsosamma. Jag använde bl.a. sojagrädde och så mycket andra konstiga "nyttiga" produkter som jag lärt mig. Som gott framför teven var det oftast en riktigt härlig fruktsallad. När folk frågar om vi håller på med "det där" (LCHF) än så blir vi ofta rätt förvånade eftersom det inte finns i vår värld att vi skulle byta ut våra friska 60+-liv till våra gamla där kropparna kändes minst 20 år äldre. Förra sommaren fick jag en stressreaktion (har tagit tag i allt detta och rensat bort) så jag åkte in för misstänkt hjärtinfarkt. Det bästa med det var att jag blev grundligt undersökt under 1 dygn och jag var väldigt frisk. Mitt arbets-EKG var väldigt bra för min ålder och jag som aldrig kunnat cykla p.g.a knälederna 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts