Gå till innehåll

Skillnaden mellan kokosoljor

Recommended Posts

Beror på om man tycker om kokossmak, en del har en mild och len smak andra jag provat har en rökig smak eller nått som liknar stearin. För mitt morgonkaffe spelar det ingen roll med smaken men eftersom jag gillar att äta den direkt ur burken, ett par msk per dag så spelar smaken roll. Det du helst ska välja virgin eller extra virgin, organic/krav/ekologisk och att den kommer från odlingar som är hällbara (sustainable). Kanske någon Sverigeboende kan tipsa dig om märken och butiker.

• Gilla 3
Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Säljs hyfsade Cocosoljor/fett på välsorterade ICA, Coop.. ofta i 400 grams burkar från Rawfood eller Low carb shop, några för även Rene Voltair som är beydligt dyrare, och hälsokosten för ofta Cocosa.

Oftast är de svindyra av yppersta kvalitet, de billigare är mer massproducerat men bra olja för det rent hälsomässigt.

Länk till inlägg

Den bästa är ekologisk och kallpressad med smaken kvar! Min favorit är holistic gillar både konsistensen och smaken och att den är i glasburk, har svårt för plastförpackningar.....

Använder den ekologiska smaklösa (deodoriserade) till stekning. Fast just nu kör jag med Arlas smörolja för stekning, den säljs i plast(tyvärr)burkar på 2.5 kg. Planerar att göra egen Ghee(smörolja) och köpa ister för stekning.

Länk till inlägg