Annika Rane Posted August 4, 2013 Share Posted August 4, 2013 Någon som känner till hälsoanalysmetoden ES-TECK? Har genomgått den via en god vän, men undrar lite över tillförlitligheten. Är det rent humbug eller kan resultatet tas på allvar? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Y62 Posted August 4, 2013 Share Posted August 4, 2013 Pratade just med en vän igår om det här! Jag är också nyfiken. Som jag uppfattade det så är behandlingen sedan en mängd kosttillskott. Låter lite tveksamt i mina öron men jag vet inget om det. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Annika Rane Posted August 4, 2013 Author Share Posted August 4, 2013 Vilket sammanträffande! Jag trodde faktiskt att det skulle vara precis så som du beskriver, Y62; en massa obalanser som skulle rättas till med en mängd tvivelaktiga kosttillskott. Nu var jag emellertid väldigt välbalanserad (tack LCHF?) och hade genomgående strålande resultat, så jag fick bara några generella tips på tex D-vitamin. Det skedde heller ingen försäljning av tillskott på analysstället. Därav min förvirring. Jag blev alltså positivt överraskad! 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Y62 Posted August 10, 2013 Share Posted August 10, 2013 Jag googlade lite men det gav inget. Tänker inte lägga tid på att leta, det är nog inget för mig. Jag mår ju förträffligt! Brukar säga att jag är oförskämt frisk... 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Annika Rane Posted August 11, 2013 Author Share Posted August 11, 2013 Jag mår ju också förträffligt, men tycker ändå att det känns skönt att få det bekräftat ibland. Jag har folk i min nära omgivning som är mycket tveksamma till LCHF och dessutom går på varenda kvällstidningsrubrik. Då är det skönt att kunna visa upp fina resultat på diverse hälsokontroller! 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kjell Granelli Posted August 11, 2013 Share Posted August 11, 2013 Nu har jag läst om ES-TECK på några hemsidor och försökt förstå, men det ger en mycket luddig bild. Jag tror vi kan hoppa detta och må bra i alla fall. 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts