Tompa Posted August 4, 2013 Share Posted August 4, 2013 jag har fått kramp i både vad och lår, inte hela tiden, någon gång då och då. jag äter lågkolhydratkost LCHF. har läst att en del kan få kramper. 1 vad beror det på? 2. Vad kan man göra för att slippa kramperna. Tompa Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Emilia Posted August 4, 2013 Share Posted August 4, 2013 Magnesiumbrist! 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lotte Posted August 4, 2013 Share Posted August 4, 2013 Prova först en knivudd salt (helst mineralsalt) i ett glas vatten! Man kissar ut salter tillsammans med vätskan man haft bunden i kroppen med kolhydraterna. Typiskt lchf-problem, särs i början. Var inte saltskrämd utan salta normalt på maten. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tompa Posted August 5, 2013 Author Share Posted August 5, 2013 Magnesiumbrist! jag tar magnesiumtabletter. magnesium-kelat från top formula.750mg jag tar en kapsel på kvällen, skall kanske öka till 2 st Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Limp Posted August 5, 2013 Share Posted August 5, 2013 Salt- eller vätskebrist kanske ? Jag har åkt på samma sak i sommarvärmen och ska testa med saltet. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts