Jump to content

LCHF rörelsen är bekostad av köttindustrin!!!

hillevilarsson

Recommended Posts

Förklara att LCHF inte betyder att man ska äta mer eller mindre kött än på svensk snabbköpsdiet. Man byter ut de skadliga kolhydraterna (framförallt spannmål o socker) mot naturligt fett, vilket modern vetenskap visar att man mår mycket bättre av. Det finns mycket matnyttig information på Kostdoktorns hemsida, det är en bra källa till argument, tycker jag.

• Like 2

LCHF handlar inte om att äta kött.. säg det till de vegetarianer som äter LCHF!

Sen så hade jag gärna tagit emot lite sponsorpengar eller iallafall rabatt.. för det e nog tvärt om som så att det är vi som sponsar kött o mejeriindustrin, rätt mycket den ekologiska delen.

Sen så.. har sett liknande påståenden tidigare, hur, var, när skulle dessa summor ha utgått och till vem?

• Like 1

Kan det vara medias fel? att människor tror att LCHF:are vräker i sig kött. Så fort man ser ett reportage om LCHF så är det bacon, korv och stekta ägg på bilden. Jag har aldrig sett en bild med en burk koksfett eller ett paket smör på bilden i reportaget.

• Like 3

Min dotter och hennes pojkvän säger att köttindustrin bekostar LCHF-rörelsen!

Jaha, det har alltså skett ett slags transaktion. Vart tog pengarna vägen? LCHF-rörelsen, det är ju du och jag och alla andra här! Kan jag få pengar ur en fond då eller vadå? Vad tusan har köttindustrin med LCHF att göra? Det heter Low Carb High Fat, inte High Meat! När någon påstår så knasiga saker är det bara att lugnt fråga, fråga, fråga; "vad menar du?" Tills slut blir de arga och vrålar "det går ju inte att diskutera med dig!" Svara: "Nej, det är för att du har slut på argument!". Haha.

Däremot så avlönas de mest högljudda LCHF-motståndarna av kolhydrats-/läkemedelsindustrin. Exempel:

Claude Marcus, adjungerad (= rådgivande/avlönad) professor med lön från Viktväktarna och Itrim (företag som tjänar pengar på att folk förblir feta) och även från McDonalds, Wasa och Barilla (företag som tillverkar kolhydratrika produkter).

Charlotte Erlanson-Albertsson, också professor som tillverkar egna bantningspiller (tjänar pengar på att folk förblir feta) – se gärna länk:

http://thylabisco.com/index.html

Stephan Rössner, professor som har lön från Viktklubb.se (tjänar pengar på att folk förblir feta).

Samt professor Maj-Lis Hellenius som har arbetat/arbetar för Pfizer.

Vad säger din dotter om det? Fråga henne och återkom gärna!

Självklart försvarar de här människorna sin utkomst, och långt ifrån alla vågar ifrågasätta en professor. Men en påläst bildad LCHF:are med mycket KÖTT på benen vågar!

Har för mig att jag läste något om någon kampanj i USA som sponsrades av den amerikanska köttindustrin, minns dock inga detaljer.

För egen del äter jag nog mindre kött (rött) än tidigare eftersom jag försöker äta mer fet fisk i stället, men framför allt fler ägg - alltid KRAV-märkta, här duger det inte med "bara" ekologiska längre ;)  efter att jag läste vilka krav som ställs innan man får KRAV-märka ägg:

http://www.krav.se/sa-blir-honan-krav-godkand

Jaha, OCH?

Det skulle mitt svar varit i så fall!!

Vad gör Coca cola, Weters orginal, Flora och all annan reklam på tv? Inte finns reklam på tv för att vi ska ha något att titta på!! De försöker KÖPA oss till att köpra deras produkter!

Jag tror bestämt att det finns fler reklamsnuttar med skräp än med kött!

"Bregott fabriken" är den enda reklamen jag kan komma på som skulle kunna riktas till LCHF!