Athenasmatte Posted August 5, 2013 Share Posted August 5, 2013 Hej i värmen! Jag äter mjölkfri LCHF på grund av mina magproblem. Jag har dock på kort tid nu träffat 3 olika personer som också är känsliga mot mjölkprodukter, men av någon anledning så reagerade de inte just på kvarg! Någon som känner igen det? Om det stämmer så skulle det vara intressant att veta varför? Är det inte samma typ av mjölkprotein i kvarg som i andra mejerier? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
evadal0708 Posted August 5, 2013 Share Posted August 5, 2013 Hej i värmen! Jag äter mjölkfri LCHF på grund av mina magproblem. Jag har dock på kort tid nu träffat 3 olika personer som också är känsliga mot mjölkprodukter, men av någon anledning så reagerade de inte just på kvarg! Någon som känner igen det? Om det stämmer så skulle det vara intressant att veta varför? Är det inte samma typ av mjölkprotein i kvarg som i andra mejerier? Om det är så att de mest är känsliga för laktos kan de klara att äta all sorts ost eftersom den mesta laktosen har runnit av. Så är det för mej. Kvarg är ju en sorts färskost. Man kan också prova får- och getost som har en annan sorts laktos om man är väldigt laktoskänslig. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Athenasmatte Posted August 5, 2013 Author Share Posted August 5, 2013 Ja, då måste det nästan vara laktosen de är känsliga mot! Jag reagerar ju tyvärr även på ost, trots att det är laktosfritt =(. Synd eftersom jag älskar ost! Men kan det finnas något annat än mjölkprotein i ost som man kan reagera på? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts