Ti Ti Posted August 5, 2013 Share Posted August 5, 2013 Missade precis min buss från Gullmarsplan och köpte en kebab i pitabröd att ta med, då slår de in den i metallfolie. Nä, jag äter aldrig brödet, killarna proppar det så överfullt med kebab och annat att jag aldrig skulle orka äta brödet också även om jag kände mig sugen - vilket jag inte gör. Väl hemkommen tömde jag ur innehållet i brödet i en skål, men tyckte att det var lite tunt med sås. Kollade i kylen och testade att blanda: Rikligt med Kavlis Delimajonnäs (den köpemajonnäs som kommer närmast hemgjord, tycker jag) En rejäl dos tomatpurë på tub (efter smak) Och bingo! Det smakade väldigt likt ketchup! Sedan tyckte jag att de hade snålat med fefferonin denna gång, så hade i lite sambal oelek också. Det blev mumma! 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tobias Posted August 7, 2013 Share Posted August 7, 2013 Det låter intressant, måste prova. Tycker faktiskt korven är lite tråkig utan ketchup. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts