lchfvän Posted December 31, 2012 Share Posted December 31, 2012 Kan vi rekommendera varandra bra leverantörer av livsmedel? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
akewah Posted December 31, 2012 Share Posted December 31, 2012 Är det så att du jobbar där? Stöd gärna svensk matindustri, men varför kalla det Genuint mathantverk? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lchfvän Posted December 31, 2012 Author Share Posted December 31, 2012 Är det så att du jobbar där? Stöd gärna svensk matindustri, men varför kalla det Genuint mathantverk? Nä, jag jobbar inte där, bor inte ens i Värmland. Genuint mathantverk är deras varumärke, inte mitt. Jag kan ta bort mitt ämne om du vill! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tommy Runesson Posted January 1, 2013 Share Posted January 1, 2013 Jag tycker i grunden att det är ett bra förslag med en lista på bra lokala matproducenter. Själv är jag dåligt på sånt och handlar oftast på Konsum... Tips om bra gårdsbutiker i närheten av Norrköping mottages med öppen mun... 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Slacktivisten Posted January 2, 2013 Share Posted January 2, 2013 Här i Linköping finns gräsbetade Ydrekött i butikerna men det är endast nötkött. Närmast Norrköping som jag känner till är de i Norsholm vad de nu hette. Inne i Linköping säljer Skönero från egen butik (vilket är rätt fånigt) men jag vet inte riktigt statusen på deras kött. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tommy Runesson Posted January 2, 2013 Share Posted January 2, 2013 Vi har Skönero i Norrköping också och Britta och Lennart från Norsholm. Senast jag var där tyckte jag inte att det framgick vad som ätits. Ska fråga nästa gång tror jag. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
risalu Posted January 2, 2013 Share Posted January 2, 2013 Jag tycker i grunden att det är ett bra förslag med en lista på bra lokala matproducenter. Själv är jag dåligt på sånt och handlar oftast på Konsum... Tips om bra gårdsbutiker i närheten av Norrköping mottages med öppen mun... http://www.gardsnara.se/ om man vill söka i sitt närområde Har för mig att man hittar mer på äkta varas sida 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tommy Runesson Posted January 2, 2013 Share Posted January 2, 2013 http://www.gardsnara.se/ om man vill söka i sitt närområde Har för mig att man hittar mer på äkta varas sida Perfekt, tack! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
risalu Posted January 3, 2013 Share Posted January 3, 2013 Jag brukar handla "gårdsnära" och har precis som granne en gård som i år hade sin första slakt av gräsbetat kött så jag har 45 kilo i frysen. Helt fantastisk kvalitet och till fantastiskt pris och har redan bokat lådor för nästa slakt som tyvärr inte är förrän till hösten Det enda som tyvärr verkar vara svårt att få tag på är kyckling, där är de mesta med få undantag snabbuppfött. Som bortskämd kock i grunden och med fördelen att ha fått jobba med råvaror från franska leverantör där kycklingarna har fått växa i normal takt och strövat fritt så tar det mig emot att ens köpa "broiler" som är som en skosula i köttet. Tips mottages tacksamt på vart man kan handla "riktiga" fåglar. Bor man i närheten av Järna i Sörmland så har man en fantastisk möjlighet att handla från "Det Vilda" där de bara säljer vilt, både förädlat till charkprodukter och i styckdetaljer. Den butiken är väl värd ett besök om man har vägarna förbi. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pch Posted January 3, 2013 Share Posted January 3, 2013 köper köttboxar från gronagardar.se kyckling från Movitz i Hjärtum går också att tvinga ner... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lowcarbjunkie Posted January 3, 2013 Share Posted January 3, 2013 Gröna gårdar i Bohuslän har fantastiskt kött från gräsbetesdjur! Kan verkligen rekommenderas! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lowcarbjunkie Posted January 3, 2013 Share Posted January 3, 2013 <blockquote class='ipsBlockquote'data-author="pch" data-cid="3239" data-time="1357195978"><p> köper köttboxar från gronagardar.se<br /> kyckling från Movitz i Hjärtum går också att tvinga ner... </p></blockquote> Är kycklingen från djur som lever som de ska? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pch Posted January 4, 2013 Share Posted January 4, 2013 <blockquote class='ipsBlockquote'data-author="pch" data-cid="3239" data-time="1357195978"><p>köper köttboxar från gronagardar.se<br /> kyckling från Movitz i Hjärtum går också att tvinga ner... </p></blockquote> Är kycklingen från djur som lever som de ska? Definitivt, inga broilers där inte Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Leopold Roos Posted January 4, 2013 Share Posted January 4, 2013 Samlar alla tips på siter här. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Janicke Posted January 14, 2013 Share Posted January 14, 2013 Jag tipsar om http://www.o-markt.se/o-markt/content/oslakt på Värmdö. Där kan man beställa naturbeteskött, även vilt ibland, och få det levererat till vissa butiker i Stockholm. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts