ADHD Lchfare Posted August 6, 2013 Share Posted August 6, 2013 Jag älskar Rysk yoghurt. Fast jag har några frågetecken : 1) är det ok att åta en hel burk om dagen, varje dag? Det sägs på burken (Lindahls Rysk Yoghurt) att den är tillverkad i Tyskland. Hur står det till med hormoner (--> estrogen ) i yoghurten? 2) jag nyss märkte att burkarna är inte fullt upp de senaste tiderna, så jag vägde burken .... Den var bara 432 g inklusive burken som väger 41 g! Det borde vara 500 g innehåll! Det där är väl fusk? Finns det en möjlighet att reda ut det här på något vis? Har redan skickat frågorna till Lindahls, tyvärr fick jag inget svar... P.S. Ursäkta min svenska! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Emma Posted August 6, 2013 Share Posted August 6, 2013 Jag älskar Rysk yoghurt. Fast jag har några frågetecken : 1) är det ok att åta en hel burk om dagen, varje dag? Det sägs på burken (Lindahls Rysk Yoghurt) att den är tillverkad i Tyskland. Hur står det till med hormoner (--> estrogen ) i yoghurten? 2) jag nyss märkte att burkarna är inte fullt upp de senaste tiderna, så jag vägde burken .... Den var bara 432 g inklusive burken som väger 41 g! Det borde vara 500 g innehåll! Det där är väl fusk? Finns det en möjlighet att reda ut det här på något vis? Har redan skickat frågorna till Lindahls, tyvärr fick jag inget svar... P.S. Ursäkta min svenska! Det är bara du och din kropp som kan avgöra vad som är en okej mängd. Sen beror det ju även på vad du äter i övrigt. Mår du bra av det och når du dina mål fast du äta en burk om dagen kan du säkert fortsätta. Annars får du testa dig fram vad som är en rimligt mängd. Är du nybörjare på LCHF äter du den mängden kanske för att du tycker det är gott och tillåtet. Enligt min erfarenhet kommer mängden reduceras automatiskt med tiden. Att den är tillverkad i Tyskland säger nog inte så mycket, säljer man i Sverige gäller svensk lag om inte europeisk lag står högre... Så förutom att den transporterats lite längre borde det nog inte vara något konstigt med det. Ang. dina övriga frågor som du även skickat till Lindahls så tror jag du kommer få svar från de snart. Det kanske tar en vecka eller två men enl. min erfarenhet är det flesta företag tillräckligt måna om sina kunder för att svara. Tror dock inte att kundtjänsten kan svara på dina frågor rakt av, så därför tror jag det tar lite tid. Antar även att de kommer kompensera dig för den "halvtomma" burken 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts