Bengt Nilsson Posted August 8, 2013 Share Posted August 8, 2013 De som sitter och arbetar (som jag) skulle troligen behöva läsa denna bok: Deskbound (The chair is your enemy. It is murdering your body.) Jag sitter 10 ggr mer tid än jag motionerar... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
safax Posted August 16, 2013 Share Posted August 16, 2013 Jag står upp hela dagarna nu för tiden. Fick ett diskbråck i julas som gjorde att jag inte kunde sitta. Som tur var hade jag redan ett höj-och-sänkbart skrivbord, så jag höjde. Sen dess har jag stått. Har precis skaffat en liten barnpall som jag har under skrivbordet för att sätta upp en fot lite då och då för att motverka att "hänga på höften". Det känns jättekonstigt att sitta ner nu för tiden och jag känner hur min hållning blir sämre efter bara några minuter. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts