Gaia Posted August 8, 2013 Share Posted August 8, 2013 Jo jag tänker nu göra en nystart i min LCHF resa. Finns det tips på bra mat att ha på kylskåpsdörren så snälla skriv ner allt du kan komma på. Ju mer förslag som finns desto svårare att få tråkanfall då man faller tillbaka... Bladgrönt ovan jord Kött och goda såser utan mjöl. Smör, yogurt fet, mandelmjölk, ägg, nötter, Fisk och skaldjur grädde Goda rätter: Grönsaksgratänger med grädde och kryddor. Lax med creme fraische och kryddor karrekottletter med sås och sallad fetaost sallad med oliver Mozzarella!! Avocado paranötter, mandel, kokos, nässlor Lanbackens alger , havets alger, klorella, kokosfett, hembakat lchfbröd på nötter snacks: fläsksvål, broccolisnacks se lchf butiken korv utan socker fyll på om du kan vad som saknas och kom gärna med förlag !! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Annika Rane Posted August 9, 2013 Share Posted August 9, 2013 Glöm inte KÅL i alla former. Någon form av kål äter jag nästan dagligen. Vitkål, broccoli, blomkål, brysselkål, surkål, rödkål... Så gott, nyttigt, billigt och lätt att variera. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts