Leopold Roos Posted December 31, 2012 Share Posted December 31, 2012 Vad rekommenderar ni för LCHF sprit drinkar? En jag gillar är: En del vodka. En del 40% grädde. En del havremjölk. En del krossade hallon. Den är dock mycket mättande så man orkar inte med många. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
margaretha Posted December 31, 2012 Share Posted December 31, 2012 Pressad lime lite hallonvodka clubcoda och några hallon i Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Anna-Lena Posted December 31, 2012 Share Posted December 31, 2012 Kul tråd! Hur är havremjölk, LCHF-mässigt? Slår spritsmaken igenom. Jag är inte så förtjust i rena saker; vodka, gin, whisky, etc., däremot gillar jag drinkar, som inte är alltför söta; Gin och Tonic, Irish Coffee, etc. De senare är dock lååångt ifrån sockerfria. Tuff nöt att knäcka. Jag vill helst undvika Stevia och liknande sötningsmedel. En jag gillar är: En del vodka. En del 40% grädde. En del havremjölk. En del krossade hallon. Den är dock mycket mättande så man orkar inte med många. Vad rekommenderar ni för LCHF sprit drinkar? En jag gillar är: En del vodka. En del 40% grädde. En del havremjölk. En del krossade hallon. Den är dock mycket mättande så man orkar inte med många. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Popular Post Lars Posted December 31, 2012 Popular Post Share Posted December 31, 2012 Whiskey!!! Kan drickas med... 1. Vatten. 2 Utan vatten. 3. Som vatten 16 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Misan Posted January 1, 2013 Share Posted January 1, 2013 Mojito är alltid en klassiker! Gör en sockerlag på 1 dl vatten och 1,5 dl sukrin. Koka upp under några minuter och låt sedan kallna i kylskåp.Skär en halv lime i klyftor och muddla lime, några myntablad och 2 msk sockerlag. Fyll upp med 4-6 cl rom och kolsyrat vatten. 4 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kalle Anka Posted January 1, 2013 Share Posted January 1, 2013 Vodka med ramlòsa eller vatten! Prova samt be om det i baren! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lotte Posted January 5, 2013 Share Posted January 5, 2013 Tequila med lika mkt limesaft! Faktiskt jättegott! Kallas för Norcal Margueritas efter Rob Wolf! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cavegirl IF Posted January 6, 2013 Share Posted January 6, 2013 NorCal Margarita (Robb Wolf) 6 cl Tequila Juice från en lime (som ett extra plus dämpar lime-juicen insulinsvaret från alkoholen) Mixa med lite is Tillsätt sodavatten efter smak Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lotte Posted January 6, 2013 Share Posted January 6, 2013 Precis! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cavegirl IF Posted January 6, 2013 Share Posted January 6, 2013 Precis! Hahaa. Såg inte att du hade postat om NorCal just innan mig. Ödet! God är drinken i alla fall om man fördrar citrussmak framför sött! 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lotte Posted January 6, 2013 Share Posted January 6, 2013 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Leopold Roos Posted March 29, 2013 Author Share Posted March 29, 2013 Fler förslag på drinkar? Jag börjar bli så trött på de vanliga alternativen, vitt tort vin, rött vin, vodka med bubbelvatten och citron, vodka, grädda och hallon. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zara Posted March 29, 2013 Share Posted March 29, 2013 Bloody mary kanske:Vodkatomat juicestark sås (typ tabasco)citron saftceleriHåller en i alla fall borta från de värsta sockerfällorna Själv är jag tråkig och dricker endast rött vin och tequila + club soda + lime även om mina kompisar försöker få mig att dricka whiskey. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
stroker49 Posted March 29, 2013 Share Posted March 29, 2013 Dry martini. 6cl gin (Gordons eller vad som, Star GIn är faktiskt en favorit eller HB +essens i nödfall) 1cl torr vermouth (Martini eller Noilly Prat) Hälles med en massa isbitar i en shaker eller något, röres kraftigt flera sekunder tills det blir alldeles immigt på utsidan. Sila av isen i ett martiniglas. Vrid en bit skal av en citron över. ViIl man ha den lite matigare kan man ha 1 eller två gröna oliver på tandpetare i martiniglaset. Går också att spela som sällskapsspel. Två personer. En tillbringare blandad Drajja. Sedan går en person ut ur rummet och den andra personen skall gissa vem som gick! 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
margaretha Posted March 29, 2013 Share Posted March 29, 2013 Dry martini. 6cl gin (Gordons eller vad som, Star GIn är faktiskt en favorit eller HB +essens i nödfall) 1cl torr vermouth (Martini eller Noilly Prat) Hälles med en massa isbitar i en shaker eller något, röres kraftigt flera sekunder tills det blir alldeles immigt på utsidan. Sila av isen i ett martiniglas. Vrid en bit skal av en citron över. ViIl man ha den lite matigare kan man ha 1 eller två gröna oliver på tandpetare i martiniglaset. Går också att spela som sällskapsspel. Två personer. En tillbringare blandad Dajja. Sedan går en person ut ur rummet och den andra personen skall gissa vem som gick! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kjell Granelli Posted March 29, 2013 Share Posted March 29, 2013 Cuba libre: rom, cola light, limebit Fast min favorit är whisky utan vare sig vatten eller is... iakttar dock mycket stor moderation nuförtiden 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Athenasmatte Posted March 29, 2013 Share Posted March 29, 2013 Vad rekommenderar ni för LCHF sprit drinkar? En jag gillar är: En del vodka. En del 40% grädde. En del havremjölk. En del krossade hallon. Den är dock mycket mättande så man orkar inte med många. Havremjölk är inte LCHF Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Athenasmatte Posted March 29, 2013 Share Posted March 29, 2013 Cuba libre: rom, cola light, limebit Fast min favorit är whisky utan vare sig vatten eller is... iakttar dock mycket stor moderation nuförtiden Whiskey går alltid hem!!! I alla fall de rökigare varianterna Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Syster Posted March 29, 2013 Share Posted March 29, 2013 Kan man inte göra en White Russian på kaffe istället för Kahlua och sedan som vanligt med vodka och grädde, fast det kanske blir som irish cofee, har inte provat. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Popular Post Peter B Posted March 29, 2013 Popular Post Share Posted March 29, 2013 Havremjölk är inte LCHF Efter några glas är det mesta LCHF 11 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kjell Granelli Posted March 29, 2013 Share Posted March 29, 2013 Havremjölk är inte LCHF Ta en skvätt grädde i stället 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Paleo 2.0 Posted March 29, 2013 Share Posted March 29, 2013 Vodka eller annan vit sprit, valfri mängd sprit blandas med mixen nedan.Blanda 1-2dl vatten med valfri mängd bär (hallon, blåbär, jordgubbar mm) Blanda i lite kanel eller vanilj för lite roligare varianter.Går bra att blanda i stevia eller honung. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jenni73 Posted March 29, 2013 Share Posted March 29, 2013 LCHF Lumumba Äggmjölk (2 ägg, 25-50 g smält smör och eller kokosfett, knivsudd vanilj 1 rågad tsk kakao, ca 2 dl kokande vatten) cognac eller brandy alternativt i med lite mörk rom ännu godare. //Jenni 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kjell Granelli Posted March 29, 2013 Share Posted March 29, 2013 Äggtoddy LCHF: Äggulor och sukrin vispas eller rörs ut till en vit och luftig smet, därefter kan man tillsätta värmd grädde eller kokhett vatten och smaka av med den starksprit man föredrar, t.ex. cognac, whisky eller rom. Förena nytta med nöje 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zara Posted March 29, 2013 Share Posted March 29, 2013 Äggtoddy LCHF: Äggulor och sukrin vispas eller rörs ut till en vit och luftig smet, därefter kan man tillsätta värmd grädde eller kokhett vatten och smaka av med den starksprit man föredrar, t.ex. cognac, whisky eller rom. Förena nytta med nöje Oh detta har ju jag gjort men osötad och lite smör istället för grädde. Äggmjölk + sprit alltså (och lite vaniljextrakt) blir jättegott! 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lua Posted March 29, 2013 Share Posted March 29, 2013 I påsktider: Äggtoddy med cognac från senaste numret av Mat och Hälsa. Provdrucken ikväll: tokgod. Jag halverade honungen och det fungerade bra ändå. 4 äggulor 2 tsk honung 1 dl grädde 1/2 dl cognac ev. 1 krm äkta vaniljpulver Vispa gulorna och honung riktigt hårt. Värm grädden till kokpunkten och vispa ner den i äggsmeten. Blanda ner cognacen och häll upp i små glas. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peter B Posted March 29, 2013 Share Posted March 29, 2013 Men hörrni...nu har jag druckit några vindrinkar och äggtoddy...och det är ERT fel om ketosmätaren visar "Low" imorgon! 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lua Posted March 29, 2013 Share Posted March 29, 2013 Jag struntar nog i att göra några som helst mätningar i morgon 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peter B Posted March 29, 2013 Share Posted March 29, 2013 ag struntar nog i att göra några som helst mätningar i morgon Hehe..man måste bestraffa sig själv...om mätaren visar på low...blir det kokosolja hela dagen... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lua Posted March 29, 2013 Share Posted March 29, 2013 Det är väl det bästa med LCHF: "straffet" blir kokosolja, ägg, entrecoté och bea! 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peter B Posted March 29, 2013 Share Posted March 29, 2013 Bästa? 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zenbra Posted March 30, 2013 Share Posted March 30, 2013 Cuba libre: rom, cola light, limebit Fast min favorit är whisky utan vare sig vatten eller is... iakttar dock mycket stor moderation nuförtiden Och så ska det vara singel malt från Skottland de få gångerna man har möjlighet att dricka. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
AnnikaE Posted March 31, 2013 Share Posted March 31, 2013 Jag som inte dricker alkohol håller mig till nån klunk grädde direkt ur tetran. ;-) 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MaWii Posted March 31, 2013 Share Posted March 31, 2013 Jag tycker god vodka med ett smaksatt mineralvatten är skitbra. De sinnessjuka smakerna som just släppts (Chocolate Milkshake? Strawberry sundae??) kan man ju undvika, men en melon eller svartvinbär funkar bra. Men det får inte vara billig vodka, då känner man verkligen hur illa den smakar. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lotte Posted April 11, 2013 Share Posted April 11, 2013 (edited) Vodka eller annan vit sprit, valfri mängd sprit blandas med mixen nedan. Blanda 1-2dl vatten med valfri mängd bär (hallon, blåbär, jordgubbar mm) Blanda i lite kanel eller vanilj för lite roligare varianter. Går bra att blanda i stevia eller honung. Ska man ändå fuska föreslår jag en Bellini! Mousserande vin som mixas med persika Finns andra som heter Tintoretto , Rossini den ena med jordgubbar i stället, mums! Försökte ta bort det dubbla citatet utan framgång Edited April 11, 2013 by Lotte Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Annika Rane Posted April 11, 2013 Share Posted April 11, 2013 Nu när sommaren (förhoppningsvis) närmar sig blir jag sugen på Campari Soda. Campari, bubbelvatten, is och citron. Bästa sommardrinken enligt mig. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lotte Posted April 12, 2013 Share Posted April 12, 2013 Min somma(=hela året) favorit är bitter campari (utan soda men med en bit citronskal) uunderbaart men absolut inte lchf för där är nog en hel del socker trots beskan Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Annika Rane Posted April 12, 2013 Share Posted April 12, 2013 Japp, en hel del socker. Men det struntar jag i, jag som inte är så strikt. Blandat med soda så blir det inte så mycket ändå. I alla fall inte jämfört med forna tider då den dracks med apelsinjuice Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Y62 Posted April 12, 2013 Share Posted April 12, 2013 Tolvårig Diplomatico rom med mörk choklad. Helt fantastisk! 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Melliz Posted June 23, 2013 Share Posted June 23, 2013 Efter några glas är det mesta LCHF Hahahaha! Känner igen mig där..... 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Milla Posted July 5, 2013 Share Posted July 5, 2013 Hittade ett recept på Expressen som jag blev inspirerad av. Blev ganska svag, perfekt för mig som inte tål så mycket alkohol längre Oj så fräscht och gott det blev! Kommer bli sommarens favorit Vit sangria: 1 flaska torrt vitt vin ca 1/2 flaska smaksatt bubbelvatten ca 3 dl Sprite zero 2 skivade citroner skivade jordgubbar massor med is 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Helena83 Posted July 30, 2013 Share Posted July 30, 2013 Rolig tråd! Det enda jag dricker i alkoholväg är White Russian. Och det är allt annat än LCHF. Någon som har någon tanke, idé eller tips på hur en LCHF-variant skulle kunna se ut? Några erfarenheter? Jag har tyvärr en försmak för de söta mjölkdrinkarna, och det hade varit super med bra alternativ. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hatter Posted July 31, 2013 Share Posted July 31, 2013 Gin Fanta Light Tranbärsjuice Light Lime SÅ GOTT! 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
stoscha Posted August 5, 2013 Share Posted August 5, 2013 Fler förslag på drinkar? Jag börjar bli så trött på de vanliga alternativen, vitt tort vin, rött vin, vodka med bubbelvatten och citron, vodka, grädda och hallon.Vi har gjort sangria bara genom att dra rivet apelsinskal i rött vin. Personligen föredrar jag att späda lite med vatten och tillsätta ett par citronstänk. Behövs inte sockras alls.Går göra glögg på samma sätt, men i stället för socker kan man låta apelsinskalen dra i lite sprit tillsammans med kryddorna. Då behövs inget sött där heller Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
stoscha Posted August 5, 2013 Share Posted August 5, 2013 Bloody mary kanske: Vodka tomat juice stark sås (typ tabasco) citron saft celeri Håller en i alla fall borta från de värsta sockerfällorna Själv är jag tråkig och dricker endast rött vin och tequila + club soda + lime även om mina kompisar försöker få mig att dricka whiskey. Vi brukar ta en bloody Mary som förrätt :-) vill också ha en hel del salt till ditt recept, och jag vet inte skillnaden LCHF-mässigt men brukar mixa krossade tomater och späda med vatten i st f dyr tomatjuice.Har också gjort drink på hemgjord gazpacho till förrätt Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lotte Posted August 6, 2013 Share Posted August 6, 2013 Samma här, alltså Norcal Marguerita och vin, men...hade gärna druckit maltwiakey om jag haft råd! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
stroker49 Posted June 9, 2014 Share Posted June 9, 2014 Nu på sommaren skulle en GT sitta som en pjäxa! Finns India Tonic Water som lightdricka? En dl vanlig tonic innehåller väl ca 10 g socker. Så om man tar en dl tonic och en 10cl gin så kommer man ju ner i 5g/100gr, den heliga nivån och då är man ju hemma! 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kajsa576 Posted June 9, 2014 Share Posted June 9, 2014 Nu på sommaren skulle en GT sitta som en pjäxa! Finns India Tonic Water som lightdricka? En dl vanlig tonic innehåller väl ca 10 g socker. Så om man tar en dl tonic och en 10cl gin så kommer man ju ner i 5g/100gr, den heliga nivån och då är man ju hemma! Men om man blandar lite grapesaft med ramlösa? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
margaretha Posted June 10, 2014 Share Posted June 10, 2014 Nu på sommaren skulle en GT sitta som en pjäxa! Finns India Tonic Water som lightdricka? En dl vanlig tonic innehåller väl ca 10 g socker. Så om man tar en dl tonic och en 10cl gin så kommer man ju ner i 5g/100gr, den heliga nivån och då är man ju hemma! Ja det finns köper min på Willys Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
stroker49 Posted June 10, 2014 Share Posted June 10, 2014 Ja det finns köper min på Willys Grande, det skall jag prova! Vad är det för märke? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts