Jump to content

Undersök;Personliga erfarenheter,Kunskap,Synpunkter om Kosttillskott.

timih

Recommended Posts

Jag har börjat sätta mig in i vad det finns för kosttillskott men det finns såklart en jävla uppsjö av olika företag,märken med mera (Vilket gör det svårt att se skillnad!) . Det jag vill göra är att försöka sammanställa någon form av information om kosttillskott då det saknas (Jag har inte hittat någon sammanställd information i alla fall, bli gärna rättad.). Jag vill ha reda på exakt allt vad det gäller tillskotten, från framställning till hur det sedan tas upp av kroppen. Detta är ingen diskussion om vad som är rätt eller fel när det gäller tillskott. Är ute efter åsikter och era personliga erfarenheter med produkter med mera. Dela all information och kunskap ni har om tillskott! Allt är viktigt i helhetsbilden.

Vilka kosttillskott använder du dig av?

Varför använder du dig av dessa, känner du en märkbar skillnad?

Vilka företag som gör tillskotten kan du rekommendera?

Vad vet du om företagets kvalitet på sina produkter?

Hur ser produktions kedja ut, (odlar det ekologiskt)?

Hur rent är tillskottet? (från tillsatser m.m)

Hur är företagets syn på miljö?

Detta är exempel på frågor, men har det med kosttillskott att göra så dela dina åsikter och synpunkter.

Tack!

Det finns två kosttillskott som jag använder regelbundet och jag vill inte vara utan någondera. Dels D-vitamin som givit mej livet åter. Tipset kom från Kostdoktorn, men jag använder Lifes tabletter tillsammans med en matsked olja. Lättillgängliga för mej och med tanke på deras verkan måste de innehålla vitaminet :-)

http://www.expressen.se/halsa/supervitaminet-haller-dig-pigg-hela-vintern/

Sen äter jag blåbärsextrakt Biosoft. Jag har haft problem med lättare nattblindhet och när jag flyttade ut på landet tycker jag att det är lättare att köra hem i mörker numera. jag tycker ag märker skillnad och tror inte det är bara placeboeffekt eftersom jag märker av när jag haft uppehåll ett tag. Är det höstmörker eller vinter när de tagit slut så är dey jobbigare att köra efte ett tag.

Tillverkningsmetoder och etik har jag inte en suusning om. Jag ser verkligen fram emot din sammanställning

Det finns två kosttillskott som jag använder regelbundet och jag vill inte vara utan någondera. Dels D-vitamin som givit mej livet åter. Tipset kom från Kostdoktorn, men jag använder Lifes tabletter tillsammans med en matsked olja. Lättillgängliga för mej och med tanke på deras verkan måste de innehålla vitaminet :-)

http://www.expressen.se/halsa/supervitaminet-haller-dig-pigg-hela-vintern/

Sen äter jag blåbärsextrakt Biosoft. Jag har haft problem med lättare nattblindhet och när jag flyttade ut på landet tycker jag att det är lättare att köra hem i mörker numera. jag tycker ag märker skillnad och tror inte det är bara placeboeffekt eftersom jag märker av när jag haft uppehåll ett tag. Är det höstmörker eller vinter när de tagit slut så är dey jobbigare att köra efte ett tag.

Tillverkningsmetoder och etik har jag inte en suusning om. Jag ser verkligen fram emot din sammanställning

Tack så hemskt mycket för svar, hoppas på att det finns intresse! :)

Jag tar för säkerhets skull multivitamin men tänker sluta snart för nu börjar jag på koll på hur bra min kost egentligen är. En riktig  höjdare är smörstekt bacon, ägg med några rejäla buketter broccoli.

Det jag kommer att ta framöver är endast D-vitamin och magnesiumtillskott.