Peter B Posted August 13, 2013 Share Posted August 13, 2013 5-gänget och livsmedelsverket säger att fleromättat fett är bättre än mättat fett för hjärtat ... stämmer det med den forskning som finns? D v s vad är bäst för hjärtat att dricka ett glas olivolja eller kokosfett till frukost? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest jala Posted August 13, 2013 Share Posted August 13, 2013 Fleromättat fet är det som ställer till det för dig. Kokosfett är klart bäst ,men håll dig nära toan om du dricker ett glas. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MariaF Posted August 13, 2013 Share Posted August 13, 2013 Olivolja använder man ju om man vill göra en reningskur av gallstenar så det borde väl vara ett självklart alternativ. Oh... för hjärtat? Det är ju en muskel så det behöver kolhydrater för det är ju samlad vetenskap att alla muskler måste ha kolhydrater för att fungera! 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peter B Posted August 13, 2013 Author Share Posted August 13, 2013 Hur många kilogram socker om dagen kan behövas, tror du? 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zepp Posted August 13, 2013 Share Posted August 13, 2013 Jag tror på bägge, dvs ett glas olivolja plus ett glas cocosfett.. om inte annat så lär det rensa magen! Och förstoppning är ju inte hälsosamt! 5 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jäderås Posted August 13, 2013 Share Posted August 13, 2013 mindre omega 6 i kokos va? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
fettlett Posted August 14, 2013 Share Posted August 14, 2013 jag har precis kollat runt gällande omega 3 och omega 6 gällande nötter och blir väldigt förvånad. Alla har ju ett mycket högre omega 6 än omega 3!!! Man ska ju undvika omega 6 då det ställer till med inflammationer i kroppen och jag som käkat valnötter/mandel/paranötter varje dag till frukost. Fy fasen vad jag är trött på det som den ena experten rekommenderar och den andra förkastar. Inte lätt att vara människa.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zepp Posted August 14, 2013 Share Posted August 14, 2013 Jomen.. Omega-6 är oxå essentiellt.. och det kan användas som energi i kroppen oxå! Grejen är att du får en del mineraler från nötter det är bra, sen så behöver du ju inte äta så mycket mer omega-6. Det är snarare brist på EPA och DHA som är problemet. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts