Arnstein Bjone Posted December 31, 2012 Share Posted December 31, 2012 Jeg er stor fan av Gary Taubes. (og Andreas ) Punkt nummer 1 av Taubes 10 konklusjoner i boka The Diet Dillution er: "Dietary fat, whether saturated or not, is not a cause of obesity, heart disease, or any other chronic disease of civilization ." Omfatter dette transfett? "Partially hydrogenated soybean oil" er en av transfett-typene jeg er interresert i vite mer om. (delvis hydrogenisert soyaolje) Jeg synes fett er et stort, omfattende og vanskelig emne og finner det vanskelig å vite hva jeg skal tro. Her er litt bakgrunnstoff/linker for min tvil: eHow.com: "Risks While partially hydrogenated oils cost less and last longer than regular cooking oil, some cities -- including New York City and Calgary -- ban them from restaurants. In Europe, entire countries have banned or strictly regulated partially hydrogenated oils, noting the far-reaching relationship between trans fats and high cholesterol." Wikipedia, trans fat (Svensk Wikipedia-artikkel her) "In lack of recognized evidence and scientific agreement, nutritional authorities consider all trans fats as equally harmful for health [10][11][12] and recommend that consumption of trans fats be reduced to trace amounts" DAVID SCHLEIFER The Perfect Solution How Trans Fats Became the Healthy Replacement for Saturated Fats Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kjell Granelli Posted January 1, 2013 Share Posted January 1, 2013 Transfetter förekommer naturligt i animalisk föda, men av en annan sort än vegetabiliska som modifierats industriellt. En blick in i vår evolutionära backspegel antyder därför att de naturliga transfetterna, liksom andra fetter i animalisk föda, är säkra. Däremot bör man vara skeptisk mot de onaturliga, industriellt framställa transfetterna och inte gärna konsumera dem förrän vi är säkra på att de är ofarliga. Min magkänsla är att sådan säkerhet aldrig kommer. Bistert svar, men så tror jag det är. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts