Johanna07 Posted August 15, 2013 Share Posted August 15, 2013 Ancestral Health Symposium 2013 startar idag. Jag är intresserad av Dr. Terry Wahls föredrag med temat "Safety and Feasibility of the Wahls Diet™, a Modified Paleo Diet, to Treat Secondary Progressive Multiple Sclerosis (SPMS)" och en föredrag av Sarah Ballantyne, Ph.D. med titeln "The Intersection of Nutrition and Autoimmune Disease". Något annat intressant? 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hildegaard Posted August 15, 2013 Share Posted August 15, 2013 Jag har ingen aning om vad detta är, du får gärna utveckla det låter intressant. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cushion Posted August 15, 2013 Share Posted August 15, 2013 Jag har sett alla videos av de andra föreläsarna tidigare. Hoppas detta år spelas in. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Johanna07 Posted August 15, 2013 Author Share Posted August 15, 2013 Jag har ingen aning om vad detta är, du får gärna utveckla det låter intressant. Ancestral Health Symposium. Jag tror det är ett stort seminarium om paleo/lågkolhydratskost i USA. Flera intressanta talare (för mig!) ska prata, bla Terry Wahls och Sarah Ballentyne. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kjell Granelli Posted August 15, 2013 Share Posted August 15, 2013 Här är deras hemsida http://www.ancestralhealth.org/symposium-0. Det brukar postas många intressanta videos från föreläsningarna, det är en guldgruva. Både intressant och underhållande. Här länk till en site med deras videos http://vimeo.com/ancestralhealthsymposium. Kan även sökas upp på youtube. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hildegaard Posted August 15, 2013 Share Posted August 15, 2013 "Gilla" Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts