Gladan Posted August 16, 2013 Share Posted August 16, 2013 Nu vill jag med en gång be er som inte gillar surströmming att genast sluta läsa, för jag vill inte ha någon diskussion här om huruvida surströmming är mat eller ej och hur det luktar. Nu är det så att jag gillar surströmming och det är det många andra som gör och de är till de jag ställer min fråga. Frågan är: när man inte får/vill äta de vanliga tillbehören potatis och tunnbröd - vad ska man äta till istället? För lite smakbrytning behöver ju fisken....(eller?)? Hur gör ni? Vad äter ni till numera? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
stoscha Posted August 16, 2013 Share Posted August 16, 2013 Många äter creme fraiche och tomat. Själv har jag bestämt att den dan SKA jag äta nyperan me' smöre' 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gladan Posted August 16, 2013 Author Share Posted August 16, 2013 Själv har jag bestämt att den dan SKA jag äta nyperan me' smöre' Ja, det är ju också ett sätt.... ;-) 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Y62 Posted August 16, 2013 Share Posted August 16, 2013 Tomat, lök, creme fraiche och strömming. Rör ihop och njut. Behövs inget mer! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zepp Posted August 16, 2013 Share Posted August 16, 2013 Nubbe! 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sugiyama Posted August 16, 2013 Share Posted August 16, 2013 Jag gillar tunnbröd men det tycker jag är värre än potatisen. Funderar på att göra någon slags wrap. Blomkål skulle kanske funka istället för potatisen eller kanske ett kokt ägg. Det senare har jag till sillen numera. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zepp Posted August 16, 2013 Share Posted August 16, 2013 Får jag fråga.. hur många gånger om året äter ni surströming? Och om det är en eller två.. spelar några mandelpotatisar och tunnbröd någon som helst roll då? 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
margaretha Posted August 16, 2013 Share Posted August 16, 2013 Måste ju gå att göra LCHF wrap att vira in dom i. Såg något recept på langos kanske skulle vara gott måste prova. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sugiyama Posted August 16, 2013 Share Posted August 16, 2013 Får jag fråga.. hur många gånger om året äter ni surströming? Och om det är en eller två.. spelar några mandelpotatisar och tunnbröd någon som helst roll då? Nej det är klart med jag får ont i magen av tunnbröd numera och det är det inte värt. Sen kan det vara någon som måste vara väldigt strikt som kanske inte vill förstöra, alla har sina skäl till att inte äta bröd och potatis. Man måste väl få fråga. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Johanna07 Posted August 16, 2013 Share Posted August 16, 2013 Paleo wraps: http://undervarttak.blogspot.se/2012/08/wraps-pa-kokosmjol.html Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gladan Posted August 16, 2013 Author Share Posted August 16, 2013 Får jag fråga.. hur många gånger om året äter ni surströming? Och om det är en eller två.. spelar några mandelpotatisar och tunnbröd någon som helst roll då? 3-4 ggr kanske och kanske det inte spelar roll. Men jag är den typen som om jag säger "äsch, det spelar ingen roll idag.." så säger jag det även dagen efter för något annat och så nästa grej dagen efter och rätt vad det är så har jag lämnat spåret. undantag fungerar inte för mig. Ska jag inte äta/göra något så får jag låta bli. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tjoran Posted August 16, 2013 Share Posted August 16, 2013 Minttabletter och munskölj. 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts