Jump to content

Hurra för ett nytt år, 2013

Kame

Recommended Posts

Enligt vissa arbetskamrater kommer jag att vara död inom 5 år. Härlig framtidssyn, eller hur? Jag måste alltså sluta med denna vansinnigt dåliga "diet". Viktigt att notera i sammanhanget: För mig en kostomläggning, INTE diet, som började 14-15 maj 2011

Jag förklarar att jag 1. Aldrig mått så bra .

2. Har helt slutat med alla dessa piller som min diabetes 2 betydde.

3. Jag är av diabestessköterska och läkare förklarad som frisk diabetiker sedan 1 mars 2012.

Absolut INGET biter på mina belackare, vilket betyder att jag blir, mot min vilja, ledsen, frustrerad och förb-d. Tappar stundom tron på mitt eget omdöme och börjar tro att det kommer att gå åt fanders inom en inte alltför lång tidsperiod.

Vilket håll ska jag vända mig åt? Jag har nu bestämt mig! De tar ut sina egna tillkorta kommanden på mig och min kost. Eftersom de inte klarar att ta tag i sina egna liv och tänka självständigt gömmer de sig bakom en massa mediauttalanden OCH läkarvetenskap, med skygglappar, som  mer ser till det ekonomiska än till människors förbättrade hälsa. Är doktorn rädd att bli utan jobb?

2013 ska bli mitt eget härliga år då jag inte ska bli ledsen, frusterad eller förb-d!

GOD FORTSÄTTNING till alla som bryr sig om sitt eget välbefinnande!

• Like 7

Bra inställning!

Det låter som om avundsjukan lyser igenom dina arbetskamrater. Du har lyckats vända en dålig diet till en bra livsstil, kunnat sluta med diabetesmedicin och har blivit friskförklarad.

Lyssna inte på dina belackare som säkerligen fortfarande lever efter SLV:s "sanningar".

God fortsättning!  :D

• Like 1

Visst kan man bli frustrerad över belackarna! Underbart att du bestämt dig för att strunta i dem. :)

Men värst tycker jag ändå att det är med dem som jag märker är genuint oroliga för att de faktiskt bryr sig om mig. För två år sedan var jag en av dem som skakade på huvudet åt LCHF, så jag kan ju förstå dem. Det är inte lätt att tänka om när man levt ett helt liv med "sanningen" att fett dödar och då blir man så klart rädd när man ser någon när och kär böja äta på det här viset. 

Mega-grattis till dej Kame!

Dina ansträngningar gav resultat på ett strålande sätt! Ändå tvivlar en del i omgivningen på att du gjort och gör rätt :blink: ... Det är svårt att förklara på så många andra vis än att det handlar om avundsjuka och prestige. Särskilt prestige skulle jag tro. Det är synd om dem som inte törs reflektera och byta åsikt - och tvärsom, det är modigt att våga tillstå att man har haft en viss uppfattning som man är beredd att omvärdera. Allt passar som bekant inte alla, synd att dina belackare inte förstår det och önskar dej all lycka och framgång istället.

Just hemkommen från vår extrajul med barnbarn. Förvånas återigen över att inte känna sötbehov. Nu har jag en fantastisk son och sonhustru som ser till att det finns något för mig också. Själv bidrog jag med en LCHF-cheesecake med hallon/blåbär med botten gjord på olika sorters mixade nötter (ej hasselnöt=allergi). Idag blev det lite Cajsa Warg-stuk, mandlar, para- pistache- macadamianötter samt lite överblivna jordnötter, som ju inte är nötter men passade ändå. Det viktiga är att det blir gott. Fantastiskt att baka LCHF, det blir alltid glutenfritt och är dessutom enkelt att få laktosfritt. Det behövs när barnbarn och bonusbarnbarn är intoleranta. Bären gör den saftig och gudomligt god och jag har svårt att förstå dem som rynkar på näsan :(  och vill ha mer sötma.

• Like 1