teresa Posted August 18, 2013 Share Posted August 18, 2013 Behöver tips på frukost jag kan ta med mig till jobbet. Jobbar i förskola där det råder mandel-, nöt- och äggförbud. Själv är jag vegetarian. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Johanna07 Posted August 18, 2013 Share Posted August 18, 2013 Får du ta med dig saker som är gjorda på ägg eller eller är det inte ok? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Annika Rane Posted August 18, 2013 Share Posted August 18, 2013 Avokado, olivolja, tetra m grädde att ha i kylen på förskolan. Ostrullar m bregott. Middagsrester. Om du äter fisk: makrill i tomatsås. Här slinker det ibland ner två finncrisp (ja!) med tjockt m pålägg. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
teresa Posted August 18, 2013 Author Share Posted August 18, 2013 Får du ta med dig saker som är gjorda på ägg eller eller är det inte ok? Nope, vi har ett barn som är superallergisk :/ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kjell Granelli Posted August 18, 2013 Share Posted August 18, 2013 Kokosgrädde / coconut cream som du tar fröer och kokoschips i som müsli och kanske lite kanel? Eller äta frukost hemma före jobbet... 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Johanna07 Posted August 18, 2013 Share Posted August 18, 2013 Okej, och vill du undvika mejeri så har du en utmaning... avokado och fetaost? Om du kan äta/ta med fröer rekommenderar jag fröknäcke med pålägg som du gillar. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erik E Posted August 19, 2013 Share Posted August 19, 2013 Kvarg/Kesella Gott och enkelt. 250 grams förpackning. Mycket fett och protein. Kan inte bli bättre. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pingvin Posted August 19, 2013 Share Posted August 19, 2013 Behöver tips på frukost jag kan ta med mig till jobbet. Jobbar i förskola där det råder mandel-, nöt- och äggförbud. Själv är jag vegetarian. Bullet Coffee eller Bullet Tea. Dvs gör kaffe eller te. Mixa ner 1 msk smör + 1 msk kokosolja med lite grädde. Eller enbart 2 msk kokosolja om du vill undvika mejerier. Dricker du det på morgonen lär du inte vara hungrig och behöva äta på jobbet alls när du kommer dit. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
NinaBille Posted September 2, 2013 Share Posted September 2, 2013 Undrar över Magic Bullet Coffee.... I vissa recept står det kockosfett och i andra kockosolja. Vilket ska det vara? Spelar det nån roll? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Naturist Posted September 2, 2013 Share Posted September 2, 2013 Undrar över Magic Bullet Coffee.... I vissa recept står det kockosfett och i andra kockosolja. Vilket ska det vara? Spelar det nån roll?Nej, det spelar ingen roll. Kokosfett och kokosolja är samma sak. Kokosfettet smälter till olja vid ca 23 grader. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts