Athenasmatte Posted August 18, 2013 Share Posted August 18, 2013 Hej! Någon annan som märkt av en betydlig minskning av antalet myggbett sedan ni börjat på LCHF? Misstänker nu starkt att myggor gillar sött blod!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jeanette H-H Posted August 18, 2013 Share Posted August 18, 2013 Jag tycker mig märkt något sånt, jo. Och också gällande bromsar. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Johanna07 Posted August 18, 2013 Share Posted August 18, 2013 Tyvärr, lika älskad som förut. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest jala Posted August 18, 2013 Share Posted August 18, 2013 Jag tror på sött blod.Johanna äter du frukt? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zepp Posted August 18, 2013 Share Posted August 18, 2013 Med tanke på att myggen letar offer genom att sniffa i sig koldioxiden man andas ut så tror jag man kan avfärda "söttblodteorin"! Sen så är det främst protein de är ute efter om jag förstått saken rätt.. och med tanke på att ditt blod är deras enda proteinkälla.. så var lite snälla hörni. Själv tror jag att jag inte har högklassigt gräsbeteskötts protein att erbjuda.. så jag avstår! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MKJ Posted August 18, 2013 Share Posted August 18, 2013 Jag slipper dom om min sambo är med eftersom dom föredrar honom. Däremot går fästingarna på mig men inte på honom. Visst är det mysko? Däremot får jag inte så mycket klåda av myggbett längre fast jag äter inte LCHF. Förr fick jag ha en klädborste på sängbordet i myggtider... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Annika Rane Posted August 18, 2013 Share Posted August 18, 2013 Just denna sommar har jag knappt sett en mygga, men vanligtvis får jag många myggbett och snudd på aldrig fästingar. Så har det sett ut hela mitt liv, med eller utan LCHF. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Slacktivisten Posted August 18, 2013 Share Posted August 18, 2013 När du säger det så, jag har nog inte fått mer än något enstaka myggbett och ett par bromsar på mig hittills i år. Brukar vara mycket mer. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Johanna07 Posted August 18, 2013 Share Posted August 18, 2013 Jag tror på sött blod.Johanna äter du frukt? Äter ingen frukt, myggorna älskar mig ändå! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest jala Posted August 18, 2013 Share Posted August 18, 2013 Johanna,där föll min teori. Var glad att du är älskad. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jerker Posted August 18, 2013 Share Posted August 18, 2013 Hörde på radion att det är ett insektsfattigt år i år... 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Syster Posted August 18, 2013 Share Posted August 18, 2013 Personligen, utan vetenskapliga belägg så tror jag att myggorna är förtjusta i blodgrupp 0, OCH hanmyggorna är tydligen förtjusta i socker har jag läst någonstans, men är så trött nu att jag inte kan komma ihåg vart.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jerker Posted August 18, 2013 Share Posted August 18, 2013 Personligen, utan vetenskapliga belägg så tror jag att myggorna är förtjusta i blodgrupp 0, OCH hanmyggorna är tydligen förtjusta i socker har jag läst någonstans, men är så trött nu att jag inte kan komma ihåg vart.... Det är bara honmyggorna som sticker. Blodet är inte mat utan behövs för fortplantningen. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Syster Posted August 18, 2013 Share Posted August 18, 2013 Det är bara honmyggorna som sticker. Blodet är inte mat utan behövs för fortplantningen. Det är bara honmyggorna som sticker. Blodet är inte mat utan behövs för fortplantningen. Ja, nåt ditåt var det http://www.mynewsdesk.com/se/pressroom/su/pressrelease/view/137624 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Johanna07 Posted August 18, 2013 Share Posted August 18, 2013 Så då kan jag använda myggor för att bestämma min blodgrupp? 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Syster Posted August 18, 2013 Share Posted August 18, 2013 Så då kan jag använda myggor för att bestämma min blodgrupp? Ja, det blir en billig lösning för landstingen, det värsta är att det i så fall bara talar om, om du är 0, eller, någon annan blodgrupp.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts