Valkyria70 Posted August 18, 2013 Share Posted August 18, 2013 Jag har hypoterios sedan 10 år och har ätit lchf i ungefär ett år. Börjar fundera på om jag behöver sänka min levaxin och liothyronindos (200 reps 20 microgram). Har inte riktigt koll på mina värden. Men jag har börjat bli lite darrig som jag blev i början av medicinen. Kan kosten påverka? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zepp Posted August 18, 2013 Share Posted August 18, 2013 Hm, kollade upp den tabletten, den ges främst vid utredning eller i kombination med Levaxin! Kolhydrater kräver rätt mycket fritt T3, när man drastiskt drar ner på kolhydraterna omvandlas mer till rT3. Så ja kanske.. prata med din läkare. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Syster Posted August 18, 2013 Share Posted August 18, 2013 Ja, prata definitivt med din läkare och be om att få ta nya prover, då det verkar som att en hel del med hypotyreos som äter LCHF faktiskt får förbättrade värden och kan sänka sina medicindoser Som regel så ska man ta prover minst en gång per år med mediciner för hypotyreos, och det gäller om man är väldigt inställd, annars med klart tätare intervaller. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts