piero Posted January 1, 2013 Share Posted January 1, 2013 Hej! Jag har läst mycket senaste året på olika forum om LCHF, och lärt mig mycket. Efter ett tag har jag ändå saknat möjligheten att fråga någon medicinutbildad och som presenterar sig med hela sitt namn så att jag kan få en uppfattning om vem som skriver och tyngden bakom dennes ord. Hoppas inte alla ni kunniga medlemmar missförstår mig nu, jag uppskattar verkligen diskussionen utifrån egna erfarenheter. Men iallafall, när jag såg reklamen för detta forum tolkade jag det som att du Doc själv skulle delta i diskussioner och svar på frågor som kommer upp. Jag kan verkligen förstå det orimliga i att du skulle hinna svara på alla frågor. Men detta att kolestrol, blodfett, mättat fett osv diskuteras här utifrån inledningar som "enligt mig" "Jag tycker" osv och sedan alls inte följs upp av dig Doc det förvånar mig. På villket sätt står du bakom detta forum och de svar till undrande som blir resultatet? Hur har du tänkt följa upp de frågor som här dryftas? Jag menar, det finns redan flera liknande forum där människor skriver sina åsikter om kost och hälsa och presenterar sig med ett nic. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cavegirl IF Posted January 1, 2013 Share Posted January 1, 2013 Fast Doc ligger som nummer två när det gäller totalt antal poster, så han besvarar en hel del. Tänk på att det är nyårshelg också. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andreas Eenfeldt Posted January 1, 2013 Share Posted January 1, 2013 Hej Piero! Jag kommer att delta i diskussionerna här i mån av tid. Dock kan jag inte lova att alltid vara på plats. Jag har annat jobb och en familj att tänka på också. Min förhoppning med detta forum är att många kunniga personer ska trivas här och lära sig mer av varandra, samt få chansen att hjälpa fler. Jag ska bidra med vad jag kan. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
piero Posted January 1, 2013 Author Share Posted January 1, 2013 Hej Doc! Tack för svaret . Det låter lovande. Jag tillhör som sagt dem som redan diskuterat och läst mycket av det likasinnade anser och tror. Så ett intressant tillskott i floden av åsikter är definitivt dina synpunkter utifrån din yrkeskunskap och din bakgrund i LCHF kosten. Kanske det skulle kunna vara lite tydligare "skyltat" här inne var du deltar och skriver. T.ex att man kunde klicka på en Doc-knapp och se alla dina inlägg. Det skulle göra stor skillnad. 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Magnus77 Posted January 1, 2013 Share Posted January 1, 2013 Kanske det skulle kunna vara lite tydligare "skyltat" här inne var du deltar och skriver. T.ex att man kunde klicka på en Doc-knapp och se alla dina inlägg. Det skulle göra stor skillnad. Mycket bra idé! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Leopold Roos Posted January 1, 2013 Share Posted January 1, 2013 Här är "Doc knappen" . Den visar alla hans inlägg, och hans senaste först. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thomas Jansson Posted January 1, 2013 Share Posted January 1, 2013 Hej!Jag har läst mycket senaste året på olika forum om LCHF, och lärt mig mycket. Efter ett tag har jag ändå saknat möjligheten att fråga någon medicinutbildad och som presenterar sig med hela sitt namn så att jag kan få en uppfattning om vem som skriver och tyngden bakom dennes ord. Hoppas inte alla ni kunniga medlemmar missförstår mig nu, jag uppskattar verkligen diskussionen utifrån egna erfarenheter. Men iallafall, när jag såg reklamen för detta forum tolkade jag det som att du Doc själv skulle delta i diskussioner och svar på frågor som kommer upp. Jag kan verkligen förstå det orimliga i att du skulle hinna svara på alla frågor. Men detta att kolestrol, blodfett, mättat fett osv diskuteras här utifrån inledningar som "enligt mig" "Jag tycker" osv och sedan alls inte följs upp av dig Doc det förvånar mig. På villket sätt står du bakom detta forum och de svar till undrande som blir resultatet? Hur har du tänkt följa upp de frågor som här dryftas? Jag menar, det finns redan flera liknande forum där människor skriver sina åsikter om kost och hälsa och presenterar sig med ett nic. Mycket hänger i luften när det gäller hälsa och kost - man får helt olika svar beroende på vem man frågar, mättat fett, kolhydratrik mat, livsstilsförändringar eller medicin, övervikt, undervikt o s v. Det är väl därför inte helt fel att börja sitt inlägg med att "jag anser" för att poängtera att det man påstår inte nödvändigtvis är den absoluta sanningen. Själv anser jag kost & hälsa är lite som politik, man får välja att följa någon man tror på mest och jag lyssnar ju betydligt hellre på Kostdoktorn och Annika än på Rössner och Livsmedelsverket,,,, Dock - det här forumet kommer snart att ifrågasättas i massmedia av etablissemanget, det diskuteras hälsa på ett sådant sätt att mer eller mindre självlärda personer ger råd om olika sjukdomssymtom och hur de kureras - detta kommer naturligtvis att tas upp i ett försök att få stopp på LCHF då det ju skakar om läkemedelsindustrins intressen rejält - folk skall ju hållas lagomt sjuka och att folk genom ganska enkla förändringar kan bli botade utan operationer eller livslång medicinering är naturligtvis inte bra,,,, Sånt har förekommit tidigare i andra forum - skillnaden är att detta forumet kommer att bli så mycket större att det anses som farligt för affärerna, ska vi gissa att det tar 1 - 2 månader innan löpet kommer? Jag imponeras av kunskapsnivån här inne - har man frågor som tas upp här är chansen rätt så stor att man vet betydligt mera om problemet orsak och lösning än vårdcentralens stressade läkare, som nog sällan får chansen att göra det jobb de skulle vilja utföra,,,, Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
piero Posted January 4, 2013 Author Share Posted January 4, 2013 Här är "Doc knappen" . Den visar alla hans inlägg, och hans senaste först. Leo: Så bra! Men hur hittar man den om man inte vill gå via denna diskussion varje gång? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sandra Posted January 4, 2013 Share Posted January 4, 2013 Leo: Så bra! Men hur hittar man den om man inte vill gå via denna diskussion varje gång?Gå till Docs profil genom att klicka på antingen användarnamnet eller bilden på den gröna läkaren. Du hittar dessa länkar t.ex. vid Docs poster. När du är på profilen, titta på vänster sida. Där finns ett antal alternativ. Om du vill hitta de poster som Doc har gjort, klickar du på "Inlägg". Om du vill hitta de *Trådar* som han har skapat, klickar du på "Ämnen". Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Leopold Roos Posted January 4, 2013 Share Posted January 4, 2013 Står om det i min FAQ . Alltså hur man ser en medlems inlägg. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
copecca Posted January 30, 2013 Share Posted January 30, 2013 Är ni medvetna om det error meddelande man får när man klickar gilla till vissa medlemmar eller inlägg. Detta kommer ju inte varje gång men som ikväll 3 gånger.. registreras gilla ändå eller kommer den bara försvinna till cyberrymden .. i själva inlägget ser jag att jag gillat den. Det verkar ha att ha göra med problem med att lagra gillamarkeringen.. fritt översatt Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts