Jump to content

Det går segt - överbelastning?

MKJ
 Share

Recommended Posts

Har du jämfört hastigheten med något annat forum ? Jag har själv inte märkt någon seghet de senaste dagarna, utan allting flyter som vanligt.

Alltså, om din pc fungerar med dina vanliga program precis som innan och andra forum går lika segt att surfa i som Kostdoktorn, är det troligt att din internetleverenatör har problem av något slag. Det kan handla om seghet i deras nät eller i anslutningar alt. pågående underhålls-/omläggningarbeten. Sådan seghet brukar kunna gå över på max en vecka. En felkälla kan också vara din lika anslutning och då gäller det att felanmäla.

• Like 1

Har du jämfört hastigheten med något annat forum ? Jag har själv inte märkt någon seghet de senaste dagarna, utan allting flyter som vanligt.

Alltså, om din pc fungerar med dina vanliga program precis som innan och andra forum går lika segt att surfa i som Kostdoktorn, är det troligt att din internetleverenatör har problem av något slag. Det kan handla om seghet i deras nät eller i anslutningar alt. pågående underhålls-/omläggningarbeten. Sådan seghet brukar kunna gå över på max en vecka. En felkälla kan också vara din lika anslutning och då gäller det att felanmäla.

Allt annat på nätet funkar som vanligt.

Jag hade f öv skrivit ett frågetecken efter överbelastning i det meddelandet som inte gick att ladda in. Går det att fixa dit det nu?

Jag hade skrivit mer i meddelandet också men ville inte skriva om alltihop igen ifall det inte skulle funka då heller.

Nu försökte jag svara på ditt inlägg i tråden om att äta på natten men efter att den stått och tuggat en stund hände inget mer och min text står kvar i läge "sparar inlägg". Jag öppnade ett nytt fönster för att skriva det här. Jag vet inte vad jag skall göra för att få det att funka igen utan att det jag skrivit försvinner.

Händer mig hela tiden.. handlar förmodligen mer om din egen lina!

Jag bor i urskogen.. här hänger teleledningarna i luften.. och mitt modem startar om ungefär 2 gånger i timmen!

Som jag skrev tidigare i tråden så funkar allt annat som har med nätet att göra. Idag har även kostdoktorn funkat men jag har inte provat så mycket eftersom jag tröttnade på krånglet. Det jag skulle skicka finns fortfarande kvar i ett annat fönster. Frågan är om jag kan göra något för att skicka det eller om jag måste börja om från början.

Som sagt vad.. ganska van vid det.. så jag låter det gamla fönstret ligga kvar tills jag ser i ett nytt fönster att det ramlat in.

Sen så syns inte alltid inlägget i menyn, utan man kan få scrolla ner till föregånde inlägg för att se om ens eget lyckats smita in därefter!

Jovars mobiltäckninge funkar hyfsat.. om jag går ner i hörnet på tomten upp på en kulle och håller datorn så högt det går över huvudet!

Men det blir så kallt på vintern och man blir fort trött i armarna!  :rolleyes:

• Like 3

Som sagt vad.. ganska van vid det.. så jag låter det gamla fönstret ligga kvar tills jag ser i ett nytt fönster att det ramlat in.

Sen så syns inte alltid inlägget i menyn, utan man kan få scrolla ner till föregånde inlägg för att se om ens eget lyckats smita in därefter!

Jag nu har fönstret legat kvar i flera dagar men det har inte laddat in än...

Vi har en väldigt bra bredbandsuppkoppling som bara har krånglat någon enstaka gång på 7 år.

Samtidigt som kostdoktorns webbplats stod och tuggade så öppnade jag ett nytt fönster i samma webbläsare och surfade runt på Aftonbladets sida. Det gick hur bra som helst samtidigt som det inte funkade på kostdoktorn. Aftonbladets webbplats kräver rätt mycket så därför provade jag på den.

Självklart hade jag kollat ordentligt innan jag lade ut den här tråden och som sagt mitt första inlägg laddade inte upp sig alls och när jag skrev ett nytt så kortade jag ner det och glömde samtidigt frågetecknet i rubriken.

Jag bad om hjälp att få dit ett frågetecken och det väntar jag på fortfarande.

Det kan ju även handla om olika filter.. det har jag oxå råkat ut för någon gång.. då får man klippa ut sitt inlägg och spara det för att klistra in det igen senare!

Grejen är nog om man fastnat i någon form av filter en gång så lär begränsningen ligga kvar åtminstone ett dygn. 

Jag bad om hjälp att få dit ett frågetecken och det väntar jag på fortfarande.

Vet inte vad som kan vara problemet med segheten - jag har inte märkt något - men nu är där ett frågetecken i ämnestiteln i alla fall. Hoppas inte segheten får dig att tröttna - sådana som du behövs på forumet  :)

• Like 1

Vet inte vad som kan vara problemet med segheten - jag har inte märkt något - men nu är där ett frågetecken i ämnestiteln i alla fall. Hoppas inte segheten får dig att tröttna - sådana som du behövs på forumet  :)

Tack Kjell! Nu har det funkat när jag varit inne. Mysko, trodde ett tag att det kanske kunde bero på att jag fortfarande kör Windows xp eftersom ingen annan verkar ha haft problem.

Min sambo har internetuppkopplingar, nätverk och brandväggar som yrke så när det gäller det har vi bra koll.

Jag kopierar alla inlägg innan jag skickar dom tills vidare. Det är så retligt om man skrivit en massa och det försvinner men inget trassel idag i alla fall.

• Like 1