Koljoxen Posted January 1, 2013 Share Posted January 1, 2013 Jag började äta lchf för två år sedan. Har alltid tålt all mat, utom grön kivi och "råa" hasselnötter. Så plötsligt i våras blev jag dålig i magen och efter några jobbiga veckor började jag fatta att det hade med maten att göra. Jag uteslöt laktos, alla nötter och mandlar samt skaldjur och mådde sedan bra igen. Men nu är jag där igen; samma magproblem. Det är väl bara att börja utesluta mat igen. Blir det något kvar att äta tillslut? Jag tänkte att det borde vara tvärtom nu när jag inte äter socker, mjöl och liknande; bättre mage istället. Är det någon som har varit med om något liknande eller har några tröstens ord att säga? 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
margaretha Posted January 1, 2013 Share Posted January 1, 2013 Hur yttrar sig magproblemen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Koljoxen Posted January 1, 2013 Author Share Posted January 1, 2013 Illamående, körig mage och går på toa många gånger varje dag, dock ingen diarré. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Penny Posted January 1, 2013 Share Posted January 1, 2013 Kokosfett kan påverka mig ibland, om det blir för mycket. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Limp Posted January 1, 2013 Share Posted January 1, 2013 Jag har haft konstigheter i magen både före och efter starten med LCHF, Men har numera skaffat ro med hjälp genom ett dagligt intag av physilliumfrön. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Koljoxen Posted January 2, 2013 Author Share Posted January 2, 2013 Ja, ja, det är väl bara att plocka bort det ena efter det andra och se vad jag tål. Inga mjölkprodukter till att börja med. Få se vad jag kan hitta på till lunch.. Dock är jag fortfarande förbryllad över anledningen till mina magproblem. Varför mådde magen bra när jag åt GI men brakar ihop nu??? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts