Kristiina Posted August 21, 2013 Share Posted August 21, 2013 Jag har gjort ett arbets-ekg och det visade sig att jag hade Hjärtfladder..Det kommer endast vid när jag anstränger mig och vid stress! Läkaren ordinerade Waran men det vill jag INTE äta..Hon sa att det finns en liten risk för att en blodpropp kan skjuta iväg, då man har ett sådant fladder! Kan man inte äta blodförtunnande kost ist för denna medicin och Lchf kosten..är den bra mot hjärtat? Jag hade inget fel på hjärtat..det var inga fel på klaffar eller någonting. Hjärtat slog bra och var starkt. Bara det lilla problemet med de elektriska impulserna vid förmaken, som ställer till det ibland.. Hjärtat hoppar överslag då och då..men det har vi ju alla och när jag stressat och haft mycket runt omkring mig, då blir det lite mer extra slag en tid.. Någon som har erfarenhet om detta? Dom skulle skicka en remiss till Uppsala för att gå in med en kateter och bränna något vid hjärtat, så de elektriska impulserna funkar som vanligt igen.. Tydligen är detta medfött.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Naturist Posted August 21, 2013 Share Posted August 21, 2013 Jag har gjort ett arbets-ekg och det visade sig att jag hade Hjärtfladder..Det kommer endast vid när jag anstränger mig och vid stress! Läkaren ordinerade Waran men det vill jag INTE äta..Hon sa att det finns en liten risk för att en blodpropp kan skjuta iväg, då man har ett sådant fladder! Kan man inte äta blodförtunnande kost ist för denna medicin och Lchf kosten..är den bra mot hjärtat? Jag hade inget fel på hjärtat..det var inga fel på klaffar eller någonting. Hjärtat slog bra och var starkt. Bara det lilla problemet med de elektriska impulserna vid förmaken, som ställer till det ibland.. Hjärtat hoppar överslag då och då..men det har vi ju alla och när jag stressat och haft mycket runt omkring mig, då blir det lite mer extra slag en tid.. Någon som har erfarenhet om detta? Dom skulle skicka en remiss till Uppsala för att gå in med en kateter och bränna något vid hjärtat, så de elektriska impulserna funkar som vanligt igen.. Tydligen är detta medfött.. Det du kallar hjärtfladder, är det samma som arytmi? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Syster Posted August 21, 2013 Share Posted August 21, 2013 Jag har gjort ett arbets-ekg och det visade sig att jag hade Hjärtfladder..Det kommer endast vid när jag anstränger mig och vid stress! Läkaren ordinerade Waran men det vill jag INTE äta..Hon sa att det finns en liten risk för att en blodpropp kan skjuta iväg, då man har ett sådant fladder! Kan man inte äta blodförtunnande kost ist för denna medicin och Lchf kosten..är den bra mot hjärtat? Jag hade inget fel på hjärtat..det var inga fel på klaffar eller någonting. Hjärtat slog bra och var starkt. Bara det lilla problemet med de elektriska impulserna vid förmaken, som ställer till det ibland.. Hjärtat hoppar överslag då och då..men det har vi ju alla och när jag stressat och haft mycket runt omkring mig, då blir det lite mer extra slag en tid.. Någon som har erfarenhet om detta? Dom skulle skicka en remiss till Uppsala för att gå in med en kateter och bränna något vid hjärtat, så de elektriska impulserna funkar som vanligt igen.. Tydligen är detta medfött.. Vad jag vet så brukar det vara brukligt att sätta in just Waran några månader innan man gör en sådan här bränning i hjärtat som du nu har blivit remitterad för att få göra. Jag tror inte att du kan få någon större hjälp av kosten, just i blodförtunnande syfte. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
akewah Posted August 21, 2013 Share Posted August 21, 2013 Du kanske har en risk på nåǵra procent att få en allvarlig stroke. Det är det inte värt. Det är inte roligt med Waranbehandling men det är ju i skyddande syfte för en kortare tid. Jag skulle absolut ta behandlingen! 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
52jo Posted April 7, 2014 Share Posted April 7, 2014 Om jag nu är inne och förstör någon annans tråd så ber jag så mycket om ursäkt ... men jag vill inte starta en ny tråd och jag har en undring.. min man har varit och tagit PK-prov (jag tror han skrivit något inne hos AD) men han har 1,4 och fått frågan om han äter LCHF, han har även fått veta att "DET ÄR JÄTTEFARLIGT ATT LIGGA SÅ HÄR LÅGT. NU KAN DU FÅ EN STROKE NÄR SOM HELST" Nu är vi jätteoroliga (speciellt jag är verkligen uppskrämd ) och sitter bara här och väntar på att min man ska få en stroke. Vad ska vi göra Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peter B Posted April 7, 2014 Share Posted April 7, 2014 Om PK värdet ligger fel...ställer man väl om doseringen? Det är väl därför man tar proven? 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MKJ Posted April 7, 2014 Share Posted April 7, 2014 Om jag nu är inne och förstör någon annans tråd så ber jag så mycket om ursäkt ... men jag vill inte starta en ny tråd och jag har en undring.. min man har varit och tagit PK-prov (jag tror han skrivit något inne hos AD) men han har 1,4 och fått frågan om han äter LCHF, han har även fått veta att "DET ÄR JÄTTEFARLIGT ATT LIGGA SÅ HÄR LÅGT. NU KAN DU FÅ EN STROKE NÄR SOM HELST" Nu är vi jätteoroliga (speciellt jag är verkligen uppskrämd ) och sitter bara här och väntar på att min man ska få en stroke. Vad ska vi göra Det är nog bättre att du startar en egen tråd och samtidigt förklarar förkortningarna för jag har ingen aning om vad PK och AD står för. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
52jo Posted April 7, 2014 Share Posted April 7, 2014 Om PK värdet ligger fel...ställer man väl om doseringen? Det är väl därför man tar proven? precis ... han får besked i eftermiddag ang ny dosering .... men till dess .!!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peter B Posted April 7, 2014 Share Posted April 7, 2014 Jag är ingen läkare ...men rimligtvis är risken låg annars borde de behålla honom på sjukhus för observation tills dess att man ställt om dosen. Vad jag har hört så spelar det inte så stor roll vad man äter...utan mer att man bibehåller ett relativt konstant ätbeteende. 4 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
52jo Posted April 7, 2014 Share Posted April 7, 2014 Jag är ingen läkare ...men rimligtvis är risken låg annars borde de behålla honom på sjukhus för observation tills dess att man ställt om dosen. Vad jag har hört så spelar det inte så stor roll vad man äter...utan mer att man bibehåller ett relativt konstant ätbeteende. Tack för det svaret ... vi har resonerat i dom termerna också, att vore det akut och jättefarligt hade dom säkert gjort någon form av akutinsats... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts