Emilia Posted August 22, 2013 Share Posted August 22, 2013 Köpte idag en flaska bittermandelarom från Dr. Oetker för att jag tänkte att någon droppe vore gott att ha i min Magic Bullet Tea på morgonen. Men hur bra är det egentligen ur ett LCHF-perspektiv? Innehållsförteckningen säger att det bara är vegetabilisk olja och bittermandelarom i och av någon anledning blir jag lite osäker på vad det innebär. Men i de små mängderna man använder kan det ju inte göra så stor skada oavsett, kanske. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Johanna07 Posted August 22, 2013 Share Posted August 22, 2013 Köpte idag en flaska bittermandelarom från Dr. Oetker för att jag tänkte att någon droppe vore gott att ha i min Magic Bullet Tea på morgonen. Men hur bra är det egentligen ur ett LCHF-perspektiv? Innehållsförteckningen säger att det bara är vegetabilisk olja och bittermandelarom i och av någon anledning blir jag lite osäker på vad det innebär. Men i de små mängderna man använder kan det ju inte göra så stor skada oavsett, kanske. Jag använder sesamolja i matlagning och den har ju dålig omega6/omega3 balans. Men den används mest som smakolja, en par droppar räcker, så jag tycker inte att de spelar stor roll. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hildegaard Posted August 23, 2013 Share Posted August 23, 2013 Googla på innehållet, just bittermandelarom låter inte som ngt smaskigt egentligen, skulle inte förvåna mig om det är kemiskt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
stoscha Posted August 23, 2013 Share Posted August 23, 2013 Svälj inte mygg och sila kameler... Det ska vara nåt hiskeligt dödsgiftigt om du ska vara rädd för nån enstaka droppe. Även naturlig bittermandel är faktiskt giftig. Överdoserar man blir man RIKTIGT sjuk (om man nu skulle kunna lyckas med det) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts